VivanDivan

VivanDivan

fredag 24 februari 2012

Bästa fredagsreceptet

God kväll sötisar! Nu har vi precis kommit hem från stan mätta och belåtna med lite shoppingkassar. Mycket basgrejer som saknade här hemma, som strumpor och underkläder så det inhandlades ute på Shoppingcentret. Blev även en tur till Toys ‘r’ Us medans vi väntade på att T skulle bli klar hos kinesiologen.

IMG_0721

Finns sååå mycket att titta på i en gigantisk leksaksaffär

IMG_0722

Och en barntoalett med sååå gullig toalett och handfat i höjd för barn. Uppskattades väldigt mycket av de små

IMG_0719

Man kan provspela instrument

IMG_0724

Man kan titta på Star Wars film och drömma om alla gubbar man vill ha…

IMG_0725

Sen blev det fredagsmiddag och nu väntade ni på ett smaskigt recept va? Jodå, visst ska ni få ett recept. Bästa receptet ever en fredagskväll efter en lååång och jobbig arbetsvecka. Och bara en ingrediens behöver man egentligen och det är….

pizza-hut_logo_36806891

Sååå skönt att sätta sig och bli serverad ibland utan att behöva tänka på vare sig att hitta spännande recept, laga maten eller ta rätt på disken….

IMG_0734

Barnen fick egna menyer som egentligen var pysselblock och en tillhörande penna. Superkul idé för då hade de något att pyssla med medans de väntade på maten

IMG_0726IMG_0727

….som för barnen idag bestod av pannkakor…

IMG_0729

….och för mamman och pappan pizza….Jag tog en procciutto med parmescan, ruccola och soltorkade tomater…men vad tänkte jag med som tog en double. Är fortfarande sååå mätt att magen hålle på att spricka och då åt jag långt ifrån allt kan jag säga…

IMG_0733

Felix och mamman är gossugna…

IMG_0735

Är vi lika?

IMG_0736

Mmmmm, gott med glass till efterrätt. Fast min son som inte är förtjust i sötsaker åt typ två skedar, sen var han nöjd…

IMG_0738

Emilia är desto mer glassmonster. Lycklig!!!

IMG_0745

Vad är bättre än att avsluta middagen med lite kramar….underbara ungar, vad jag älskar er….

IMG_0742

T vill som vanligt inte vara med på bild så det får jag respektera men han var very much there Smile

Jag ber om ursäkt för de usla Iphone-bilderna men hade ingen annan kamera med mig. Idag på lunchen var jag dessutom på Tullhuset och provade Odd MOlly vårnyheter. Tog lite bilder med samma dåliga Iphone-kamera. Om ni vill kan jag lägga ut dem imorrn men de är verkligen dåliga så intresse kanske inte finns. Finns så många andra bloggare som visar betydligt bättre provningsbilder….

Ha nu en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Söta är ni allihopa :)
    Självklart vill vi se bilderna Vivvi. Du är såå snygg i allting!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De är väldigt söta båda två, men jag tycker nog att din dotter är lik dig:)
    Det finns många som kanske visar bättre bilder, men ingen som har lika bra klädstil som du. Jag vill se visningsbilder, jätteskoj.
    Kram igen:)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar