VivanDivan

VivanDivan

måndag 23 april 2012

Jag behöver en paus…

God morgon bloggisar! Ni har kanske märkt att jag varit frånvarande i helgen och jag kommer fortsätta vara det ett par dagar till. Jag måste ta en paus från det mesta just nu. Det har blivit lite för mycket på sista tiden med jobb och privatliv som gör att jag är trött. Jag är sååå trött i både kropp och själ och behöver få återhämta mig lite. Inget allvarligt som hänt men med 60-timmars veckor ibland på jobbet, ensamstående i veckorna med allt vad det innebär i pussel, oro över skolor, sjuka katten, sorg och annat elände så är jag helt slut. Min ständiga huvudvärk vill jag så gärna bli av med och magkatarr som bara blir värre gör att jag idag ligger hemma och försöker krya på mig just nu och det blir liksom en ond cirkel.

Bloggen, som annars är nåt roligt och givande känns just nu bara som ett måste och skapar också stress och därför behöver jag vila från den också. Jag hoppas ni förstår och jag kommer tillbaka men vet inte när, Det kan ta två dagar eller två veckor, jag vet inte just nu…

Hoppas ni har det toppen därute i a f så hörs vi

DSC_0157

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

33 kommentarer:

  1. Jag önskar dig all kraft tillbaka. Det får ta den tid som behövs. Ibland finns varken tid och ork och då måste man prioritera det viktigaste. Skickar dig massor av styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver/måste man trycka på stoppknappen! Tanka energi!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre när du fått ta det lite lugnt ett tag. Massa styrkekramar från mig!

    SvaraRadera
  4. Vila upp dig ordentligt nu Vivvi! Man måste pausa ibland! Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Du gör helt rätt i att ta en paus! Jag känner sååå igen mig i din beskrivning och jag kan säga att det är riktigt skönt att minska på "måsten". Lycka till nu och var rädd om dig och familjen.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Det klart du måste vila dig ta hand om dig kroppen själen barnen. Du har en super trevlig blogg. Hopas du snart kommer till baka. Ta hand om dig.
    Kram eva

    SvaraRadera
  7. Ta hand om dig fina du - vi finns här när du är redo att komma tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pausa måste man ibland...går inte att hinna med allt.....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Du gör helt rätt! Jag har tänkt så många ggr när jag läst om din huvudvärk och sömnlösa nätter att OJ det där är inte bra. Jag har sett så många (kollegor) under åren duka under av alla de här sakerna som tillsammans riskerar hälsan. Även om man gilar att jobba, så är det inte bra alls att det tar för mycket av ens kraft under en längre tid. Och du har ju alla signaler att det tär på hälsan... Det är ju inte enkelt ibland att förändra allt, men hoppas du kan få hjälp att få en bättre balans. Låt inte bloggen stressa för allt i världen, klädtrasor och sånt är ju helt oviktiga saker i det större perspektivet, så ta hand om dig nu!! Kram Milla

    SvaraRadera
  10. Finaste Vivvi!
    Ta nu hand om dig själv i första hand. Vi finns kvar när du väl har tid och ork att komma tillbaka.
    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Sköt om dig och må så gott. Låt kropp och själ komma i första hand. Allt det här finns kvar och vi också.
    kramar!

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Krya krya och hoppas att du får de stöd som du behöver! Ser fram emot när en stärkt Vivvi, i vackra outfits, som speglar den vackra inre själen, dyker upp i RSS flödet igen! Varm kramiz i det grå vårvädret! /Karma

    SvaraRadera
  14. Krya på dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Klokt att ta en paus när det känns så! Krya på dig och ta hand om dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  16. Sköt om dig och ta en välbehövlig paus! Vi finns kvar och väntar på dig tills du är tillbaka :-)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Klart du ska pausa om det blir för mycket. I första hand är det alltid dig själv och familjen som gäller. Ta hand om dig, vi finns här och väntar.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ta hand om dig själv och din hälsa!! Klart du blir slut av allt som hänt runt omkring dig+ 60 timmars arbetsvecka, vem skulle palla med det...Det är verkligen både på gott och ont man kan jobba hemma via sin dator nuförtiden, gränsen mellan arbete och fritid suddas lätt ut...
    När man inte lyssnar på sin kropp och själ säger den till slut ifrån genom att ge fysiska symtom som man till slut måste lyssna på så se till att varva ner nu, det viktigaste vi har är vår hälsa!! (och familjen förstås). Låter lite som en uppläxning detta men är skrivet med omtanke om dig, se till att ta det lugnt, vila , ta sköna vårpromenader, försök lägg jobbet åt sidan på fritiden! Många kramar!! Annelie

    SvaraRadera
  19. The blog and your readers will wait until you take time to energize and feel better. Life can be busy and stressful; it is understandable that you need some time.
    I will miss your lovely smile and your wonderful outfits while you take a break.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  20. Sköt om dig fina du och kom tillbaka när du är redo för det. Världen utanför är viktigast och det kan vara skönt med ett brejk. Massa kramar

    SvaraRadera
  21. Klart du ska ta en paus! Det låter tufft för dig och jag förstår att du behöver koncentrera dig på det just nu. Många kramar!

    SvaraRadera
  22. Ta den tid du behöver! Och sköt om dig ordentligt! Kramar

    SvaraRadera
  23. Låter klokt med en paus, sötnos! Vila din kropp och säg NEJ när du känner för det. Jag tror att vi kvinnor är superdåliga på att säga NEJ utan far omkring som ekorrar för att lösa alla problem eller så går logistikprogrammet i hjärnan på högvarv. Sköt om dig och många kramar till dig!

    SvaraRadera
  24. Sköt om dig och kom tillbaka när du orkar. Bloggandet ska absolut inte kännas som ett tvång utan vara roligt. Stor kram

    SvaraRadera
  25. Massa kramar till dig, hoppas du snart mår bättre igen och känner dig stark och kry och slipper huvudvärken.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  26. Pas godt på dig selv!

    Stort kram
    Annette :)

    SvaraRadera
  27. Pausa på bara, der gör jag också ibland och sedan är det kul att blogga igen när man har nya krafter:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Ta hand om dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Ta hand om dig. /Ellenor

    SvaraRadera
  30. Stor kram fina Vivvi och vila dig nu och ta igen dig! Du har verkligen haft mycket omkring dig och att jobba så mycket har sitt pris...tro mig, jag vet med från mitt förra jobb med veckor ibland på 60-65 timmar.

    Adela♥

    SvaraRadera
  31. Jag tror du behöver se över din livssituation, det är inte hållbart i längden att stressa så. Lyssna på kroppen, huvudvärk och ont i magen, svårigheter att sova, det säger allt. Avslappningsövningar, mindfulness el liknande är bra för att varva ner. Säg nej till saker, man kan inte vara med på allt. Försök sov mycket, det är nödvändigt för att kroppen och hjärnan ska kunna återhämta sig.
    Lycka till och ta det lugnt.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar