VivanDivan

VivanDivan

onsdag 22 februari 2012

Idrott och alkohol…

God morgon bloggisar! Idag har jag så himla ont i halsen att jag knappt kan svälja alls. Rösten är också nästan helt fucked-up så nu är det väl jag som åkt på det Emilia hade. Även Felix verkar genomförkyld och rosslar i halsen men helt feberfri och pigg så idag blev det förskolan för dem båda. Men jag ger mig sjutton på att de antingen ringer och säger att Felix blivit sjuk eller att Emilia inte var tillräckligt pigg. Hon var feberfri hela dagen igår men imorse var hon helt upp-och-ner. Fick värsta utbrottet och det tog typ en halvtimme innan hon lugnat ner sig….Det går för runt i hushållet med förkylningar just nu…elände…

Nu till något annat. Igår läste jag i lokalblaskan på nätet att vår “elitserie-stolthet” i innebandy hade det blåsigt. Bråk i föreningen och avhoppade spelare, avsatta tränare mm. Rena rama sandlåde-intrigerna vad det verkar. Men det jag reagerade mest på var att det i helgen varit på match och suttit och druckit öl kvällen innan. Alltså spelarna. Det tycker jag är helt bedrövligt. Jag har själv spelat innebandy i elitserien fast i ett annat lag och jag vet vilka hårda alkoholpolicys vi hade med all rätt. Man är en förebild för både barn och ungdom och det ger ju fruktansvärda signaler tycker jag. Alkohol och idrott hör INTE ihop enligt min mening. Nä, hårdare alkoholpolicys och dessutom informera spelare om vikten av att följa detta tycker jag är alla föreningars ansvar. Punkt slut!

Dagens idag blev min Odd Molly Continental Knit dress i chalk strlk 0, linne Rosemunde och stövlar Björn Borg.

P1210179P1210180P1210181P1210182P1210183P1210184

Nu ska jag ta tag i jobbet igen. Blev lite lunchbloggning här för jag hann inte riktigt imorse. Ha en fortsatt bra dag sötnosar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Snygga tjej! Hur kan du passa så bra i allt!?=)
    Håller verkligen med dig om sport, träning och alkohol! Fattar inte hur man varken kan eller orkar dricka en kväll innan match?!

    Kramar och hoppas ni alla kryar på er!
    Adela

    SvaraRadera
  2. Wihii så snygg du är! och öl kvällen innan match verkar ju minst sagt mindre begåvat. Krya på er nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow vilken snygg dagens! Jag har själv denna godbit i garderoben. Fast tyvärr blir den allt för sällan använd. Lite trist ibland att man inte har ett jobb där man får "flasha" lite snygga kläder. Nej, hos oss är det arbetsdräkt som gäller. Enkelt, bekvämt och hygieniskt fast ack så trist när alla ser likadana ut. Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med, alkohol och idrott hör inte ihop.
    Du är så fin i den klänningen. Hoppas ni kryar på er nu...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin i denna klänning är du! kram

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt oseriöst att dricka kvällen innan match. På den nivån dessutom. Kicka hela högen!
    Fin dagens! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar