VivanDivan

VivanDivan

lördag 25 februari 2012

Odd Molly miniprovning Spring 2012

God morgon bloggisar! Nu har jag gått i över två veckor med halsont och sån där sjukdomskänsla ni vet som man får innan förkylning bryter ut men det blir liksom inte mer. Är genomtäppt på morgonen men så blir det bättre framåt dagen och så på kvällen kommer det tillbaka. Skulle hellre vilja ligga sjuk två dagar och sen gick det över känns det som…nu går man ju och känner sig sådär halvsjuk mest hela tiden…

Nåja, nog om det. Igår var jag och en kollega in på Tullhuset Living i Västerås och spanade in vårnyheter. Kunde inte låta bli att prova lite finingar…Ursäkta den dåliga kvaliteten på mina Iphonebilder…

Först ut var Ceremony s/s dress i silky white. Jag provar den i både storlek 0 och 1 (på bilden är det 0an) och det skiljer inte så jättemycket. Tycker båda satt bra men skulle inte våga slå till på 0an för siden är ju lite känsligt så där skulle jag ta 1an…Alltså väldigt normal i storlek tycker jag

IMG_0705IMG_0706IMG_0707

Sååå fin klänning/tunika. Love it….Så här fin är den på produktbilderna

 ceremony ss dress479_b39bc818e0-big

Sen var det  Lace embroided babydoll dress i white, Provar en 0a och här kan man lätt gå ner en storlek för den var stor som sjutton. Nästan så 0an känns stor...

IMG_0709IMG_0708IMG_0710

Otroligt söt sommarklänning i skön bomull. Här är produktbilderna

lace embroided baby doll dress521_ebceb57ee9-big

Efter det provade jag nåt som jag inte ens sett i kollektionen men blev sååå positivt överraskad (eller negativt om man tänker på att den åkte rakt in på önskelistan :-)) Ceremony s/s tunic i dark powder. Jag provar här en 1a men den var alldeles på tok för stor så en 0a skulle behövas. Bylsade sig liksom över bysten och här är verkligen ett plagg för er med lite större byst. Man får plats med lot of them i denna :) 0an var dock slut redan (dock kan de alltid ta hem om man ber dem på Tullhuset. Och de skickar också. Världens bästa service)…

IMG_0712IMG_0713IMG_0714

Men som sagt, en 0a skulle bli perfekt och den kunde alltså de ta hem om jag ville ha den…hmmm… Produktbilder

Ceremony sstunic478_54b3e6fb56-big

Sist ut i provningen är Pointers short cardigan i chalk. Storlek 1 provas och den är normal till lite liten i storlek. Men oj vilken skön kofta. Perfekt att dra på sig en sval sommarkväll…

IMG_0715IMG_0716IMG_0717

En mycket söt kofta…produktbilder

pointers cardiganpointers cardiganback

Sen hade de även fått in Cortez parka jacket som var helt över förväntan fantastiskt supersnygg. Vågade faktiskt inte prova den för jag behöver verkligen INTE en ny vårjacka men min kollega gjorde det och jag kan säga att den fick följa med henne hem…så nu har man Mollyfierat en av sina arbetskamrater he he

cortez parka jacketm212-452-949-2505-back-2-107

Hon köpte den i färgen porcelain men den verkar det inte finnas någon produktbild på så jag lägger ut denna military. Men jag lovar, porcelain var helt fantastiskt snygg då broderierna på ryggen framträdde såååå himla snyggt. Den var rätt stor i storlek och hon tog en mindre än vad hon trodde först hon skulle ha. Men åååå så fin den var…

Själv kom jag bara hem med ett nytt doftljus och ett par doftpåsar att lägga i garderoben

P1210214P1210217

Meeen jag tror alla plagg jag provade hamnade på min önskelista och vi får väl se vad som hittar hit :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Ja alla var väldigt fina på dig, håller med om den sista som var överaskande fin!lace embrold passade dig väldigt bra enligt mitt tycke också:)
    ha en fin lördag! kram

    SvaraRadera
  2. Oj, den där tunikan med röd rygg var ju sättefin!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland funderar jag på om jag ska låta bli att prova eftersom jag får upp ögonen för sånt jag inte lagt märke till innan :) Håller med om att Ceremonyn var väldigt snygg på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh hå vad mycket snyggt! Jag är så sugen på så mycket, så jag får nog lugna mig lite:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul med provning! Jag tycker att du är supersnygg i babydollklänningen!

    Och ojojoj, jag väntar och väntar på min vårbeställning. Allt jag vill ha kommer ju sist i år. Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh vad jag ångrar nu att jag avbokade cermonyn när jag såg den på någon i min egen storlek(ja, ja min förhoppningsvis återkommande storlek hehe) Den är verkligen superfin!
    Lace embroided klänningen testade jag för skojs skull förra veckan i en 1:a och den var lagom på min 15 kg + kropp så ja, den är verkligen stor! Ursöt klänning.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jättefin provning! Du ser bra ut i alla plaggen.:) Vilken skulle du välja av Ceremony s/s dress eller Ceremony s/s tunic? Kan man ha ceremony dress till jeans eller är det mer klänning? Hälsningar Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :-)
      Jag skulle helt klart kunna välja båda dessa. Blev förälskelse direkt kan jag erkänna;-)
      Tycker absolut man kan ha ceremony dress till Jens. Så skulle nog ja ha den nu men med bruna ben till sommaren tycker jag den funkar utmärk som klänning också:-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar