VivanDivan

VivanDivan

söndag 4 mars 2012

Min dag igår och “Nu ska jag inte titta på Mifestivalen mer”

God morgon alla raringar! Såg ni på Melodifestivalen igår? Det gjorde jag och Emilia. T vägrar att titta och Felix hade somnat så det var bara vi tjejer och en skål popcorn. Men Emilia var inte helt nöjd! Vi röstade stenhårt på Timotej och Sean Banan men det gick inte hela vägen för nån av dem så Emilia var riktigt missnöjd…

“Nu ska jag inte titta på “Mifestivalen” mer!”

P1190153_thumb[6]

Den minen säger väl allt (bilden är gammal men precis sådär såg hon ut)

Nåja, vi får hålla på Loreen på lördag och jag tror hon kommer vinna. Dock får hon nog konkurrens av Danny och sen har jag nog faktiskt Dead by April som bubblare och de kan skrälla….Spännande, spännande :)

Min dag igår då? Det blev inte så mycket gjort som jag tänkt. Var på gympaledarmöte på förmiddagen och det drog ut på tiden så långpromenaden blev inte av. Åkte ner på stan en sväng istället och strosade lite. Fick med ett fång “krispiga” tulpaner hem i a f…

P1210307

Jag äääälskar verkligen tulpaner. Det där frasiga ljudet när man pysslar med dem och så är  de vackra och otroligt våriga.

Efter mötet åkte jag också och solade. Hör och häpna, nåt som jag aldrig gör nuförtiden. Gjorde det mycket när jag var yngre men det är ju inte helt bra så nu accepterar jag vinterblekheten och kör  BUS ibland istället. Men senaste veckan har jag känt mig så orkeslös och glåmig så jag kände jag behövde fräscha upp mig lite. Kan ju inte vara farligt nån gång ibland sådär…

IMG_0777IMG_0780

(ja, jag hade glasögon sen men lite svårt att ta kort med dem på)

Riktigt skönt var det i a f…

Sen blev det inte så mycket mer på min ego-dag. Boken jag tänkt börja läsa hann jag inte ens öppna. En granne kom över och behövde lite hjälp med sin nya Ajfån så det blev ett glas vin och lite tjejsnack en stund innan det var dags för tacos och sen då Melodifestivalen.

Så såg min dag ut igår. Men det räckte gott för välbefinnandet även om jag inte hann gå på nån långprommis. Idag är jag inte ett dugg sugen för det är kallare igen och alldeles frostigt ute. Inte så lockande. Ev blir det ett IKEA-besök senare men först lite softande med Vasaloppet på TVn…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Härligt! Sola gör jag med lite ibland nu vid denna tid på året för jag mår bra av ljuset och avkopplingen. Skönt att också få lite grundfärg och komplettera med BUS. Du har samma Ittala fat som jag ser jag:)Vi får hålla tummarna till nästa lördag!kram

    SvaraRadera
  2. Just såna där grönvita tulpaner brukar jag ta hem vid den här tiden men just nu har jag helt snöat in på rosor :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lät som en bra dag :) En liten fråga angående leveranstiden av dina Circle of trust jeans.. Beställde mins förra helgen och är ju lite otålig och vill ha dem NU! Hur lång tid tog leveransen för dig? Kram

    SvaraRadera
  4. Hej min favorit gick vidare Flinck,sååååååååå bra Sean banan lite för mycket trams men barnen gillar det.Mvh Lena

    SvaraRadera
  5. Ååh, hon har verkligen sötaste, suraste minen :-)
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag måste faktisk hålla med Emilia. Helt bedrövligt att Torsten gick vidare, bananen var faktisk bättre:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar