VivanDivan

VivanDivan

lördag 5 november 2011

♥ Tänder ni ljus idag?

 

♥ Ofta minns vi dem... På morgonen... På natten när vi tittar på stjärnorna... Ett datum... En låt... En plats... En doft... Varje timme, varje andetag... Till minne av dem som har lämnat oss..♥

Vi har inte varit på kyrkogården och tänt ljus idag utan det får bli imorgon. Vi tänder massa ljus hemma istället och sänder tankar till dem som inte längre finns ibland oss. Detta år kommer vi särskillt tänka på en fin vän som lämnat oss…

Jag vill idag också speciellt nämna min farmor här i bloggen. En helt fantastisk människa som aldrig gjorde en fluga förnär. Jag hade ett speciellt band till min farmor då jag var det första barnbarnet och jag saknar henne oerhört ibland. Önskar hon hade fått se hur jag blivit som vuxen och mina små. Emilia har Maud som andranamn vilket är min farmors namn. Det fanns inga alternativ utan var helt självklart att hon skulle heta det…

Nu har jag ingen bild i datorn av farmor då hon gick bort för många många år sedan men jag ska leta reda på ett och föra in så ni får se hur otroligt vacker hon var. Damfrisörska, hemmafru, disponenthustru, mamma, farmor, mormor och konståkingsprinsessa i Sverigeeliten. Jag fick mina första skridskor när jag var två år av henne men tyvärr var jag ingen talang :-)…

Så idag tänder vi som sagt många ljus här hemma och tänker på våra nära som inte finns ibland oss längre men som lever kvar i vårt minne och vakar över oss från ovan…

P1030587

Dagens idag är en total repris från tidigare och då jag var för lat och kände mig för mossig blir det lite old pics här idag men det här var i a f dagens. Velourklänning ChillNorway Petunia dress i sand, sjal Ester Elenora och stövlar Björn Borg…

P1070769P1070766P1070768P1070765P1070763

Nu har vi precis ätit enormt god allahelgona-middag med förrätt och varmrätt som T lagat. Receptet tror jag bestämt att jag måste lägga ut senare. Tog dock inga bilder men det kanske funkar ändå…

Nu blir det soft hemmakväll med Så mycket bättre och kanske en film senare. Vad gör ni ikväll bloggisar? Är det Halloween-party med maskerad och hela kittet eller mys hemma med familjen? Eller kanske nåt helt annat….?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Jag tänder ljus idag, hemma, och speciellt för min älskade pappa!
    Han gick bort för ganska exakt tre år sedan, dessutom är det hans födelsedag om några dagar, fars dag och allhelgondagen på det och... Ja, det är en ganska tuff tid just nu... men jag minns honom med glädje!
    När vi hade kalas förra helgen flyttade min syster kortet på honom så han skulle se ordentligt och vi se honom! Kärlek!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Fin du är idag...
    Vi tänder ljus och minns och känslorna går upp och ner... Men det är fint med allt ljus i mörkret.

    kramar

    SvaraRadera
  3. Vi har varit på graven och tänt ljus för min pappa som lämnade oss för snart 15 år sedan. Det känns så självklart att göra det för att minnas lite extra denna helg. Fast han är alltid med oss på ett kort i vardagsrummet. Det har varit viktigt för våra pojkar eftersom de var så små när han dog. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi tänder ljus här hemma. Jag tänker mest på min fina mormor som gick bort i våras, vad jag saknar henne..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, vi tänder ljus för våra föräldrar som alla 4 har gått bort. Men vi tänder ljus här hemma hos oss, då 2 av gravarna är en bit bort och de andra 2 i minneslund. Jag tycker det är tanken som räknas, att så länge man pratar om och minns de som gått bort, så länge finns de också.

    Helena

    SvaraRadera
  6. Vi tänder ljus på våra morföräldrars gravar varje allhelgona. En mysig tradition.......Kram!

    SvaraRadera
  7. Här har vi en som soffade ner sig totalt med pizza och True Blood :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Var på kyrkogården i fredags och la en blomma.
    Igår kväll tände vi ljus i trädgården där två katter vilar; Alex och Realda.
    I övrigt kalkon och rödvin =)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar