VivanDivan

VivanDivan

tisdag 28 februari 2012

Det här med att pendla och lite Vasalopp

God morgon sötnosar! Nu när jag tittade ut genom fönstret var hela världen vit igen. Ja, det har snöat…suck…vill ju att det ska bli vår nu, inte massa ny snö…

Men en som nog vill ha bra snö idag är min käre man som ska åka Vasaloppet (eller kortvasan på fyra mil). De ska åka nästan alla på firman och åkte upp redan igår morse. Förhoppningsvis kommer han hem ikväll men ev skulle de stanna tills imorgon om det blev sent. Hade varit jättekul att vara med och heja på men det får bli ett annat år. Han har åkt Vasaloppet ett par gånger och hans pappa åker nästan varenda år. Riktig krutgubbe min svärfar. Snart 75 år och har nog bättre fysik än undertecknad :)

Dagens stass idag består av klänning, kofta och sjal Ester Elenora och stövlar La Redoute.

P1210255P1210256P1210260P1210261P1210263P1210262P1210264P1210265

Jag pendlar ju varje dag till och från jobbet (ca 4 mil enkel resa) och eftersom tågen inte alls passar mig då det alltid är förseningar och jag vill dessutom kunna vara flexibel ifall barnen blir sjuka och måste hämtas på förskolan så därför är jag en miljöbov och åker bil. Jag måste ibland också kunna ha bilen i jobbet och jag tycker faktiskt jättemycket om att åka bil. Det är oerhört avkopplande att sitta i bilen den där halvtimmen ca som det tar till jobbet. Vakna till, lyssna på RIX MorgonZoo och få sig ett skratt för de är riktigt roliga. Då blir man liksom laddad inför arbetsdagen också. Börja dagen med ett par skratt och hela dagen blir bra…det kör jag på….

På eftermiddagarna efter jobbet är det också himla skönt att varva ner efter dagen i bilen. Då lyssnar jag ofta på musik istället. Funderar igenom jobbrelaterade saker så kan jag släppa det sen när jag kommer hem och svidar om till mamma-fru-rollen….Så idag vill jag faktiskt hissa att ha en halvtimme till jobbet Smile

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Så fin du är idag Vivvi! Jag blir så inspirerad av dig att du orkar och rodda både familj och jobb och lägga fantastiska outfits nästan innan jag stigit upp. Du är helt enkelt bara bäst?!<3

    Kramar och ha en superfin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju bara för gullig. Tack söta, din kommentar värmde oerhört

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Jättefin är du! Kul med Vasaloppet. Själv har jag ibland drömmar om att köra Vasan fast jag aldrig stått på längdåkningsskidor. Åka upp ett gäng tjejer och bara köra så det ryker (tror jag;))
    Förstår dig att du tar bilen. 4 mil är ändå 4 mil och blir kidsen sjuka så...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också haft tanken. Funderade ett tag på att göra tjejklassikern men det vore ju kul med ett gäng som kunde peppa varandra :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Jag pendlar också på samma sätt som du, 4,5mil. Nästan exakt lika långt... Jag uppskattar med den tiden till avkoppling, ringa samtal till lilla mamma eller lyssna på ljudböcker.
    Snygg som vanligt :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det lite skönt :)
      Ljudböcker har jag funderat på. Verkar ju vara perfekt i bilen...

      Tack snälla du

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Jag älskar också att sitta i bilen men har bara ca 7 minuters bilfärd dit. Så speciellt mycket tänkande hinner man inte med;) Däremot går jag till jobbet varannan vecka, tar ca en halvtimme och då funderar jag på mycket, lyssnar på musik osv....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att promenera är ju nästan ännu bättre än bilen. Önskar jag hade promenadavstånd till jobbet. Sååå skönt ju :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Ensam i bilen är det bästa som finns, speciellt när musiken är på jättehögt och allt jag sjunger låter bra:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som det brukar vara i min bil hi hi :) T blir alltid galen när jag haft bilen och han ska ha den då han alltid får en chock när han startar och min musik är på högsta volym :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Pendlar några mil ett par dagar i veckan - och bilturen är faktiskt ganska mysig. Lyssnar på radion och glädjer mig åt att slippa sitta i köerna som jag alltid möter!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch, hade man behövt köa hade det nog inte varit lika mysigt...

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar