VivanDivan

VivanDivan

fredag 18 november 2011

Versace och tafatta män

God morgon bloggisar! Igår släppte ju H&M sin Versace kollektion. Hade ni nåt span? Det tog ju slut fortare än fortast vad jag förstått. Själv hade jag ett span och det var den snygga pälsvästen men jag kom inte in på webshoppen så det gick ju inte så bra. Däremot, mina vänner hade jag den otroliga turen att Josanne hade råkat köpa en supersnygg klänning från kollektionen i fel storlek. Och i min dessutom. Hur tur får man ha. Tyckte den var snygg redan när jag såg den men då jag insåg att det skulle gå undan lade jag den åt sidan till förmån för västen som ju dock inte blev min…Men klänningen kommer bli min och den blir en perfekt nyårsstass :)

versace

Tjusig va? Tack söta Josanne :-)

Nu till nåt annat. Emilia är ju fortfarande sjuk och har riktigt ont i halsen. Tittade i halsen imorse och tungan är helt vit med röda prickar och längre bak i halsen är hon så röd att det ser ut som det blöder. T är hemma med henne idag så jag bad honom ringa doktorn. Han är dock så van att jag fixar allt sånt där att han inte hade en aning om hur man gör. Så det slutade med att jag fick skriva instruktioner med telefonnummer till familjeläkaren, försäkringskassan, Emilias personnummer och mått hur mycket alvedon hon ska ha. Karlar!!!! :)

Dagens idag består av klännin Odd Molly Velourette plain dress i vintage chalk strlk 1, kofta Cream Mildred, sjal Ester Elenora och skor Jeffrey Campbell Lita Fur.

P1190447P1190445P1190446P1190448P1190449P1190450P1190454P1190456P1190457

Nu är det fredag vänner och snart helg igen. Känns skönt…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Hej, jag tycker du ska kolla med veterinären om de behöver undersöka lilla kissen igen. Beteendeförändringar hos katt beror ofta på att de antingen protesterar mot något, tex flytt, ändrade familjeförhållanden o dyl. I ditt fall har han ju varit sjuk och det kanske är något annat som spökar eftersom han inte vill gå på lådan. Lycka till! /C

    SvaraRadera
  2. Låter som halsfluss. Hoppas ni får tag i läkaren idag! Fin dagens! Den koftan ångrar jag att jag inte köpte när jag hade chansen! Kram

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Odd me. Helt rätt att doktorn får titta nu. Hon behöver kanske behandling. Kram!

    SvaraRadera
  4. Såna där otjänster har jag gjort min man under många år tidigare med, man är ju för himla korkad... men han har artat sig :)
    Koftan fick jag hem (efter väntat i 2 mån) häromdagen och den är verkligen underbart fin och skön, är ett stort cream-fan. kram Milla

    SvaraRadera
  5. You look gorgeous - as always!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snygg som alltid, den där koftan ska bli min också en dag - så det så (ja, inte din då alltså)! Och som alltid så är jag lika fascinerad över hur du lyckas gå på så höga klackar, för min del hade det garanterat slutat med x antal ben brutna :-)! Men snyggt är det! Hoppas lillskruttan piggar på sig, låter definitivt som halsfluss. Kram

    SvaraRadera
  7. Galet fin är du i din outfit!

    Tycker också att det låter som en klockren halsfluss din lilla tös råkat ut för. Hoppas det löser sig med mannens alla nya arbetsuppgifter och att lillan kryar på sig snabbt. Gör så ont i en när barnen är sjuka och har ont.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Du är jättevacker och vilken tur med klänningen?

    Ha nu en fin fredagkväll,
    kramar
    <3

    SvaraRadera
  9. Låter som halsfluss! Hade det många, många gånger som barn, men gick över så fort jag fick penicillin.

    Så fin du är i outfiten! Har en Mildred som väntar på mig i Sverige :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en trevlig helg! Hoppas ni kan njuta och ta det lugnt! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar