VivanDivan

VivanDivan

lördag 11 februari 2012

Tjejdag bara vi två…

God morgon bloggisar! Kan tänka mig att det finns en sisådär 180 nervösa och förväntansfulla tjejer precis just nu nere i Malmö som väntar på blogg-event-start. Hoppas ni alla får superkul. Men min dag kommer inte vara fy skam minsann för jag och Emilia ska ha en tjejdag bara vi två.

Jag har verkligen sett fram emot detta och kanske hon ännu mer. Eftersom det skiljer bara ca ett år mellan mina barn och Felix som är yngst har tagit väldigt mycket plats ända sedan han föddes har Emilia liksom varit tvungen att reda sig mycket själv. Felix var ett sånt där barn som man inte kunde lägga ifrån sig fem minuter ens utan jag var tvungen att bära på honom jämt och dessutom är han väääldigt mammig och skuffar lätt undan sin storasyster. Det gjorde ju att Emilia redan som ettåring varit väldigt självständig och duktig och klarat av saker väldigt tidigt på egen hand. Men hon behöver ju också sin mamma och trots att jag alltid försöker vara rättvis med vem som ska sitta i knä och så så behöver hon de där små stunderna själv med mig och ibland gör vi såna här dagar. Självklart gör jag saker med bara Felix också men hon har liksom ett större behov av det än vad han har.

Så idag ska vi om en stund ta tåget till Västerås, gå på bio och se Mästerkatten, äta på McDonalds, gå till frisören och klippa henne och en liten shoppingtur. Hon ska få välja en klänning till sitt stundande födelsedagskalas. Ganska enkelt egentligen men hon har själv valt och det räcker liksom för att hon ska vara helt salig. Bara en sån sak som att åka tåg är ju hur stort som helst när man sällan gör det…Och McDonalds som kanske inte hade varit mitt förstaval är ju jättespännande när man inte har det här i pyttestan och sällan besöker det…

Dagens idag för min del blev Odd Molly Frill dress i golden porcelain strlk 0, jeans G-star och stövlar La Redoute.

P1210033P1210034P1210035P1210036P1210037P1210038

Ha det så gott idag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

29 kommentarer:

  1. Måste bara fråga vad du köpt det där korta halsbandet från Edblad? Hittar inte det nånstans!
    // V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte det i Edblads egen webshop. www.edblad.se tror jag det är

      kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Vilken härlig dag! Och så fin du är i klänningen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade toppen. Tack snälla du

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Hej, jag har startat ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga personer att få det att rulla. Jag skulle bli väldigt glad ifall du har lust att ta en titt. Självklart kan du skriva om din blogg och ha med den i dina inlägg. En moderator roll finns att hämta för seriösa personer. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta

    SvaraRadera
  4. Åh det låter mysigt. Tror det är bra med egentid. Visst hade det varit kul att gå på eventet. Hoppas att nån kan anordna nåt liknande där alla får plats...vore nåt. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade jättemysigt :) Ja, de har det säkert toppen på eventet men det får bli fler gånger :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Hoppas ni får det riktigt mysigt:)! /Linda m 3

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt mysigt du o dottern har en alldeles egen dag tillsammans!!
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har haft sååå mysigt. En bra lördag önskar jag dig också

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Härligt med såna dagar - har ju haft mamma på besök hela veckan, jättemysigt :-)

    Snygg som bara det i klänningen!

    Och så får vi hoppas att det blir ett event snart igen som vi kan vara med på :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, familjen är viktigast av allt

      Tack söta du. Ja, vi får fixa nåt event snart. Vore sååå kul

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Det låter urmysigt. Ha så kul och gjör stan på riktig ni tjejer.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var riktiga tjejgrejer och vi hade sååå mysigt

      kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Du representerar ALLT-VAD GÄLLER DÅLIGT SMAK....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske förstår att du inte får nån kram överskickad av mig

      /Vivvi

      Radera
    2. Undra hur du själv ser ut, du vågar varken sätta ut namn eller bild.
      Tack och lov att smaken är som baken för det är inte mångas smak jag skulle vilja ha.
      Vivvi har superbra smak när det kommer till kläder i varje fall och det är väl egentligen det enda vi vet om henne. Kanske bör man titta lite på sig själv innan man ger sig på andra. Vad vi vet om dig det är att du har en otrolig dålig verbal smak ta du och behåll den i fortsättningen för dig själv. För det är väl ingen som frågat efter vad du tycker.

      Radera
    3. Tack Berit :)

      Kram söta du!
      /Vivvi

      Och förresten, jag ångrar mig. Klart jag skickar över en kram till dig anonyma för jag tror det kan vara precis vad du behöver.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Det är jättemysigt att få göra sånt där när man har en dotter! Gör det med min tjej med, hon shoppar gärna med morsan fast hon blir 13:)
    Och till Anonym vill jag bara säga;
    Hoppa och skit din fega jävel! Finns miljoner bloggar att läsa, du behöver inte häcka här! Och fy fan för fega anonyma skitar som modigt sitter bakom skärmen och slänger ur sig dynga. Skulle du våga göra det öga mot öga på nån?! Troligtvis inte va? Fy fan....

    Kram Vivvi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det bara sååå mysigt.

      Anonyma fegisar bojkottar vi tycker jag. Tack för att du skriver det jag tänker :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Vilken tur att vi alla har olika smak......skulle bli väldigt trist annars va?
    Bra att du bojkottar anonyma fegisar! Inte värda att lägga ner sin energi på!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Halvan, du är för go

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  12. Jag kan inte fatta varför man skall nedvärdera människor i deras bloggar. Har en sådan människa blivit mobbad och fått dåligt självförtroende. Men du Vivvi verkar vara stark och jag hoppas att du inte tar åt dig det som den där fåntratten hasplar ur sig. Tack för en mysig blogg. Jag är här ibland och kikar på din vackra garderob. Kramar till dig från Eva L. i Blekinge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är för mig oförståeligt också. Men jag bjuder faktiskt på det och struntar i det egentligen. :)

      Vad kul att du gillar bloggen. Välkommen tillbaka söta du

      Kramar
      /Vivvi

      Radera
  13. Tråkigt med människor med så dåligt självförtroende att de måste försöka sänka andra. Även om man försöker att inte ta åt sig så blir man ju på dåligt humör. Fy tusan för sådana människor. Energitjuv! Men bra att du skickar en kram till den personen, det är nog tyvärr kärlek och omtanke som ofta fattas sådana här människor.

    Hurra för fina Vivvi!

    Från en anonym Viktoria

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Finner inga ord på ANONYMS kommentar..ta å dra till nån blogg då som har bra smak el vad du syftar på!!! VIVVI har väl smak som få får till kanonkombosar har nog den snyggaste garderoben i Sverige så varför slösa sin engergi att läsa om man DU nu tycker det fast förstår bara det är för att reta upp för att få reaktion så det lyckades DU med!!
    Tråkigt bara för bloggerskorna som lägger ut så mycket av sig själva så blir det "pissade på "

    KRAM på dig Vivvi och kör på såna här gräver vi ner
    /Tina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar