VivanDivan

VivanDivan

söndag 27 november 2011

Julbordsfina och prio-gnäll…

Nu sitter man här som en mätt padda i soffan och orkar knappt röra sig. Hade tänkt fortsätta med adventspyntandet som inte blev klart igår p g a att jag var tvungen att jobba men då jag jobbat idag också så orkar jag helt enkelt inte. Har nog aldrig hänt förut att jag inte fått adventsfint till första advent och jag har en rejäl klump i magen för att jag inte är klar men det är inte mycket att göra åt. Tiden räcker inte till ibland och just nu vill jag sitta i soffan med mina små, en brasa, lite glögg och en bra film. Tror vi överlever att inte ha ljusstakar i varenda fönster…

Julbordet var i a f jättegott och supermysigt. Sååå trevligt att träffa kollegorna och deras familjer på ett så avslappnat sätt. Barnen hade också jättetrevligt och var saliga över efterrätts-och godisbordet. “Nu har jag ju ätit en köttbulle, får jag godis nu?” :)

Dagens idag blev tillslut Odd Molly Saga shimmer dress i military, skor Jeffrey Campbell och smycken Rock by Sweden och Line by Maria.

P1190719P1190721P1190723P1190720P1190722P1190728

Barnen var också nöjda med sina outfits även om flugan och rosen åkte av rätt snabbt…

Emilia klänning, strumpbyxor och väska Lindex och päls Girls by Cadeau

P1190716P1190715

Felix som var betydligt sugnare på att fotas i byxor Nova Star, skjorta H&M, väst Mexx, skor Deichman och fluga från Strands barnkläder i Västerås.

P1190707P1190705P1190709P1190706

Syskonkärlek

P1190703P1190702

Tror inte det vart ett enda kort där ingen av dem gör någon tokig min :). Så är det med barn och det är ju så härligt….

P1190701P1190700P1190698

Hoppas ni har haft en fin första advent mina kära vänner. Nästa vecka blir lika tuff som den här för min del. Kurs i Sthlm tisdag och onsdag så jag missar Emilias balettavslutning och uppvisning på tisdag. Såååå otroligt ledsen för det och det är sååå himla jobbigt. Ibland känns det som jobb och alla måsten tar all min kraft och ork och familjen kommer i andra hand om än inte frivilligt. Det suger…

Usch, vilken gnällblogg det här är just nu. Känner att det kanske är lika bra att lägga ner skiten….får se hur jag gör…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad fina ni är! Jorden går inte under för att inte allt blir klart i tid. Jul blir det ändå:) Förstår att det känns jävligt att missa uppvisningen dock.....
    Gnäll hur mycket du vill förresten! Kram

    SvaraRadera
  2. Åsch vad då gnällblogg. :-D Klart man får gnälla när man känner för det och det är så svårt när man känner sig stressad och inte räcker till. Men hördu ni är alla så fina! Du i shimmer dressen och de söta små. Jag kom hem nyss och har inte hunnit julpynta alls tyvärr, inte ens en adventsljusstake. :-( Men i morgon så, då...!

    Många kramar och ha nu en go myskväll,
    L

    SvaraRadera
  3. Men oj vad underbara dom är! och du är en riktig "Hot mama" som vanligt!! Ta det lite lugnt och gör bara det som verkligen ger mer energi tillbaka än det ger!! KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder på barnen!!!
    jag känner igen mig helt i din beskrivning av dina veckor. Fy, man mår verkligen inte bra när man slits så där mellan olika saker och tvingas missa sånt man egentligen vill!
    Jag har också firat advent i saga shimmer dressc-fast den bruna. Visst känner man sig mer än fin i dessa!
    kram

    SvaraRadera
  5. Du gnäller inte och får absolut inte sluta blogga. Livet går upp och ned, så jag tycker bloggen ska följa det. Känns det inte bra att få skriva ned det? Jag har gått från OM blogg till kattblogg, men det vänder och jag tror dina läsare tycker om att läsa om ditt liv som det är här och nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina ni är! Nä inte sluta blogga - det är ju så här det ser ut just nu och vi som läser gör ju det för att vi gillar dig så det så :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar