VivanDivan

VivanDivan

måndag 9 april 2012

Semester…jodå..för vissa…

Halloj bloggisar! Nu är vi installerade i stugan i a f uppe i Sälen. Här är det i a f lite snö och idag har det snöat hela dagen. Vi körde lite soft idag. T har varit ute med barnen en sväng och hyrt skidor till dom och nu är de ute och gräver i snön. Tänk vilken lycka att få lite snö när det inte varit så mycket av den varan hemma i vinter.

DSC_0597DSC_0600DSC_0601DSC_0596

Själv har jag suttit inne i soffan och jobbat hela dagen. Usch, känns sådär men har man massor på jobbet så har man. Så den här utsikten har jag haft idag.

DSC_0602

Skön brinnande brasa och de än så länge oanvända slalomskidorna bredvid. Suck, imorgon blir det i a f åka av….Ungarna trivs i a f och vilken lyx, man ser TVn från köksbordet så imorse blev det barnprogram med Nils Holgerssons underbara resa vid frukostbordet…

DSC_0592

Nu ska vi basta lite och jag har fått lite gott vin i glaset framför mig. Sen blir det tacos ikväll och bara ta det lugnt. Lite mer jobb kommer det bli i veckan men förhoppningsvis får vi en härlig vecka ändå. Imorgon blir det i a f skidor hela dagen…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Stackare, som behöver arbeta på semestern. Hoppas du får lite avkoppling i alla fall och ha en brasa att kika lite på medan man jobbar är ju inte så illa. Du får njuta i morgon i skidbacken :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att de är saliga över snön! Trist att du behöver jobba - hoppas att det inte måste bli så mycket!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ser härlig ut med snön när den ligger i en skidort (inte härligt när den ligger på min solstol). Hoppas att du får jobbat undan så att du kan njuta av ledigheten med familjen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jäklar vad snö! Ser mysigt ut! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har starka funderingar på att omskola mig och tankarna går till it-branschen. Så eftersom detta mal i mitt huvud så är jag nyfiken på vilken utbildning du har och vad du arbetar med? Och så klart om det är något du rekommenderar:-)? Kram Linda i valet och kvalet

    SvaraRadera
  6. Ser mysigt ut! Älskar den där stug-känslan, men rufsigt mösshår, lite halvsvettiga underkläder, rosiga kinder, levande eld och furu :-)

    Ha så roligt i backarna imorgon!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar