VivanDivan

VivanDivan

fredag 18 november 2011

Halsfluss, tomatsoppa, Blocketpaket och lite andra paket…

God kväll i fredagskvällen. Här är det riktigt grått och regnigt höstväder nu. Var lite rädd när jag skulle ut på vägarna idag för vi har inte fått på några vinterdäck ännu men det gick ju bra. Förhoppningsvis hinner T fixa det i helgen. Visst skulle jag väl kunna om jag ville men ni vet “Sånt gör inte jag” :-) Kvinnor kan men varför ska vi när männen så gärna vill visa sig duktiga ha ha….

Emilia och T var i a f till familjeläkaren idag och visst är det halsfluss hon har. Så nu har hon fått penicilin och så får vi hoppas det går över fort. Tyvärr missar vi Ts mammas 70-års middag imorgon och det är ju lite trist. Själv ska jag iväg med tjejklubben hela dagen nästan och hade tänkt gå ifrån för middagen men nu får jag åka hem en sväng medans T och Felix åker på middagen medans jag är med Emilia. Lilla snuttan, hon fick önska vilken mat eller annat hon ville ha idag. Bara du äter så får du glass eller vad du vill….”Jag tror jag skulle kunna äta lite tomatsoppa”…. så tomatsoppa står på menyn ikväll men vi andra äter nog lite kött, hasselbackspotatis och grönpepparsås också…

Och lite uppmuntran fick hon i a f då det fanns paket till henne på posten. Årets julklänning beställd från Lindex. Den var slut i alla butikerna i Västerås i hennes storlek så jag beställde den online.

P1190469

Världens sämsta kamera har jag så det blev inte så bra kort….

P1190467

Produktbilden…

S0000006628704_F_W40_20111004100908

Sen fick jag mitt efterlängtade Blocket-paket idag också som jag var så orolig för. Jippppie, dagens ros till alla ärliga människor i världen :-)

P1190470

…och i jättefint skick var de…

P1190471

Det var verkligen riktig julafton idag. Fick också ett paket med en underbaring som jag bar är sååå himla kär i….här tänker jag dock bara ge en liten ledtråd…

P1190472

Den här med lite schmöööör på….:-)

Nu blir det fredagsmys med min underbara familj, ett glas rött och sen blir det lite nachos och tortillas i olika smaker med lite olika dipper som jag köpte idag….

Återkommer med recensioner på de olika sorterna jag köpte….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Tänkte nog att det skulle bli halsfluss! Tror hon blir bra snabbt nu! Fina plagg hörru!!! KRAMAR och önskar dig en UNDERBAR HELG

    SvaraRadera
  2. Stackars lillan, halsfluss är ingen lek. Hoppas det vänder snabbt nu.
    Roligt att paketen kom fram.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhååå. Vilka fina underklänningar och Opulent Blouse? ??
    Hoppas lillan kryar på sig fort nu..
    ha en fin helg,
    kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att penicillin finns när man behöver det! Och vad bra att Blocket-paketet hittade fram.

    SvaraRadera
  5. Jag hade mina aningar när du beskrev hennes symtom. Vad bra att hon får behandling så hon snart blir bättre. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att underklänningarna kom fram! Och krya på sig till lill-stumpan! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar