VivanDivan

VivanDivan

lördag 7 april 2012

Ser ni likheten?

Halloj! Vår Chewbacca the cat är en kat som ingen annan. Han jamar inte som andra katter utan kuttrar på nåt lustigt vis och svarar alltid när man pratar med honom. Kommer alltid springande så fort man ropar, älskar att bada skumbad och är verkligen världens mest sociala och goa misse. Men det som ger oss dagliga skratt är verkligen hur han sover. När man tänker på en katt som sover tänker man på en mysigt ihopkurad katt på nåt mjukt och gosigt ställe men vår Chewie är som sagt inte som andra katter….

DSC_0456

Han ligger ofta mitt på golvet på rygg med alla fyra benen åt alla håll

DSC_0628DSC_0629DSC_0630DSC_0631

Som en liten hög med lurv ligger han oftst mitt på golvet nånstans. Höjden av avslappning

P1170915P1170918

Och idag slog det mig vem han liknar. Att jag inte kommit på det förut…

gustaf_tcm_375_3420a_103433312_173263812

Katten Gustaf förstås…Ska kolla om Chewie äter lasagne också. Skulle inte förvåna mig det minsta för han äter allt den katten :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Han är ju helt underbar :) Kan du kanske spela in en lite film?
    Kramar från en kattgalen

    SvaraRadera
  2. Den katten är ju helt underbar!! Fick mig ett gott skratt! Jag älskar katter men är tyvärr allergisk, men en dröm är att någon gång få ha en orange katt. Hade inte tackat nej till en katt som Chewbacca. Och likheten med Gustaf är slående....:-)
    Kram från en som inte visat sig i kommentarsfältet på länge.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Helt ljuvlig och likheten är slående nu är det bara lasagnen som ska fram.
    Kram från Eva med en önskan om en finfin påsk

    SvaraRadera
  4. Han är verkligen en ljuvlig Gustav. Det är så härligt med katter som är egna och då mer egna än andra katter.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja verkligen! Sa lurvig och fin, lite likt hur varan sover och jag brukar passa pa att gosa med henne och klia magen! :) ha en fortsatt fin pask! kram

    SvaraRadera
  6. haha... underbar supersötis är han! Min Muffin ligger också så och sover, fast bara ibland, kanske ett gemensamt drag hos röda katter. För röda katter har lite mer dickadejjer för sig = min erfarenhet. Kramar!

    SvaraRadera
  7. Ha ha, vilken härlig kisse! Och ja, likheten är ju slående! Tror också han äter lasagne

    Kramar och ha en härlig vecka i Sälen!

    SvaraRadera
  8. Åhhh underbart vilken cool kisse å snygg är han med likheten med Katten Gustaf är ju exakt kopia jisses vad häftigt hoppas han oxå äter lasagne ;) älskar katter men maken allergisk så vi har en lliten mini pytte hund som är som en bebis ♥
    Kram ha en underbar semester

    SvaraRadera
  9. Vilken sovstil! Han är ju himla fin hårbollen:) Kram

    SvaraRadera
  10. Haha... Ja, det där var likt. Och visst borde man lära sig avslappning av djuren. Ingen är så sablars bra på det som dem. Hoppas påsken varit fin och många kramar från mig.

    SvaraRadera
  11. Haha, underbart! Ja han har verkligen samma stil som katten Gustaf :-)
    Underbart gosig och fin katt ni har! Kram

    SvaraRadera
  12. Han är helt bedårande!!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar