VivanDivan

VivanDivan

onsdag 2 november 2011

Hobbiten är ok :-) och pumpafix…

God kväll bloggisar! Gissa om jag känner mig lycklig just nu. Hämtade Hobbe katt från veterinären efter jobbet och allt hade gått superbra. Han hade en sten i urinblåsan som de tog bort och om några dagar kommer han antagligen vara som vanligt igen. Han kommer få gå på specialfoder resten av livet och de andra två som är lite yngre ska egentligen ha en annan typ av mat så nu måste vi jobba lite med att de ska äta ur sina egna skålar. Hur nu det ska gå till…tips mottages tacksamt…

P1180437

Brorsan ligger och vaktar nyfiket utanför buren där Hobbiten ligger och återhämtar sig…

P1180436

Det har varit lite mycket senaste dagarna så vi har glömt bort vår stora pumpa som jag köpte förra veckan. Men ikväll blev det äntligen pumpafix och hela familjen blev inblandad med att skära och gröpa :-)

IMG_0273

Spana in Chewie som försöker öppna köksskåpet….

IMG_0277

Lite kladdigt och tungt var det

IMG_0282

Men fin blev den tycker jag…

IMG_0285

Nu står den tillsammans med “eternellerna” på trappen….ja, jag ska byta till ljung och annat höstigt…

IMG_0294IMG_0291IMG_0297

Nu håller T på att natta barnen och jag sitter och rensar svampt. Fy vad trist det är och usch vad ont i ryggen man får av nån anledning men oj så gott det är att ha i frysen och ta fram under vintern….:-)

Ha en super-duper-jättebra kväll alla söta. Det ska jag ha för nu har en sten lossnat ur mitt bröst när min lille Hobbit är på bättringsvägen…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt gick bra med Hobbe. Att leva på specialfoder är inte det värsta som kan ske. Jag kan nästan känna din lättnad. Snygg pumpa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad skönt! Det är så hemskt när våra fyrbenta inte mår bra - man vill ju liksom förklara och trösta!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att det gick så bra med lille katten. Usch vad orolig man är jämt för sina djur. Kram

    SvaraRadera
  4. Gud vad skönt för er!
    Vi ska in med lille prinsen imorgon på ultraljud för han har också grus i maskineriet. Tyvärr var det ju inte länge sedan han var sjuk så nu hjälper inte försäkringen :o(
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Skönt det gick bra! Pustar ut.....

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Skönt det gick bra!! Och fin lykta ni har gjort :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Goda nyheter om Hobbe katt! Det är hemskt när de är sjuka.
    Lyckat till med matfrågan, det kräver lite pussel när de inte kan äta samma mat.

    SvaraRadera
  8. Skönt att det gått bra med er lille söte katt!!!
    Och vad fin pumpan blev :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Lilla kissekatt:) ~skönt att det är över...OCH störtskön pumpa:):) kram kram fina:)

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att det gick bra hör Hobbe! Min Grizzly katt äter specialfoder för magen men här går det inte att ha olika så de får äta samma allihop! Kram

    SvaraRadera
  11. Tack snääälla ni för omtankarna. Vi ska nog få till det med maten :)

    Fröken Abbe, vad trist! Är ju inte direkt billigt men det får det ju vara värt...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar