VivanDivan

VivanDivan

tisdag 21 februari 2012

Endast Vivvi är vaken…

God morgon sötisar! Idag har jag verkligen gått upp supertidigt. T ska vara hemma med sjuklingen och Felix ville också vara hemma så då tänkte jag att nu far jag iväg tidigt till jobbet. Alldeles tyst….

Emilia har fortfarande feber och är jättehängig. Hon brukar vara ganska opåverkad när hon är sjuk och det är svårt att se på henne men igår var det ingenting som var bra. Hon var ledsen och irriterad och sur. Speciellt på den lille retstickan till bror hon har som triggar rejält på att hon är stingslig. Inte lätt att vara liten och sjuk och inte alls pigg…

Nu börjar det bli dags att planera Emilias födelsedag som är på söndag också. Hon ska få ett dockskåp av oss och shit vad dyrt det blir med all inredning. Vi köpte själva huset redan före jul för vi tänkte hon skulle få det i julklapp men när jag insåg att det skulle dra iväg i pengar tyckte jag det var bättre att spara det till födelsedagen. Hade blivit lite konstigt om hon typ bara fått det och Felix en massa olika saker. Så ända sen före jul har jag köpt något lite då och då. Hittade en del på Tradera, nytt i förpackning för mindre än halva priset också. Toppen…men dyrt blir det ändå och jag hoppas hon blir nöjd…

Dagens idag är underklänning Odd Molly Rock-a-fellow silk underdress i vintage chalk strlk 1, kofta By Ti Mo, sockor Odd Molly Jacquard long socks och skor Swedish Hasbeens

P1210174P1210172P1210175P1210176P1210177P1210178

Vet ni vad jag gjorde igår förresten? Jag shoppade något helt otippat av en fin blogg-kollega. Vad det är får ni förhoppningsvis se i slutet av veckan hi hi…

Hoppas ni alla får en superfin dag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Vad fin du var idag- superläcker samtidigt som enkel! Kan det bli bättre?

    Ha en bra dag!

    (Själv vab:ar jag med TVÅ sjuka barn och är halvrisig själv...blää)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen- något konstigt med tidsinställningen?!

    Klockan är 8.40....

    Kram igen!

    SvaraRadera
  3. Omgång 3, ursäkta spamvarningen!. Men lustigt nog står det att man kommenterar i g å r också?!

    Nåja, vad kan du göra åt det?

    Iaf, så har jag fyllt ditt kommentarsfält tre gånger nu den 21 och ca tjugo i nio... ;-)

    SvaraRadera
  4. Snygg outfit. Hoppas hon kryar på sig snart.
    Jag tror jag har listat ut vad det är för paket du väntar på:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror att hon blir överlycklig för dockskåpet! Jag har listat ut vad du shoppat hihi. Ser fram emot bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Brunt och beige är verkligen dina färger!
    Kram Viktoria

    SvaraRadera
  7. Det blir säkert kanon med dockskåpet! Fin är du oxå! Krya på er.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Detta med dockskåp är inte lätt, jag köpte ett till vår dotter när hon var mindre och dyrt som attans med alla saker men hon var aldrig särskilt intresserad, men nu när hon är 8 önskar hon sig ett dockskåp så jag sålde det för tidigt inser jag nu. Hur gammal fyller din tjej?
    Jättefint med timokoftan och oddmollyn ihop! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det snuskigt dyrt med dockskåpsmöbler?! Helt bisarrt egentligen! Fin dagens! Kram

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar