VivanDivan

VivanDivan

torsdag 16 februari 2012

Jeansfilosoferar i ryss-kylan

God morgon söta vänner! Idag är det riiiiiktigt kallt ute. –18 står det på termometern här hemma. Brrrr. Tycker ju det kan bli vår nu och inte istid…

Bandyn var supertrevlig igår och Västerås vann med 5-1. Kul för dem :)

Jag fick en kommentar igår angående mina jeans jag hade på mig i gårdagens inlägg. Absolut inget elakt eller illa menat och jag tog absolut inte illa upp. Älskar när ni kommer med konstruktiv feedback, men började filosofera lite och tänkte dela med mig av hur jag tänker när jag köper jeans. Kommentaren löd att mina jeans såg lite för tajta ut och att jag kanske skulle behöva en storlek större…

När jag köper jeans köper jag alltid sååå tajta att jag knappt får igen dem. Detta av den anledningen att jeans ALLTID töjer sig minst en storlek. Speciellt om det är stretch i dem. Personligen hatar jag när stuprörsjeans som ju är tänkta ska sitta lite tajt, töjer sig och får häng i baken och veck överallt. Då tröttnar jag direkt på dem och de blir liggande oanvända. Därför brukar jag när jag köper jeans verkligen köpa såna som sitter riktigt åt för att de efter ett par användningar ska sitta helt perfekt….

Det sägs ju också att man inte ska tvätta jeans på ca ett halvår till ett år innan första tvätten. Jag tycker det känns lite äckligt kanske men jag använder nog mina åtminstone en fem-tio gånger innan jag tvättar dem första gången. Detta för att de ska få den rätta passformen och anpassa sig efter just min kropp.

Ett tredje tips vad gäller jeans är att ALDRIG använda sköljmedel när man tvättar dem. Speciellt stretchjeans då det tydligen förstör stretchen på nåt sätt. Jag brukar slarva lite med det då jag automatiskt oftast häller i sköljmedel men tänk på det…

Jaha, det var väl ungefär det. Skulle kunnat skriva massor om mitt favvo-plagg jeans men då får ni väl starr av att läsa så jag stoppar här :)

Dagens idag blev mina för tillfället absoluta favvo-jeans från G-star, underklänning Odd Molly Wunder underdress i grey, velourwrap Odd Molly Ka-ching wrap i chalk, sjal Ester Elenora skull scarf och skor Friis & Co

P1210080P1210074P1210075P1210079P1210076P1210077P1210078P1210081

Idag känner jag mig b t w mycket piggare. Lite ont i halsen och snuvig men inte alls sådär hängig som man gör i början på en förkylning så det är skönt. Pigg och glad kexcholkad. Nu off to work….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. ha ha du ha hur tajta jeans du vill på dig - du var skitsnygg i dom röda :D
    Å vad jag förstår så ska jeans liksom sitta som ett korvskinn ;)

    kram på dej å ha det tipp topp idag

    SvaraRadera
  2. Tack för lite jeanstvättarskola - har helt missat det där m sköljmedel :o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jeanstips är alltid bra! Och håller med även om jag personligen inte trivs i stuprörsmodellen. De ska vara en storlek små för annars hänger de ganska fort. Kram

    SvaraRadera
  4. japp, jag köper också thighta jeans av erfarenheten att de annars blir för stor efter någon månads användning. Jag köper oftast ett par två jeans som jag sedan använder ofta och en längre period. Nya välsittande jeans är som en förälskelse. Vad fin du är i ka ching, en riktig pärla tycker jag och även om jag inte använder min så ofta så är jag väldigt förtjust i den.
    Håller mina tummar att mitt jeansköpstopp upphävs snart (dvs när de sista kilona trillat av) för nu är det vår snart och vad bättre än ett par nya jeans i blekblått???
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma angående jeansstorlekar. Jag kör samma filosofi och hittills har det funkat bra. Ka-ching wrapen är en riktig favvo här hos mig. Har både den vita och marinblå. Har två Fondor till salu på Tradera just nu som tyvärr blir hängande för mycket. Klurar starkt på att ersätta någon av dem med en till Ka-ching wrap vid lämpligt tillfälle på Tradera. Kram!

    SvaraRadera
  6. Du är ju bara outfitqueen!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tack för alla bra tips. Jag tycker inte dina jeans ser små ut, men riktig snygga.
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar