VivanDivan

VivanDivan

onsdag 29 februari 2012

“Vobbar” och tårta för en liten prinsessa

God kväll vänner! Idag har jag hittat ett nytt ord. “Vobbar”. Har ni hört det? Det är när man är hemma och VABar men ändå måste jobba. Så idag har jag Vobbat å det grövsta. Helt enkelt kaos på jobbet och jag kan säga att jag fått ihop fler arbetstimmar idag än en vanlig arbetsdag. Gick nämligen upp redan halv sex och jobbade och det har bara blivit paus för att utfodra de små här. Stackrarna, de har fått roa sig själva hela dagen. Tur att de är duktiga på det och leker fantastiskt bra tillsammans, eller åtminstone bredvid varandra. Felix har varit lite hängig och har legat mycket i sängen och kikat på film och det får man ju när man är sjuk…

Tänkte jag skulle visa lite bilder från Emilias födelsedagstårta som vi gjorde i söndags. Hon hade själv bestämt vad som skulle vara på den och här är resultatet.

Bottnarna består av två sockerkakor faktiskt då den första blev så låg att den inte dög att dela mer än en gång. Första lagret består av hallonsylt

DSC_0091

På med ett lock till

DSC_0092

Sen tänkte jag testa nåt nytt jag hittade i affären. Tårtmousse med vaniljsmak. Var dock ingen skillnad mot vanlig vaniljkräm blandat med grädde så det kan man lika gärna ha…

DSC_0093

Mycket ska det vara

DSC_0095

Ännu en botten.

DSC_0096

Och så massa grädde att klä in den i

DSC_0097

Sen var det barnens tur att gå loss på garneringen

DSC_0098

Maränger, hallon, godis och strössel i olika former

DSC_0099

De fick köra helt fritt så det blev en rejäl hög

DSC_0100

Riktig sliskbomb kan jag säga…

DSC_0101

Kronan på verket, en prinsesstiara. Klart min lilla prinsessa skulle ha en sån

DSC_0102

Sex små ljus och en stor 6:a

DSC_0120

Kan du blåsa ut alla ljusen Emilia så får du önska dig nåt…

DSC_0122

Jo visst kunde hon det. Och tiaran plockades genast bort för att sättas på huvudet. Den stunden hade hon väntat på :)

DSC_0130

Ny top och kjol från Noa Noa som hon valde själv när vi var på mamma-dotter-trippen. Inser att jag glömde fota henne i hela outfiten med koftan till också. Får göra det en annan gång :)

Tårtan blev i a f jättesmaskig men ack sååå mäktig. Vi har fortfarande en stooor bit kvar i kylen som nog kommer få kastas om nån dag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. wow vilken läcker tårta och en sån söt princessa!!:) ja ursch ja vobbar gör jag jämt och får dåligt smavete för man tar typ bara en liten paus, nackdelen med att ha ett sådant jobb. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken smaskig prinsesstårta! Grattis till er båda! Och hoppas ni kryar på er! Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vilken tårta! Den ser verkligen jättegod ut med allt sött på.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh mums! Nu vill jag ha tårta! Kan du skicka ner en bit till Skåneland? :-D
    Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tårta med allt det godiset på :-) Den hade jag inte tackat nej till!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Aha det är det jag gör allt som oftast - vobbar - bra ord!
    Ljuvlig tårta o det låter smaskens!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken tårta! Bodde jag närmre skulle jag komma och hjälpa till med att äta upp den:) Kram

    SvaraRadera
  8. Wow vilken läcker tårta - med extra allt :) Du får gärna teleportera hit en bit!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tårtan ser underbar ut och jobbet låter tufft. Inte lätt att ha det så. Hoppas det lugnar ner sig på alla fronter snart. Kram

    SvaraRadera
  10. Dottern måste ha blivit helt lycklig över den tårtan!

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar