VivanDivan

VivanDivan

måndag 2 april 2012

Att fastna med hårfönen och missat aprilskämt

God morgon bloggisar! Eller ja, här är det snart förmiddag känns det som för inatt har det inte blivit mycket sömn. Jobbade sent igår kväll och har legat vaken nästan hela natten och klurat på jobb-grejer. Klockan 04:00 gick jag upp och gjorde klart det sista nu innan jobbet. Tur att man inte har behov av så mycket sömn :)

Det som grämer mig lite med att jag jobbade nästan hela dagen igår var att det där med aprilskämt liksom föll bort ur hjärnan. Hade ett superbra som jag tänkt lägga ut här men attans också det får bli nästa år. Ni som hängt med ett tag kanske minns mitt från förra året som kanske inte lurade så många men lite kul var det…Ni hittar det här

Så var det det där med hårfönen. Ni tror kanske att jag menade att jag fastnat typ med håret i den men icke. Jag menar att jag på morgonen kan sitta hur länge som helst och föna håret. Även när det är torrt sitter jag och fönar fötter, armar, ben och rygg/nacke. Speciellt när man är lite frusen vill man ju aldrig stänga av den.T duschade nyss och jag gick in med strumpor i badrummet och blev förstås blöt om fossingarna. Istället för att byta strumpor åkte fönen på igen…:)

Dagens idag är blus och jeans G-star, kavaj Modström och stövlar Fiorentini Baker.

P1210538P1210531P1210537P1210532P1210534P1210535P1210536

Nu kör vi påskvecka alltså. Tre arbetsdagar sen ledigt…skönt som sjutton, speciellt efter förra veckans över 60 timmar arbetstid…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

14 kommentarer:

  1. Hej snygga Vivi, visst missade du Philias skämt också, eller snarare gick på det....kram Camilla, trogen läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det gjorde jag. Hur kul som helst nu efteråt men vad sur jag blev först när jag inte fattade :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Ha ha, ser för mig hur du fönar och fönar och fönar! Tyckte ditt skämt förra året var kul, blir spännande att se vad du har hittat på nästa år :-)

    Ha en bra vecka!
    Kram

    PS - jättesnygg kombo!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Läser ofta din blogg - superbra tips.
    Hur är dessa röda G-Star i storleken?
    Har normalt 27 i jeans - ska man ha 26?
    Är normalt en strl 36 ....
    Du har även fina Circle of trust jeans med hängslen - vilken storlek tror du jag ska ha där?
    pendlar mellan 0-1 i Odd Molly, är 167 cm lång, 56 kg ....svårt att bedöma .....
    TACK för alla fina tips!

    Ha en bra dag!

    //Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du gillar bloggen. När det gäller G-stars jeans ska man alltid gå ner en storlek minst. Jag har alltid 24/32 på mina g-star och är också 167 cm och väger ca 53 kg. Tror du lätt kan ha 25 på dessa om du inte vill att de ska sitta lite lösare. Jag gillar att de är supertajta i början för de töjer sig en del.

      Circle of trust tog jag alldeles för stora då jag fått höra att de skulle vara små i storlek. Jag tog 26or och de är egentligen alldeles för stora. Skulle nog tagit en 25a. Tror det är vad du ska ha också eller möjligen 26 beroende på hur "hängiga" du vill att de ska vara. Vi borde ju vara rätt lika i kroppen med nästan samma proportioner :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
    2. TACK för ditt snabba svar!

      Verkar som Circle of trust jeansen är svåra att få tag på - vet du någon bra näthandel? Creative Lounge har dem , men de är slut ....
      Kram Kina

      Radera
  4. Jag värmer också fötterna med fönen :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag undrar när jag kommer behöva använda hårfönen igen, med min tratt.... Längtar ;) Åh jag har just funderat på att du verkar ha ett "litet" sömnbehov, eller? Jag tycker det är pest när jobblivet tar av sömnen, den man såväl behöver för att få energi att prestera men hjärnan väljer ju andra vägar ibland. Jag hade under en period ledningsgruppsmöten på måndagar där jag och en kundkollega gjorde presentationer. Fyfasiken, det var lögn att sova alls på söndagen, man gjorde om presentationen tusen ggr i tankarna, och sen när det väl var dags blev det ändå inte som man tänkt de där tusen gångerna ;) kram Milla

    SvaraRadera
  6. Ha ha bra ide att använda fönen till frusna fötter! har alltid kalla fötter! Snygg outfit, gillar G star jeans jättemycket!

    Ha en bra dag!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Skitsnyggt!

    Haha, där ser man vad en fön kan användas till. Min samlar mest damm.

    kram

    SvaraRadera
  8. Snyggt,coolt. Vill också ha, såklart.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  9. Attans snygga brallor! Kram

    SvaraRadera
  10. ÅH, så snygg du var i den tuffa outfiten!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Lyllo dig som inte behöver så mycket sömn...jag behöver minst 8-9 timmar...jeansen är sjukt snygga på dig kramis Diana

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar