VivanDivan

VivanDivan

söndag 26 februari 2012

Så föll jag också för Ewa i Walla

Halloj igen! Igår var jag lite sådär ambitiös igen och trotsade vinterstormen för att ta lite utebilder på mitt nyförvärv. Sååå fin klänning från Ewa i Walla som finaste Ninna skulle sälja. Japp, ett tag har jag funderat om Ewa i Walla verkligen är min grej. Egentligen borde det absolut INTE vara det även om jag tycker de är superfina på andra men tänkte att skulle jag prova nån modell så var det just den här klänningen som var så fin på produktbilden. Och när Ninna ville sälja sin så w t f, jag slår till….

och här är den nu…

P1210220P1210221P1210222P1210223P1210224P1210226P1210227P1210228P1210229P1210231P1210232P1210233P1210234P1210236P1210237P1210238P1210239

Som sagt, det stormade så både klänning och hår flög åt alla håll men åååå vilken skapelse detta är. Det frasar sådär härligt så det nästan känns som man har sin brudklänning på sig. Vet det sjutton när jag ska använda den men klänningen är verkligen fantastisk. Som en liten gräddbakelse :)

Jag har den här i storlek XS och den är gigantiskt stor ändå men det funkar för man kan dra åt lite här och där.

Så vad tycker ni? Hiss eller Diss? Är detta jag eller inte?

Förlåt för bildbomben. Ni får helt enkelt acceptera mina mastodont-inlägg med bilder för jag orkar inte sitta och välja ut de bästa :)

Nu fortsatt matlagning. Älgsoppa är beställd av födelsedagsbarnet

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

31 kommentarer:

  1. Så fin du är i denna klänning :) Hur är modellen i storlek? Har tittat på den ett tag, men det är ju svårt med storlekarna? Kram Catrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Den är faktiskt jättestor i storlek. Detta är en XS och stor på mig men det gör inte så mycket för det finns band lite här och där som man kan dra åt...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Helt klart hiss! Kanonsnygg!
    Kram Viktoria

    SvaraRadera
  3. Riktigt läcker! Älskar Ewas kläder men storlekarna är luriga precis som OM kan vara.
    Kramizar Mags

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju sällan en XS känns stor :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Ljuvlig klänning men (ja det kom ett men) känns inte riktigt som du! Kan vara för att det är ovant att se dig i fluffigt och gulligt..

    Härliga bilder- kul med variation!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju precis så jag känner också men man måste ju prova om man trivs :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Jättefin och i kombination med lite tufft till som du brukar mixa blir det jätteläckert!kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att den är superfin på dig. Den enda Ewa i Walla klänning som är fin enligt mig då, host,host:)älskar den.
    Hiss alltså, det är skoj med variation helt klart. Älgsoppa jättegott.
    Kram
    / Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. HI hi, kul :) Tack ska du ha

      Ja, soppan blev sååå god :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Helt klart hiss! Du är verkligen jättesnygg i stassen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Och då ska jag vara lite negativ... Nja, jag tyckte inte helt att det här var du. Och så är det nåt med den där längden, tycker det ser för stort ut. Men klänningen är förstås jättevacker! Och du är jättevacker i allt du har, så om du trivs i den och har användning för den behåller du den!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte negativt. Frågade efter ärliga kommentarer och är jätteglad att folk är det :)
      Har också funderat huruvida den är jag eller ej så vi får se om den är en keeper eller ej :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Men den var ju jättehärlig! Och du är så duktig på att "tuffa till" outfits, så denna kommer helt klart kännas som "du" efter ett tag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, den är en verkligt speciell och underbar kreation.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Jättefin på dig! Jag har en likadan, ser att du inte dragit åt "bystsnörena" - gör det, då blir den gudomlig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå, tack för tipset. Hade inte ens märkt dessa
      :-)
      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Nja, visst är klänningen jättefin men känns lite O-Vivviaktig tycker jag. Lite för fluff o gullig om du förstår vad jag menar. Jag gillar dig i lite mer rock`n roll-stassat:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderar fortfarande om den är en keeper eller ej, men man känner sig oerhört fin i den :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  12. Tack för fina provningsbilder! Klänningen är så fin på dig, fast den är ju stor i storlek. Du kunde passa i en XXS, om en sådan finns. Jag tycker att just den här klänningen är en sådan, att fast man använde den bara en gång i året, borde den behållas. Den är tidlös, och en av de vackraste Wallor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är superskumt med storlekarna. Ska man inte kunna få vara en liten tjej (alltså mindre än jag) och kunna ha EiW? Knas

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  13. Klänningen är en fantastisk kreation men när sjutton ska man ha den ? Det blilr nog inte så många tillfällen ....

    SvaraRadera
  14. Hej, ser alldeles för stor ut fast du dragit i snörena.Vill också ha Walla kläder men har insett att när man är smal så passar dessa inte i modellerna.Så diss för mig,prova deras kjolar i stället då kan du ha en tajtare topp till.Mvh Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra olika åsikter. Konstigt nog gillar jag den mycket ändå så jag funderar fortfarande om den är en keeper :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  15. Hej! Hittade hit av en slump, vi har visst barn på samma dagis ser jag:) Är det ok om jag länkar från Linolins blogg hit till ditt inlägg om Ewa i Walla?

    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Självklart får du länka :) Kul att du hittade hit

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  16. En keeper, absolut! Du är ju superfin i den! Stor: ja. FÖR stor: nä, inte enligt mitt tycke!

    Kram,
    Anna

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar