VivanDivan

VivanDivan

torsdag 26 april 2012

Saknad och abstinens

God morgon bloggisar! Jag har verkligen försökt hålla mig borta från bloggandet och bloggvärlden nu hela veckan för att kunna varva ner och få tillbaka orken och jag klarar det helt enkelt inte längre :-) Saknar er och saknar bloggen och att skriva. Saknar morgonens fotograferigar så jag tror inte jag kan hålla mig borta längre. Fick helt enkelt abstinens så vi kör lite smått igen.

Det har inte hänt så mycket alls den här veckan förrutom jobb, balett, terränglöpning, frisörbesök för mamman och idag är Felix sjuk igen. Tänkte för mig själv igår att nu var det en månad sedan de var sjuka och oj vad skönt men ack vad man får igen när man tänker så för vips så blir nån av dem sjuka och den här gången Felix som fått feber och är genomförkyld. Så idag är det “hemma-vobbar-dag”.

Dagens idag som hann komma på innan barnen vaknade och jag insåg att Felix var sjuk blev klänning Cream Love Lace tunic klickad från Nordljus, jeans G-star, boots Calou och halsband Ur & Penn.

P1210975P1210976P1210977P1210984P1210978P1210980P1210981P1210982P1210983P1210985

Så, nu kanske jag är tillbaka igen, får se hur det känns. Har lovat mig själv att bara skriva om det inte känns som ett måste. Mitt stora problem är att jag har svårt att göra något halvdant. Måste vara all in hela tiden på alla jag gör och jag har gigantiska krav på mig själv att hela tiden överprestera men det är något jag tror jag måste jobba med. Ibland är det lilla gott nog…

Hoppas ni har det bra därute i stugorna och att ni får en skön torsdag

♥ Puss & Kram♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Kul att se dig igen! Hoppas lilleman kryar på sig snabbt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaks. Jag hoppades att pausen inte skulle bli så lång :) Ibland kan en liten paus räcka för att komma igång igen. Ta så många du behöver så ofta du behöver! Vi väntar :)Underbar tunika också!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att se dig och dina härliga bilder igen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ta det lugnt, vi finns när du har lust att blogga. Och du, man måste inte överprestera.
    Tips, läs böcker av Elisabeth Gummesson, "Good enough" m fl. Man får sig en riktigt tankeställare. Det är inte värt att pressa sig så att man blir sjuk. Läs hennes böcker så förstår du.
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Hej sötnos! Kul att se dig och dina snygga outfit. Här är en till som vabbar. Krya på er!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi är många som gillar din blogg! Det innebär att den är bra - att du är bra! Jag tycker det är lika roligt varje dag och kika in för att titta på din "dagens utstyrsel"! (Jag delar verkligen din klädsmak!) Om du inte orkar skriva en massa, så what?! Gör det du tycker är kul och som får dig att må bra! Det är allra viktigast!

    www.bautawitch.se

    SvaraRadera
  7. Kul att du är tillbaka igen :) Men ta det lugnt om du kan.. Tråkigt att Felix är sjuk får hoppas han kryar på sig snart. Klänningen är ljuvlig och du är vacker som en nyponros :) Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej :) Kul att se dig igen men skriv bra när du har lust och pressa dig inte - vi finns kvar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kul att se dig igen! Men ta det lite lugnt vännen. Och du och din blogg är bra precis som den är, oavsett hur många inlägg du gör på en dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att du är tillbaka:) Blogga när du har lust..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fint att ha dig tillbaka. Ta det lugnt och skriv lite då och då när längtan blir för stor. Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt att du är tillbaka! Super fin tunika/klänning! /Ellenor

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar