VivanDivan

VivanDivan

fredag 4 november 2011

Lotta på Bråkmakargatan skulle det ju vara och “jag ska leva på barnmat resten av livet”

God kväll bloggisar! Först måste jag ju be om ursäkt för mitt jag-är-inte-påläst-och-skriver-fel-inlägg imorse.

En snäll bloggläsare påminde mig att det ju faktiskt var Lotta på Bråkmakargatan som sa “samvetsklänning” och inte Madicken. Borde ju läsa på innan jag gör uttalanden ju…Sorry :-)

Idag på hemvägen tänkte jag köpa med mig nån god efterrätt till fredagsmyset och frågade Emilia vad hon ville ha. “Barnmat!” Öööö, jaha…

Så barnmat it was. Aprikos- och äppelpuré. Dessutom nyttigare än godis, chips och glass….

P1180946P1180948P1180951P1180949

“Jag ska leva på barnmat resten av mitt liv” Jodu, Emilia, känner igen det där citatet som känns som något Kissie skulle säga….

Kvällsmaten blev för övrigt inte så avancerad. Vi hade bestämt att vi skulle äta räkor men vi glömde lägga fram räkorna på tining och när jag kom hem runt 18 var det lite sent att ta fram dem. Som tur var hade jag köpt grillade kycklingklubbor till barnen så de skulle få något mer i sig än bara några räkor så jag stekte snabbt på lite potatis till dem och jag och T fick nöja oss med smörgås…så kan det bli ibland när minnet sviker….

Idag har jag klickat hem min julklapp till mig själv som jag trånat efter men känt att jag varit tvungen att spara ihop lite till. Vad är då mer perfekt än att ge den till sig själv i julklapp (eller ja, blir nog en förskottsjulklapp för den borde komma från over-there om nån vecka)….

w11_927-powder_2

Guess what??? :-)

Nu blir det Idol-mys med La Familia och kanske lite mer barnmat…

Ha en fin fredag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Hahaha nja jag fortsätter nog med choklaaaa :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kör choklad:)
    Ska bli riktig kul att se din julklapp då jag är sugen:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser smaskigt ut ;) "Fru Messerschmitt" de´ e´jag! ;)

    SvaraRadera
  4. O vad jag har käkat barnmatsdesserter i mina dagar! Så gott! Och jag tror jag vet vad du köpt i julklapp:) Kram

    SvaraRadera
  5. Yay vilken fin julklappp. Jag har inte kommit dithän i tankarna än men snart så....

    kramar och trevlig helg fina du!
    L

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen din fina julklapp. Den finns i min lokala butik (Sivi shop) som säljer OM. Jag tror benhårt på att det är Vail knit wrap. Den är annorlunda och otroligt fin. Ska bli kul att få se den på bilder hos dig sedan. Själv "trillade" jag dit på en Velourette plain dress i almost black. Har varit sugen länge, men inte provat den modellen. Så fort jag gjorde det så var saken klar. Vi hörde ihop. Kram!

    SvaraRadera
  7. Fiiin julklapp :-) Har aldrig testat barnmat (som vuxen), men måste säga att det inte lockar speciellt...

    Ha en fin helg söta!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar