VivanDivan

VivanDivan

torsdag 5 april 2012

♥ Tack alla underbara ♥

God morgon bloggisar! Först måste jag ju bara tacka så oerhört mycket för alla grattis-hälsningar jag fick igår. Var likadant på Facebook och jag blir så oerhört rörd och tacksam ska ni veta. Tänk att det lilla ordet “grattis” som är så lätt att skriva kan betyda så mycket för den som får det :)

Det blev en riktigt bra födelsedag ändå igår trots att jag surade lite för att jag inte fick frukost på sängen :). På vägen till jobbet kilade jag in på Espresso House och köpte mig en lyxfrukost. Varm choklad med grädde och marshmallows, mango-och passions-smoothie, grillad lax-bagel och en liten chokladcupcake. Mmmm, jag var mätt ända till kvällen kan jag säga :)

IMG_0894

Sen hämtade jag upp systeryster efter jobbet och så iväg hem till mamma för lite middag. Mamma är så pysslig och hade påskpyntat så fint hemma

IMG_0896

Sen blev det tårta, inköpt av min far och systerdotter som hade haft en dag tillsammans då hon har påsklov. Världens goaste Leea

IMG_0905

Två ljus för vi firade min syster också på samma gång som fyllde för ett par veckor sedan

IMG_0906

Barnen hade varit ute hela dagen på förskolan och var alldeles rödrosiga om kinderna. Härligt…

IMG_0904

Och sen fick jag en jätteglad överraskning också. Helt plötsligt stod T i hallen hos föräldrarna och hur glad blir man inte då. Han som inte skulle komma hem förrän ikväll. Det var nog ändå det bästa. Och med sig hade han ett paket med dessa…

DSC_0562

Precis de jag ville ha från glasögonprovningen av Odd Molly-bågar jag gjorde här.

Fick en hel hög med underbara kort och teckningar som barnen gjort också och sånt värmer ju en moders hjärta

IMG_0911

Porslinskatten hade Emilia slagit in till sin mamma. Hon fick den själv i födelsedagspresent förra året av mormor och morfar och på frågan om hon verkligen skulle ge bort den sa hon: “Jag har ändå tröttnat på den”….:-)

IMG_0912

Sen kom det en stund senare “Vi kanske kan ha den tillsammans mamma”…tanken som räknas eller hur

IMG_0915

Felix hade scrappat ett så fint kort alldeles själv med guldsnöre och allt

IMG_0913

Av Leea (systerdottern) fick jag ett påskäggskort hon gjort själv

IMG_0916

Med sååå gullig text

IMG_0917

Av mamma och pappa fick jag en påskblomma och ett kuvert med pengar.

IMG_0910

Systeryster hade med sig en kasse med massa smaskens godis, chips och mat…hon är rolig hon men glad blev jag :)

Sen fick jag även avsluta dagen med att göra någon väldigt glad tror jag och det betyder nog ändå mest. ♥

Tänk att man kan tycka det är så roligt att fylla år fast man gjort det hela 37 gånger…Same procedure next year…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du fick! De är roliga de små. Minns själv hur jag slog in presenter jag själv fått till andra och sen ångrade mig ;-) min pappa och faster fyllde år igår de också ( dock med flera års mellanrum så bra tajming) så vi var på tårtkalas vi också. Min son som är 4,5 gick fram till min farmor "det var väldigt snällt att jag blev inbjuden till kalaset". Haha, de är så lillgamla ibland.

    Ha en fin skärtorsdag!

    SvaraRadera
  2. Grattis en dag efter, Men inte en liten kram kommer här..Näää, en stooooor kram:)))
    GRATTIS Och HURRA:)) kramkram..

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS!!! Vilken fin dag du fick! Jag älskar de där söta korten som barnen skriver. Så mycket kärlek! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med de där korten och presenterna som de små fixat :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag och de där speciella korten är sååå fina!
    kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag, dom kan man leva på ett tag. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart firande. Korten är för härliga.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken uppvaktning, då är du vädur precis som mig :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Firande som det anstår en Vivvi - vilken bra dag du har haft! Hoppas resten av påsken blir lika bra och ni slipper snön!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag hann inte säga grattis igår så jag säger GRATTIS i efterhand!! Vilka härliga barn du har! Och de heter typ som mina två dessutom med lite modifikation på flicknamnet men en Felix har jag med ;) nu i version 19.
    kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar