VivanDivan

VivanDivan

onsdag 4 april 2012

Så har det gått ett år igen då och jag är lite fjantig…

God morgon bloggisar! Så var man ett år äldre då! Har knappt tänkt på att det är min födelsedag idag och det lär inte bli något speciellt idag heller. T är borta i Stockholm och vanlig jobbdag så det är ju bara att köra på. Ev ska jag och barnen hem till mina mamma på middag ikväll för pappa är borta och då tänkte vi att vi skulle äta tillsammans jag, mamma och de små…

Men födelsedagar nuförtiden är ju inte så viktigt. Inte som när man var barn och räknade ner från jul ungefär och låg sömnlös natten innan och vaknade tidigt och låtsades sova när föräldrarna gjorde iordning frukost-på-sängen-brickan och prasslade med paketen…

Men, det finns något som är en sån stark tradition på min födelsedag att jag idag känner mig fjantigt ledsen och det är den där frukosten på sängen. Paket och presenter är inte så viktigt men jag har i 7 år tillsammans med T försökt påpeka hur viktigt det är att jag får min choklad med vispgrädde och ostsmörgås (inte vanlig utan ostarna ska vara ihoprullade och fint ditlagda med dekoration av grönsaker) Hur fjantig är jag????? Vad spelar det för roll, fyller 37 år och jag bryr mig om lite choklad, vispgrädde och ostrullar :-) Kanske får bli en lyxfrukost med från CoffeHouse eller nåt på väg till jobbet .-)

Dagens idag skulle varit en gammal goding enligt Josannes utmaning men jag blev sååå sugen på att inviga nya Odd Molly Ceremony dress i silky white. Dock, mina vänner provar jag den med två olika koftor från gamla kollektioner. Lovely knit i lila som är en av de första mollysarna jag köpte och så guldiga Manequin cardigan. Vet inte från vilken kollektion den är ifrån men det vet säkert nån av er :-)

P1210581P1210578P1210586P1210582P1210579P1210575P1210577P1210576P1210583P1210584P1210585

Den här klänningen är verkligen årets absoluta favorit och jag kommer använda mina två flitigt i vår och sommar. Precis som förra årets sidenklänning Silk Sleeveless som jag köpte i två färger och älskar fortfarande…

Nu ska jag  fara iväg till jobbet här så får vi se om jag hinner få min choklad med vispgrädde :)

Ha en underbar 4e april vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

32 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS och stor KRAM från skåneland:)

    SvaraRadera
  2. Grattis till dig!
    Visst är det mysigt med frukost på sängen på födelsedagen. Trots smulor och utspilld kakao/kaffe.
    Hoppas att din choklad med vispgrädde smakade gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig!
    Visst är det mysigt med frukost på sängen på födelsedagen. Trots smulor och utspilld kakao/kaffe.
    Hoppas att din choklad med vispgrädde smakade gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Stort jättegrattis på födelsedagen och många kramar!

    <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Hipp Hipp Hurra! Hoppas du får en underbar dag. Själv fyllde jag 50 för två veckor sedan och knappt en kotte uppmärksammade det, inte på jobbet heller. Känns lite surt även om födelsedagar inte är så viktiga för mig.
    Ceremony Dress är alldeles ljuvlig, passar dig perfekt.
    Med anledning av ditt paket som kom bort från DeepFling så verkar det hända sedan de började skicka med USPS, jag väntar också på ett paket sedan länge. Detta hände aldrig när de använde sitt förra fraktsätt. Framförallt tar leveranserna mycket längre tid.
    Kram C

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!!
    Oj så fin du var i denna, perfekt till ljusa jeanstajts också. tufft och snyggt! Jag har tagit beslutet att hoppa årets sidenplagg och satsa på annat (för att jag har så många sidenplagg som inte används så ofta) men när jag ser detta undrar jag om jag tänkt rätt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS på din dag! Du är så vacker i denna klänning med!
    Ha en fin dag och hoppas du får mkt choklad med grädde. Det är ju så gott!!

    Många KRAMAR <3

    SvaraRadera
  8. Jättegrattis! Hoppas du får din frukost på sängen när T kommer hem igen, även om det ite riktigt är samma sak.. Lyxfrukost på Coffehouse låter som en bra idé :)
    Klänningen är ljuvlig på dig! En riktig fullträff! Kram

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! Och den där klänningen är helt klart den finaste mollyn i vår o sommar! Ytterligare ett plagg som jag avbokade hos Deeppfling som jag bittert ångrar nu för jag har redan förlorat 8 kg i vikt så jag hade nog fått på mig den till sommaren.
    kramar

    SvaraRadera
  10. Grattis och hurra underbart ljuvlig du är idag !!! Ha en FAB dag och unna dig en lyxfrulle från coffie house idag !!!
    Mången kramar Tina

    SvaraRadera
  11. STORT GRATTIS! Vad du är fin i nya klänningen. Ha en härligt fortsatt födelsedag. Kram!

    SvaraRadera
  12. Grattis söta!! Och inte är du fjantig! Såna traditioner är viktiga ju :-) Jag har också en sån där grej för mig om jag fyller år en helg; då MÅSTE sambon vara hemma och gratta mig på sängen med sång och frukost. Ha ha, stackarn, jag har t o m tvingat honom att ändra på en resa en gång...

    Ha nu en fin dag och en stor kram!

    SvaraRadera
  13. Hurra och grattis! Den gamla LK:n är ju skitsnygg till nykomlingen :)
    Ha en härlig dag
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Stort grattis på födelsedagen fina du! Du är som vanligt galet snygg. Jättefint paket, nu blir jag ännu mer sugen på en Ceremony. Minns inte om du svarade men hur är den i storlek?

    Ha en toppenbra dag!

    kram

    SvaraRadera
  15. Grattis på dej :)

    Vad fin du är dagen till ära! Jag som tidigare inte brytt mig om sidenplaggen, har nu fastnat för många i vårkollektionen. De är så fina färger o mönster i år tycker jag!
    Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  16. Stort grattis på födelsedagen fina Vivvi! Hoppas du får en underbar dag. Snygg är du som alltid, Ceremony är ljuvlig.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tusen gånger grattis till dig på din dag. Vad fin du är och hoppas du köpte dig en riktigt lyxig frukost istället. Känner igen det där. Klart man ska ha frukost på sängen ju. Kram

    SvaraRadera
  18. Grattis på din dag!
    Härlig klänning!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  19. Happy Birthday! Enjoy your special day.
    Kram from Canada,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  20. Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Stort Grattis på födelsedagen!
    kram
    elisabeth

    SvaraRadera
  22. STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VACKRA VIVVI!!!
    HURRA HURRA HURRA!!

    P.S. Sååå fin du är i din nya tunika!!

    SvaraRadera
  23. Grattis på födelsedagen! Tycker också att sång och frukost på sängen är det viktigaste!!!
    Vilken söt klänning och båda koftorna passade till!
    Supersnygg i båda!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  24. Grattis fina Vivvi!!

    Grattiskraaaaam

    SvaraRadera
  25. Grattis fina du! jättesöt i klänningen är du, passar perfekt på en födelsedag! kram

    SvaraRadera
  26. Snygg klänning, Grattis på 37 års dagen rara du. Då är du också en sådan där trevlig Vädur :)
    Hoppas du har en underbar dag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  27. Stort grattis! Skitsnyggaste 37-åringen:) Kram!

    SvaraRadera
  28. Grattiskramar!!Du är så snygg så det strålar om dig;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  29. Looking like a million bucks! :) Grattis Vivvi! Kram

    SvaraRadera
  30. Grattis grattis - hoppas du har haft en strålande dag!

    / Fia

    SvaraRadera
  31. Hej Vivan!
    Hoppas du haft underbar dag!
    Klänningen är bara sååååå söt på dig :)
    Kan du vissa den underbara klänningen från ChillNorway på dig?
    Kram; Magdalena

    SvaraRadera
  32. Stort grattis på födelsedagen, älskar din blogg!!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar