VivanDivan

VivanDivan

torsdag 19 april 2012

Att köra all in mitt i veckan…up yours alla tandläkare!

God morgon bloggisar! Igår kväll blev det ingen visit här i bloggen eller blogglandia överhuvudtaget. Jag och barnen var trötta och myssugna så vi körde mys-all-in hela kvällen vilket innebar fish ‘n’ chips i soffan framför en film (“Monsters vs Aliens” som är barnens absoluta favorit just nu). Efter det snaskade vi på godis och bara satt tillsammans och tittade på filmen. Att det var onsdag är väl struntsamma. Är vi sugna på godis så äter vi godis och jag har säkert sagt det förut men lördagsgodis finns inte som begrepp hos oss. Jag tror att det bara skapar ett måste att äta godis varje lördag. Vi äter kanske godis två till tre gånger i månaden istället och sen vilken dag det är spelar absolut ingen roll. Det blir liksom ingen grej av det då att det måste vara godis på just lördagar. Så jag struntar fullständigt i vad tandläkarna tjatat om varenda gång vi varit där med barnen. “Ni äter väl bara godis på lördagarna?” “Neeej, vi får äta godis alla dagar säger mina barn då förstås” men när det kommer till kritan äter vi ju faktiskt godis färre gånger på en månad än de som har lördagsgodis så up yours alla tandläkare! Nu lät jag ju lite stöddig kanske men jag har absolut inget emot tandläkare. Det är säkert bra med lördagsgodis för dem som har svårt att begränsa sitt sötsaks-intag men vi har liksom inte det problemet. Och då tror jag mer på vår lösning….

Dagens idag blev blus från Hunky Dory, jeans Circle of Trust och skor Swedish Hasbeens.

P1210948P1210945P1210946P1210950P1210954P1210955P1210958P1210956

Ikväll kommer T hem och oj vad vi har saknat honom den här veckan. Min darling…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hej så duktiga ni är som bara äter godis 2-3 ggr i mån.Här är det nog 2-3 ggr i veckan.Socker beroende säkert .Mvh Lena

    SvaraRadera
  2. Så lovely som vanligt. Älskar halsbandet:-)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Så läcker blus! Var det längesedan du köpte den? /Kristina

    SvaraRadera
  4. Lena: Ja, vi är inga godisråttor direkt här så det funkar :)

    Maria: Tack söta du :)

    Kristina: Ja, den är från förra våren om jag minns rätt...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar