VivanDivan

VivanDivan

söndag 1 maj 2011

Valborg, ett par pics…

God morgon! Usch vilken dålig bloggerska jag var igår. Vi hade fullt upp hela dagen med fotbollsturnering, tripp till stan i Västerås, majbrasa och så har de någon sorts raggarbils-träff med cruising i byn där jag bor så barnen ville kika på raggarbilar.

Hade ambitionen att lägga ut ett inlägg när vi kom hem men vi var så stelfrusna efter att ha varit ute på kvällen så jag och barnen kröp ner i sängen och värmde oss och förstås somnade jag. T hade gjort lite grönsaksdip med morötter och gurkstavar och dukat upp med lite vin för han trodde jag skulle komma ner men tji fick han stackarn…

Här kommer i a f lite bilder från igår

Emilia “modemodellar i nya kläderna från Nova Star, skor Converse och keps Von Dutch som hon norpat av sin bror.

DSC_0259DSC_0258

Surpuppan Felix är arg på mamma för han vill också vara med och spela fotboll ute på plan och det får man ju inte Felix. Också han i Nova Star och fotbollsskor förstås. Blir nog en ny Zlatan av den killen…Smile

DSC_0261

Du är dum mamma…

DSC_0262

Nu ska jag slå dig…

DSC_0264

…och där kommer smällen…

DSC_0265

Men vi blev snabbt sams igen med lite kramar och bus Smile

Snygga babesen Viktoria Törnegren och Josefine Crafoord i Västerås. En lycklig vinnare fick shoppa för 5000 kr med dem. Det var INTE jag…snyft…

DSC_0267

Barnen står och kikar på raggarbilar i pyttestan…

DSC_0270

Och sen på majbrasan

DSC_0275

Sötisarna. Vi hade plockat fram vinterjackorna igen för det var verkligen sååå kallt igår kväll. Från shorts på dagen till vinterjacka på kvällen. Brrrr. Felix skulle dock ha fotbollshorts på sig så det var nära att vi inte kom iväg för han var riktigt arg och envis…

DSC_0277

Mamman hade visst t o m glömt solbrickorna på huvudet innan vi åkte. Vilka kontraster.

DSC_0280

Bättre än sådär blir det inte. Inte världens bästa bilder men jag återkommer med en dagens senare. Nu ska jag deklarera och sen dona lite här hemma. Blir nog även en tripp hem till föräldrarna för min yngsta syster är hemma från Prag där hon bor och ska hälsa på i helgen. Måste få lite kvalitetstid med henne känner jag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Så mysigt ni hade i går. Själv var jag bara ute och lekte med bilarna ihop med minstingen en liten stund.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser mysigt ut trots kylan! Söta ungar :-) Kallare här idag också, brrr.

    Ha en fin 1:a maj!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var riktigt mysigt men fy så kallt det blev på kvällen...

    En fin 1a maj till er också finisar

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar