VivanDivan

VivanDivan

torsdag 17 november 2011

ChillNorway Paddy Coat…stay or go?

God morgon! Idag känns det mycket bättre i magen. Tack för all omtanke jag fick igår. Jag vet att jag borde gå till doktorn som några påpekhade men jag har lite skräck för läkare. Inte att jag egentligen är rädd för själva doktorn men jag vill liksom inte vara till besvär och känner mig fånig om det inte är nåt allvarligt. Så har det alltid varit. Kan nog räkna mina läkarbesök i livet på ena handens fingrar. Och det har ju alltid löst sig. Pencilin t ex har jag bara fått två gånger i mitt liv. En gång när jag hade halsfluss när jag var liten och en gång för nåt år sen då jag fick en kraftig infektion och var riktigt dålig. När det gäller barnen är det dock annorlunda. Där är man ju lite mer hönsig…

I förrgår hämtade jag ett paket med en jacka som jag velat fram och tillbaka med hur länge som helst. När jag köpte min Odd Molly upside down vinterjacka insåg jag dock att den är ju rätt kort och jag skulle vilja ha en mer “kapp-liknande” variant också. Då började jag spana på ChillNorway Paddy Coat igen. Denna gång i sand då jag har flera svarta och mörka jackor. Fick tipset att gå upp minst en storlek och för att vara säker mailade jag underbara Creative Lounge och frågade vad de tyckte om jag normalt var en small. Fick supersnabbt svar att jag nog t o m kunde ha en large och large blev det från nämnda butik. Och shit, vad liten den är i storlek. Sitter ju lagom på mig. Hade definitivt inte kunnat ha en mindre. Då hade ju ärmarna blivit alldeles för korta….

Men vad tycker ni? Stay or Go? Har provat med lite olika sjalar och skor så förbered er på bildkavalkad…

P1190423P1190422P1190419P1190420P1190421P1190417P1190418P1190412P1190424P1190426P1190416P1190414P1190409P1190411P1190410P1190413

Jag tror nog jag trivs i den men jag måste nog bara motivera för mig själv att jag behöver två nya vinterjackor….

Det blev i a f inte jobbet idag heller för Emilia är sjuk. Hög feber och så ont i halsen att hon inte kan svälja stackarn. Hon klagade redan igår att hon hade ont i halsen men jag tänkte inte att det var så farligt. Nu har hon så ont att hon sitter och spottar ut saliven i ett glas för hon inte kan svälja. Lilla gumman…

Hoppas ni har en fin dag framför er alla underbara

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Stackars lilla Emilia! Om hon har så ont att hon inte ens sväljer saliven även senare idag borde de kanske kolla ett snabbtest för streptokocker (halsfluss) på vårdcentralen. Hoppas hon piggar på sig snart. Kram!

    SvaraRadera
  2. Behåll om du trivs i den för du är verkligen snygg!Lustigt nog kommer mitt inlägg "Stay or go" alldeles strax :) Vad tråkigt med E stackarn - kanske bra att lyda Sara Mias råd.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Å så fiin:) Definitivt stay:)Har veldig lyst på den OM dunjakken som du har kjøpt også.

    SvaraRadera
  4. Superfin!! Absolut stanna om du frågar mig. Jag gillar också längre jackor så de värmer över rumpan och funkar med klänning. Har tittat på denna men nu vet jag att den är definitivt utesluten pga storleken. Shit har du en L?!? Hur sjutton tänkte CN när de designade detta mönster...

    KRAM

    SvaraRadera
  5. SKITSNYGG!! STAY....

    SvaraRadera
  6. Hej, jättefin är den varm också så köp den Mvh Lena

    SvaraRadera
  7. Hej, den ska definitivt stanna, supersnygg!! Konstigt det där med storlekar, jag köpte en kappa/jacka (Kahnan coat?) förra året från Chill Norway, tog XL som jag brukar ha, och den var alldeles galet stor, helt oformlig, så de har tydligen ingen standard för sina storlekar.
    /C
    PS. Hur har det gått med sjuka kissen?

    SvaraRadera
  8. Stay =) o det är ju självklart att man behöver både en ljus o en mörk jacka eller....åtminstone jag tänker så! Pia

    SvaraRadera
  9. Utan tvekan Stay. Den är ju jättefin på dig och skönt att ha något som värmer rumpan med ju. Kram

    SvaraRadera
  10. Den måste helt klart stanna, den är jättesnygg på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. supersnygg jacka, verkligen.Kram

    SvaraRadera
  12. Jag röstar för stay. Dels är den jättesnygg, dels behöver du ju två jackor. För man måste ju tvätta jackan nån gång, och då kan du ju inte stå utan och frysa... ;-) Tjejlogik? Javisst!

    SvaraRadera
  13. Hei! Er den liten i størrelsen? Hvilken størrelse er du til vanlig, og hvilken størrelse er jakken du har på?

    SvaraRadera
  14. Hej! Den är jätteliten i storlek. Jag är normalt en XS-S och på denna har jag L. Jättekort i ärmen.

    Hoppas det hjälper lilte

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  15. Vad ska stackars människor som behöver storlek L köpa?

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar