VivanDivan

VivanDivan

lördag 3 mars 2012

By Ti Mo, OK då, ni får väl se….:-)

God morgon bloggisar! Nu kan jag knappt skriva här på tangenterna för mina fingrar är alldeles stelfrusna. Var precis ute och tog lite dagensbilder på nykomlingarna som jag hintade om igår.

Underklänning och klänning från By Ti Mo. Alltså, måste bara rekommendera detta märke för er som inte testat. Sååå otroligt bra kvalitet och linnen och underklänningar håller sig mjuka och släta hur mycket man än använder dem. Inga noppror eller sladdrighet här inte. Går inte att hitta bättre tror jag…Spetsklänningen såg jag i skylten på Tullhuset i torsdags och blev förälskad. Har länge haft Odd Molly Dish blouse på önskelistan men den här är ju en fullgod ersättare känner jag. Går ju att ha nu till jeans eller strumpbyxor och i sommar till bara ben och sandaler eller varför inte ett par kraftiga boots. Dessutom testade jag lite olika färger på underklänning och beroende på vilken färg man har under, blir klänningen olika. Nu köpte jag en i samma nyans (champagne tror jag den kallas)…

P1210279P1210280P1210281P1210285P1210282P1210283P1210286P1210287P1210291P1210290P1210292P1210293

Till klänningen idag har jag jeans Dr Denim och boots PrimeBoots. Fotade även en lite annorlunda kombo men den kommer en annan dag :)

Ska säga också att By Ti Mo är rätt stora i storlek. Jag har XS på både underklänning och klänning.

Idag ska jag unna mig själv att vara lite ego. Tänkte ta en långpromenad och sen sätta mig i solen med en bra bok. Känner att jag behöver lite egentid. T ska tvätta bilarna med barnen. De är lite sugna på att ta fram och tvätta sina cyklar också så det blir nog en bra utedag för oss. Sen lite tacos och Mello ikväll och ett gott rött vin. Mmmm, låter som en bra plan…

Vad ska ni göra idag denna soliga marslördag?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

28 kommentarer:

  1. Ja Ti-mo tillhör mina favoritmärken också, norskarna kan det här med kvalité. Vad heter spetsklänningen? Den är verkligen superfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Norrmänen vet vad de gör när det gäller kvalitet :)

      Jag vet faktiskt inte vad den heter. Hittar inget namn i den...Jag ska kolla om jag kan fråga nästa vecka när jag ska till Tullhuset igen :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Lovely! Gillar särskilt de trashade jeansen till den ljuva spetsen! Tack för att jag slapp vänta ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, det funkar ju utmärkt att mixa :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Hej!
    Mycket snyggt och det låter som en härlig lördag, här ska jag försöka tapetsera en hallvägg.
    kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Tapetsera, det gör inte jag har jag sagt till min man som är målare :)

      Kram
      /vivvi

      Radera
  4. Klänningen är jättefin.
    Har sett den här i stan också....det får bli dagens uppgift!
    Att prova den.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Klart du ska gå och prova :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Supersnygg! Skulle jag också kunna tänka mig. Ha en mysig dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :)

      En mysig dag till dig också

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Den är verkligen fin kollade på både den och linnet i stan i torsdags. Linnet hade dock endast volanger fram så det blev ingen provning. Supersnygg är du , coolt med jeansen till.Mina trash jeans sprack på jobbet i veckan, jättekul(Not) får bli ett par nya när jag slutat äta godis:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, kan inte vara samma linne för min har volang (eller spets) runt om :)

      Tack ska du ha...Älskar också mina trash-jeans

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Jisses vad snyggt! Kanske ska plocka bort mina Ti Mo som är till salu:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tycker jag du ska :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Ja den var verkligen superfin!
    Åhhh längtar till jag kan börja handla lite fint igen!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du som är sååå fin nu med din goa mage :) Men jag förstår vad du menar. Men snart så :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Superfin spetsklänning/tunika, jag älskar också By Ti Mo, nästan mer än OM :-)
    När det gäller lilla Hobbe katt så ska ni nog allvarligt fundera hur ni ska göra med honom, det måste vara hemskt för honom att inte trivas med varken den ena katten eller barnen. Det är ju ett välkänt faktum att många (de flesta) katter inte tycker om små barn.
    Hur var han innan dina barn föddes och hur reagerade han när de kom ? Låt honom få några lugna sista år.
    Min bror har blivit ofrivillig kattägare när hans grannes katt flyttade in till honom, anledningen var att grannarna fick tvillingar och katten vantrivdes hemma och flyttade helt enkelt in hos min bror istället. Som tur var tycker han om katter och har haft katt förut.
    Hälsingar en kattälskare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också kattälskare och jag lovar, det går nästan inte en minut då jag INTE tänker på hur vi ska göra med Hobbiten. Det värsta är att han har alltid varit väldigt skygg och det är bara jag som gäller liksom. Han accepterar T men inga andra. Ska jag då omplacera honom kan ju det också bli ett trauma så det är väldigt svårt just nu. Jag kan ju inte göra mig av med barnen liksom.

      Jag hoppas vi kan lösa det på bästa sätt men det är inte lätt nåt av alternativen...:-(

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Åh, så fin du är i dessa fina plagg från by Ti Mo, har länge varit en favorit hos mig. Mycket bättre kvalité jämfört med Odd Molly tycker jag. Ha en fin helg!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, visst är det bra kvalitet. Ha en fin helg du också
      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Jättefint! Du ser så vårigt glad ut så det nästan spritter i en att komma ut. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Ja, det spritter verkligen i mig också just nu när man känner att våren är på G.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  12. Tack för titten och kommentaren på bloggen, den värmde!

    och tack detsamma.. spets och slitna jeans måste vara den bästa kombinationen, love it!! kram på dig

    SvaraRadera
  13. Håller med om att by Ti Mo har så himla fina och sköna plagg. Du är verkligen superfin i klänningen. Här blev det en dag på stan i vårsolen. Underbart!

    kram

    SvaraRadera
  14. Så jäkla :) fin är du:)) Har köpt Ti Mo i flera år..Love it:))) I mångt och mycket bättre kvalité än odd...kramkramkram:)

    SvaraRadera
  15. Snyggt som bara den! Ha en fin helg. kramen :)

    SvaraRadera
  16. ÅHHH så fin! läser ikapp lite här, jag älskar timo som du kanske märkt på min blogg:) de har en fantastisk passform o kvalitet på sina kläder. den kombon du visar är helt i min smak! Jag har redan två spetstunikor av Timo så jag har inte tänkt fler nuu men när jag ser denna på dig funderar jag ändå om jag inte skall ha en till, hihi
    kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar