VivanDivan

VivanDivan

fredag 4 november 2011

Avslutar kavajveckan med“Samvetsdräkten”…velvet stretch

När vi ändå varit inne på Madickentemat den senaste tiden efter Camilla Thulins uttalande så kör jag väl vidare på det idag då…

Kommer ni ihåg när Madicken vill ha sin “samvetsklänning” på sig. (Minns inte om det var Madicken själv eller Elisabeth som kallade den så) men precis så kände jag idag. Fredag och kavajveckans sista dag. Då slår jag på stort med “samvetsdräkten”. Jackan fyndade jag på Freeport i Götebort på Odd Molly-träffen och sedan dess har jag suktat efter kjolen till. Och rätt var det var dök den upp på Tradera. Jag lade ett bud och kan man tänka sig, jag vann den :) Så nu har jag hela velvet stretch-stassen…ibland ska man ha tur…

Denna dress kommer bli perfekt på affärsresor då det är dressat men samtidigt skrynkelfritt och lätt att packa. Perfekt!

Alltså är dagens Odd Molly Velvet Stretch skirt och jacket i military (fast jag tycker det är mer grå) och stövlar från Björn Borg…

P1180934P1180925P1180924P1180922P1180932P1180935P1180931P1180929P1180927

Note-to-self: Fixa fett och impregnering till alla stövlar som ska plockas fram. Ser ju för “täääskiga” ut…

Nu ska jag göra det allra bästa jag kan av denna fredag och i helgen blir det städa på lördag och badhuset på söndag. Inte mer planer än så får det blir men det kan räcka gott för att fylla en helg…

Ha en fin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen! Så otroligt fint med jackan och kjolen, en superfeminin dräkt och dina former kommer fram mer.. :-D Det är väl det som är så fint med Odd Molly, att kläder finns till alla stilar och man kan variera sig om man vill vara bohem, office eller elegant eller hur man nu vill....

    Ha en fin fin dag och hoppas arbetsdagen är kort.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. SÅ J..LA SNYGGT!
    Hälsn Vicki

    SvaraRadera
  3. Så snyggt!!! Den dräkten är så fin och kommer säkert att bli användbar!
    Ha en skön helg! Det är skönt att inte ha för mycket planerat alltid...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj vad snyggt! Till och med självaste "Thulinskan" måste väl krypa till korset om hon ser detta. Feminint och inte det minsta infantilt. Ha en sköna helg. Kram!

    SvaraRadera
  5. Himmel vad snyggt!! Kram

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt!!!! Skönt att Hobbe-katt mår bra!
    (fast Ps. Det var Lotta på Bråkmakargatan som ville ha sin "Samvetsklänning" Ds ;)

    SvaraRadera
  7. Lingonberrie: Godkväll :) Tack söta du. Ja visst är det toppen med OM. Det passar till vilken stil som helst :)

    Vicki: Tack snälla

    Helena: Tack fina. Ja, det är skönt att ta det lite lugnt

    Sara Mia: Tack goa! Ja, inte mycket infantilt känns det som :)

    Odd me: Tack rara!

    Innerjoin: Tack snälla! Och tack för att du påminde mig. Hur klantig får man bli. Minnet svek visst...

    Kram alla goa
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar