VivanDivan

VivanDivan

tisdag 17 april 2012

Den lilla “poesi-klänningen” och veckans barncitat

God morgon bloggisar! Inatt har det varit en sån där natt igen då jag absolut INTE kunde sova. Har alldeles för mycket grubblerier just nu med jobb, lille Hobbiten och väntan på skolbesked för Emilia. Funkade inte ens med gamla trista deckare på TVn och då är man pigg :) Men men, somnar säkert på ett ögonblick ikväll istället.

Emilia var så rolig igår med sina funderingar. På Öland finns det något som heter “Lådbilslandet” där de satt gräsklipparmotorer på alla möjliga lådbilsvarianter. Jag har skrivit om det t ex här. Efter en hel dag där fick alla barn ett “körkort” att ta med sig hem. Så imorse frågade Emilia:

“Mamma, var du i lådbilslandet när du var liten?”

“Nej, hurså?”

“Men, hur kan du köra bil då?”

Ja du Emilia, tänk om det vore så lätt att få körkort. Vänta du tills du blir 18 :)

Idag tänkte jag också jag skulle visa mitt tradera-ninjande från lekparken här före påsk som jag skrev om här.

Odd Molly Poetry Dress i vitt strlk 0. Helt ny med tags kvar för en spottstyver av det riktiga priset. Mmm, man tackar...till den har jag jeans G-star och skor Swedish Hasbeens.

P1210913P1210914P1210915P1210916P1210917P1210926P1210918P1210920P1210921P1210923P1210924P1210927

Idag är det terränglöpning och balett att stressa hem till. Farmor och Farfar hjälper till att anmäla Felix till löpningen medans jag är på baletten med Emilia och så hinner vi se när Felix springer efter baletten. Ev ville Emilia vara med på springningen också men hon fick välja helt själv. Tycker kanske det kan bli lite mycket men det är ju bara fem gånger så vill hon så är det självklart att hon får…

Nej, nu har jag inte tid med det här längre…iväg till jobbet i full fart..

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Jättefin! Får man fråga vad du fick ge?
    Mvh A

    SvaraRadera
  2. Vilket kap! Sitter ursnyggt på dig!
    Hoppas John Blund kommer till dig ikväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. ÅH så snygg du var i den. Passar dig perfekt!!
    Grattis till ett underbart TraderaFynd!
    KRAM vackra!!

    SvaraRadera
  4. Hej så snygg, men hur mycket är en spottstyver. Ha det gott Lena

    SvaraRadera
  5. Den är så ljuvlig i sin enkelhet. Odd Mollys klassiker är så fina. Hälsa maken att han håller tummarna extra hårt för Brynäs ikväll, så kanske guldet blir klart. Kram!

    SvaraRadera
  6. Bra Tradera-kap:) Kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt fyndat, den sitter perfekt på dig.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar