VivanDivan

VivanDivan

tisdag 29 november 2011

Värsta storstädarrycket och Opulent

God morgon bloggisar! Igår blev det ingen kvällsbloggning för när jag kom hem fick jag värsta storstädarrycket. Körde igenom hela köket och matsalen och gjorde adventsfint med nya gardiner, ljusstakar, stjärnor, blommor och lite pynt. Matsalsmattan åkte ut också. Har länge hatat den för den är hopplöst svår att dammsuga och nu åker den ut tills jag hittar en ny finare. Funkar faktiskt utan matta också och bra mycket mer praktiskt när man har barn som sitter och äter vid bordet. Rätt nöjd med min insats i a f. Det enda som var lite svårt var fönstertvätt. Körde bara insidan och jag får nog putsa lite efter i helgen när det är dagsljus för det blev garanterat lite ränder här och där…T fixade upp adventsljusstakar och stjärnor i resten av alla våra ca 22 fönster så nu är det i a f klart. Ljusslingan ute i träden på infarten är också på plats så nu väntar jag bara på en adventsgran nedanför trappen. Blir nog till helgen…

Ni får bilder en annan dag för när jag var klar var jag tvungen att koppla upp mig och jobba ett par timmar. Halv ett var jag klar så det blev en lång intensiv dag. Och när jag är sådär uppe i varv kan jag verkligen inte somna. Låg vaken bra länge och slötittade på TV.

Nu sitter jag på tåget mot Stockholm för kurs i två dagar. Har precis ätit en supergod frukostmacka som jag köpte på cafét vid stationen och tänkte jag skulle slänga in en dagens…

Finaste blusen ever: Odd Molly Opulent blouse i multi strlk 1. Jag hade den redan i powder men när jag såg den här färgkombinationen på Nelly.se blev jag helsåld. Sååå annorlunda med den ceriserosa ryggen. Love it. Till har jag vaxade jeans från G-star och skor Jeffrey Campbell. Sjalen är Twist & Tango.

P1190852P1190846P1190847P1190856P1190845P1190851P1190848P1190849P1190850P1190855P1190853

Vet ni förresten att en synonym till Opulent är Luxurious. På svenska betyder det ungefär överflödande, ymnig…och det känner man sig faktiskt i den här blusen Smile

Nu får ni ha en bra dag alla sötnosar så hörs vi senare.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. ÅHHHH shiiit vad du är snygg LOOVE IT!!! Kollade oxå in denna på Nelly och bara föll men tyvärr tillät inte min ekonomi den just nu med en utlandssemester som ska betalas och jul men fylle ju i jan så på önskelistan finns den hihi
    DU ÄR SÅÅÅ SNYGG människa !!
    Ha en bra i den klart snyggaste outfiten WOW !!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Snygg som alltid!!

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt verkligen! Blir så inspirerad och så bra att tuffa till Odd Molly lite. Kram

    SvaraRadera
  4. Well, well well. Du borde vara modell!!!!

    Ha en fin jobberesa, synd att vi gick om varann. Men en annan gång så.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Snyggaste outfiten ever, japp. Hoppas du får en härlig resa snygging där.
    Kram / Berit

    SvaraRadera
  6. Oj vad fiiiint! De där jeansen är jag så förälskad i. Skulle nog bli det i opulent också :-)

    Ha en fin kväll fina!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den blusen är så läcker! Hur är den i storlek? Ha det så bra i Stockholm! Kram

    SvaraRadera
  8. Gudars vad snygg du är vivvi!! Ha det så bra i Stockholm.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Super snygg är du verkligen. Top Model of Odd Molly:-) Ha det så kul i Stockholm.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jättesnyggt! Mina jeans blev dock helt matta i första tvätten :(
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar