VivanDivan

VivanDivan

måndag 12 mars 2012

Himla springande inatt…och filmtips

God morgon bloggisar! Igår eftermiddag var jag nog världens tröttaste. Låg i soffan och halvsov medans ungarna lekte och tittade på film. Sen gick vi och lade oss rätt tidigt i sängen och läste lite böcker och somnade så gott alla tre. Men oj vilket springande på toaletten det varit inatt. Emilia har nog varit uppe tre gånger och vill inte gå själv så man får minsann masa sig upp. Sen vaknade jag med ett ryck och kom på att jag måste ladda mobilen då jag har den som väckarklocka och hittade inte laddaren först. Ett himla springande inatt m a o och det är svårt att somna om direkt så det har blivit en rätt “avhuggen” natt…

Men nu ny vecka, nya tag. Farmor och farfar ställer upp nästan hela veckan med barnhämtning. Ska försöka hinna hem till min moster och morbror nån kväll också och se hur det går för dem. Sen får man längta lite till fredag igen….

Dagens idag består av Odd Molly Artwork silk tunic strlk 1, jeans G-star och stövlar Minnetonkas.

P1210373P1210368P1210369P1210370P1210371P1210372

Såg också en rätt bra film igår. Ni vet en sån där film som man får lov att tänka efter. Den blev nästan lite ruskig då….

Contagion-movie-poster

Handlade om ett nytt virus typ fågelinfluensan som sprider sig och man får verkligen tänka efter hur snabbt det kan gå egentligen om det skulle komma ett sånt nytt virus. Lite läskigt….Den var i a f riktigt bra ur det hänseendet tycker jag och bra skådisar, kolla bara rollistan…

Nej, nu kör vi måndag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

18 kommentarer:

  1. Snyggo där, den var superfin på dig:) kram/Diana

    SvaraRadera
  2. Var filmen vekligen bra? Jag stod nämligen och valde mellan den och en annan igår, men valde den andra. Den du skriver om hade ju inga betyg, vilket jag är mer eller mindre beroende av! De senaste filmerna vi ha kollat på har ibland haft riktigt bra skådespelare, men varit urkassa ändå (och utan betyg)... Svammel, men hoppas du förstår hur jag menar :) Är i alla fall nyfiken på den där filmen :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var bra! Kanske inte så mycket action men man fick en tankeställare och det gillar jag med filmer. :-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Att inte få sova i ett sträck är bland det värsta jag vet - tar ett par dar att hämta mig :o)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar mig rätt bra utan sömn ändå men det är lite småirriterande.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Den natten är jag inte avundsjuk på. Hoppas det blir bättre i natt. Snygg är du oavsett sömn eller ej.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Får öva med henne så hon kan gå själv

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Jobbigt med nattspringande så där.....
    Fin dagens! Kram och hoppas du får sova i natt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Blev ju inte så mycket igår heller men det får ju lov att gå ändå :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Gud så mycket fina kläder du har!! Älskar det mesta du har på dig, tyvärr tillåter inte min plånbok de märkena, men du ska veta att du inspirerar :) Och en del godbitar kan man ju unna sig ändå ;)

    Och tack för hjälpen och informationen om frakttiden angående mina Circle of trust jeans. Har precis nu hämtat ut dem då det kom en påminnelse från posten att de hade ett paket liggandes där, så de har legat där ett tag.. Det har väl blivit nån miss i kommunikationen där, men nu är de här och jag är nöjd :-) Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack söta!

      Vad bra att du fick dina jeans tillslut. Hoppas de var bra...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Avhuggna nätter är jättejobbiga - hoppas du får sova bättre i natt!

    Och du, vad glad jag blev över att du kommer till Stockholm! Jag är på centralen runt 10 om allt går som det ska, jätteroligt om du vill ses då :-) Och så bokar jag bord nånstans vid halv sju / sju, så hinner du äta nåt innan du reser hem!

    Kram kram fina - du är jättesnygg i tunikan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det lite kul att jag fick komma med :) Har bestämt mig för att sova kvar ändå. Vi kanske kan samordna hotell?

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Jag har en Viggo som håller mig uppe nästan hela natten ...phu..och vad roligt du kommer att ha i storstan:) kramkram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det blir kul :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Ett elände att inte få sova...
    Så fin dagens!!! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar