VivanDivan

VivanDivan

söndag 1 april 2012

En gårdagens och ett annat bakslag

God morgon bloggisar! Nu ska vi strax iväg på gympan och sen blir det jobba för mig resten av dagen. Men först håller jag på att fixa lite söndagsfrukost. Mannagrynsgröt och ägg bl a. Gott gott…

Vi har fått ännu ett bakslag (förutom vädret) och det gäller Hobbe katt. Han har börjat kissa inne igen och igår kissade han i knät på T när han låg där. T säger att han fått nog nu och jag förstår honom. Vi har ju planerat att köpa nya soffor nu och bli av med de här gamla kiss-sofforna men det går ju inte om han fortsätter kissa och vi kan helt enkelt inte bo såhär längre. Det känns sååå himla tungt och jag blir helt knäckt av att tänka på alternativen som finns. Omplacering kommer inte funka för det finns ingen i vår närhet som vill ha en sjuk katt som kissar inne och det är inte juste mot familjen att behöva bo i ett hem där man får sanera konstant hela tiden och den där lukten som sätter sig som gör att man inte ens vill ta hem gäster. Det gör ont i mig just nu….

En gårdagens kan ni få i a f. Linne Vero Moda, blus Odd Molly Gimlet blouse strlk 0, jeans Circle of Trust och stövlar Fiorentini Baker.

P1210521P1210522P1210523P1210527P1210524P1210525P1210526P1210528

Ha en fin dag bloggisar så hörs vi senare och tack så jättemycket för alla fina smakråd angående solglasögonen. Lite lustigt att de bågar som fick mest röster var faktiskt de jag fnulade på också så de får det nog bli :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Hej Vivi!

    Jag brukar inte kommentera så ofta hos dig men jag läser nästan varje dag!
    Jag vill bara stötta dig i ditt beslut ang. lilla kissen. Enligt mitt sätt att se det så är det ett ansvar man har som djurägare, att se och respektera att de inte mår bra och att agera efter det.
    Sen att det känns hemskt att vara den som råder över liv och död det håller jag med om. Speciellt när det handlar om en katt som ju ses som en familjemedlem.
    Jag fick avliva min katt för ett par år sedan. Jag flyttade till en lgh där hon inte kunde gå ut och hon vantrivdes oerhört. Hon tappade glansen i pälsen, började att kissa inne och gick från att vara en supersocial kisse med självkänsla till att dra sig undan och bara ligga under sängen och stirra på mig med stora svarta ögon.
    Jag ville inte omplacera henne för jag hade testat det tidigare och det slutade alltid med att hon "rymde" och stod utanför min balkong igen.
    Jag fick avliva henne och det kan nog tyckas som egoistiskt i någras ögon. Hon var ju inte sjuk som din kisse utan reagerade bara på ett miljöombyte som inte passade henne. Men jag kunde inte med att ha henne kvar. Hon mådde så dåligt. Att flytta på grund av henne var faktiskt inget alternativ heller...
    Så en stor kram till dig i ditt svåra beslut. Oavsett vilket det blir!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag lider verkligen med dig! Har stått i ungefär samma situation men fick till slut inse att jag var tvungen att göra det som var mest humant för kissen.
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  3. Förstår det känns jättejobbigt med Hobbe. Lilla Skrållan hamnade i en liknande situation och till slut fick vi bara inse att det enda riktiga var att tänka på att hon skulle slippa lida.

    Lycka till med svårt beslut, och en stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vad jag lider med er, det är ett jättetufft beslut att ta. Tänk att du gör det som är bäst för Hobbe. Många varma kramar!

    SvaraRadera
  5. Åh, nej! Jag var så glad att höra sist att det gick bra. Så oerhört tungt och jag lider med dig!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  6. HEJ! JAG VILL TIPSA OM VART JAG FYNDAR MÄRKESVAROR SUPERBILLIGT! !!!!!!!!
    T.EX. ODD MOLLY, SKOR, SMYCKEN, BARN, INREDNING .....M.M
    http://campadre.se/tipsa/7817.
    Här har jag oxå gjort massa fynd:
    https://www.enirodeals.se/​RID00044804/

    SvaraRadera
  7. Trist med Hobbe :-( Djuren är ju trots allt en stor del av ens liv.
    kram

    SvaraRadera
  8. Skitsnygg som alltid ;) Ang kissen, fy vad trist inte kul skickar över massor av kramar/Diana

    SvaraRadera
  9. Usch va jobbigt. Gör ont i mig med, han är ju så ljuvlig att se, så att äga honom måste vara fantastiskt. Det är alltid hemskt att avliva ett djur, nu tänker jag på de gånger jag gjort det så tårarna rinner.
    Söte lille Hobbe.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Usch vad trist! I bland är inte dom rätta besluten dom lätta.....Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Trevlig blogg:))) Har en fråga till dig var har du köpt dina ursnygga svarta stövlar.
    Hoppas på svar Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) De har jag köpt på Tradera och de är av märket Fiorentini Baker. Vet att de finns bl a på Mathilde i Stockholm...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  12. Hej

    Trevlig blogg. Har en fråga till dig var har du köpt dom svarta stövlarna du har på bilderna??

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) De har jag köpt på Tradera och de är av märket Fiorentini Baker. Vet att de finns bl a på Mathilde i Stockholm...

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar