VivanDivan

VivanDivan

måndag 27 februari 2012

500 delar och kvällen är räddad…NOT

Hallojsan skojsan! Kryptisk rubrik va? :-) Just nu kan jag tala om att jag ligger i sängen äntligen efter närmare tre timmars prinsesslott-bygge. Herre min skapare, hur tänker de när de komponerar ihop de där Playmobil-sakerna. I julas fick Felix ett sjörövarskepp och det tog typ två timmar att få ihop (med X antal delar över som hmmm…absolut inte passade någonstans) och igår fick Emilia ett gigantiskt Prinsesslott. And I kid you not, det var över 500 delar och varenda detalj var lös och skulle pusslas ihop.

DSC_0112

Och de lyckades öppna nästan alla småpåsar igår vilket resulterade i den här oredan idag när vi skulle bygga ihop eländet.

DSC_0136

Här gäller det verkligen att följa instruktionsboken till punkt och pricka, annars står man där med massa delar som inte passar någonstans. Så vart börjar man i röran…???

DSC_0138

Normalt brukar jag tycka det är himla kul att bygga och pyssla men att sitta i världens mest osköna ställning på golvet i närmare tre timmar är rena döden för min redan trasiga rygg och barnen tröttnade rätt fort och sprang och gjorde annat så där satt jag…

DSC_0139

Men nu så börjar det ta sig. Dock blev klockan efter åtta och det blev dags att göra iordning små kottar för natten. Resten får vi göra klart imorgon…

DSC_0140

Men fint blir det…

Hade tänkt lägga ut lite bilder från Emilias födelsedag och framförallt den smaskiga sockerbomben till tårta vi knåpade ihop men nu fick det bli det här för jag orkar inte gå igenom alla bilder jag tog igår så det tar vi imorgon :)

T åkte för övrigt upp till Mora i morse för att åka kort-vasan imorgon. Han har åkte Vasaloppet förut men nu skulle de åka hela firman och då var kort-vasan mer lämpligt för allihop…Så imorgon håller jag alla tummar jag har för min man

Nu en kort bloggenad och sen kommer jag somna så sött jag med bredvid mina små troll som somnade på tre röda här bredvid…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Vilket jobb att bygga ihop det där! Men fint blir det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inte det lättaste men nu är det klart :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Å jösses vilket mastodontjobb! Måste vara rena drömmen för Emilia :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, både och :) Hon är sååå nöjd

      kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Hjälp, vilket jobb! Typiskt att mamma ska behöva pussla ihop det där, men fint blir det i alla fall :-)

    Så kul med kort-vasan, hoppas det går bra för mannen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men lite för svårt för de att göra själva. Eländigt med leksaker som är från typ 4-6 och så kan de ändå inte bygga ihop dem själva...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Jag känner igen det där. För många bitar och barnen smiter, och kvar sitter mamma och bygger:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bra att ha de där mammorna :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Da vet jeg en ting vi skal styre unna når veslemor fyller seks år snart....det blir nok en DS som hun ønsker seg mye. Tusen takk for innspirerende blogg, jeg følger jevnlig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gullig du är :) Ett DS blir nog perfekt tror jag :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar