VivanDivan

VivanDivan

lördag 26 november 2011

Julstämning…not yet, blomfix och lite film…

God morgon sötnosar! Här har vi mamma-barnmys för fullt. Igår handlade vi lite efter jobbet och sen blev det pizza och “Trolltyg i tomteskogen”-maraton. Köpte 2an här för nån vecka sen så vi såg båda. Sen fick vi den ljusa idén igen att “campa” på golvet i vardagsrummet. Varmt och skönt med massa tända ljus och brasa i kakelugnen. Riktigt mys…

När barnen somnat blev det mammafilm. En riktigt charmig sak med Jennifer Lopez – “The back-up plan”

trolltyg_i_tomteskogen-743875-frntl215px-Newbupp

Nu har vi precis ätit frukost med vörtlimpa, julskinka och ostkaka. Smaskens….

DSC_1653

Var tvungen att köpa lite julig mat så jag skulle få fart på de där julkänslorna. Vet inte vad det är med mig i år. Julälskare som jag är har jag bara förträngt alltihop och känner bara stress över adventspyntande och julklappsköp. Inte kul alls. Så nu kör vi försök-locka-fram-julkänslor-som-inte-finns med julmat, julmusik i stereon och förhoppningsvis lite adventsljusstakar och stjärnor senare idag när jag städat.

Lite fint på trappen har jag lyckats få till i a f. Iår blev det vitt, grönt och silver. Rätt nöjd med mina arrangemang faktiskt :)

DSC_1648DSC_1650DSC_1649DSC_1652

Nu ska vi ta tag i dagen här. Förrutom städ och adventspyntande ska Emilia på kalas. Jag och Felix åker då ner en sväng på stan under tiden och kikar om vi kan hitta ett par “finskor” till honom. Sen måste jag jobba lite också. Förstår inte varför ett dygn inte kan vara typ 48 timmar istället.

Hoppas ni alla får en superfin dag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Visst är dygnen för korta?! Jag håller med dig, vi behöver lite fler timmar varje dag...
    Här är det med städ, tvätt och pynt som gäller :-)
    Ha en bra dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh vilken frukost! Jag ska nog köpa mig en sån där korv med gröt till i morgon:)
    Vad fint du har gjort det på trappan! Kram

    SvaraRadera
  3. Ni har haft riktig mysigt med god mat och bra filmer. Hoppas julkänslan snart kommer till dig med.
    KRam

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar