VivanDivan

VivanDivan

lördag 10 mars 2012

Nervööös laddning för Mello och börjar komma tillbaka ur chocken…

Hallå därute! Har egentligen inte några bra bilder eller nåt nu inför Mellon men ville bara skriva lite här innan det smäller om en timme. Shit, jag är verkligen nervös. Vill såååå gärna att Loreen ska vinna och kommer rösta som en galning. Emilia och Felix har lite andra åsikter. Emilia ska rösta på Danny, Ranelid och Lisa Miskovsky och Felix på Dead by April. Men eftersom de är små så kan man lura dem och ge dem Loreens nummer när de vill rösta…moahahaha :)

Pizzan står i ugnen, T vaktar så den inte bränns vid (som riset…hmmm….tidigare i veckan), barnen sitter förväntansfulla i soffan och jag sitter med vinglaset bredvid och datorn i knät och surfar runt i blogglandia för första gången på en vecka. Känns som man börjar vakna upp lite ur chocken som man varit i sen förra helgens tragiska händelse och även om det är tungt så måste man plocka upp bitarna och försöka ta sig vidare…Sorg är tungt, men jag tror vi människor är byggda för att ta oss igenom det. Det är tufft länge och man inser att världen inte blir densamma utan dem man saknar men ändå måste man ta sig upp på morgonen och göra det man ska. Ibland kommer känslorna och man vill bara lägga sig ner i fosterställning och det gör sååå ont och det måste ju få vara så. Jag har medvetet tagit ett bloggläsar-brejk den här veckan och varit ytterst sparsam på kommentarer för jag har liksom inte vetat vad jag skulle skriva. Har känts så betydelselöst om ni förstår vad jag menar. Dessutom har jag ägnat all tid åt praktiska saker här hemma och när jag fått tid för mig själv har jag lyssnat mycket på musik och bara varit. Musiken har en jättestor del i mitt liv och en tröst när jag mått dåligt och gett mig kraft att orka när livet är orättvist och tungt. Det är mycket jobbigt kvar att ta sig igenom med begravning och stöttning av nära och kära men man måste ändå hoppas och tro att livet kommer bli bättre….

Oj vad jag svamlar….behövde bara skriva av mig lite. Här kommer nåt roligare. För precis ett år sen körde jag och barnen all in på Schlager-finalen och de bilderna är värda en repris. Sååå kul vi hade

P1070711P1070713P1070714P1070715P1070716P1070717P1070718P1070721P1070722P1070723P1070724

Sådär seriösa är vi inte iår men spännande ska det bli.

Heeeeeja Loreen!

0

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Haha! Kommer ihåg bilderna från förra året:) Och visst är det väl så att det som inte dödar, det härdar.....Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Bilderna kommer jag ihåg. Är det redan 1 år sedan?
    Jag förstår precis vad du menar. När livet på riktig tuffar till sig så blir storleksfrågor mindre viktig om du förstår vad jag menar....
    Kram

    SvaraRadera
  3. härliga bilder! här hemma sitter barnen med glitterhattar och annat laddade inför kvällens final:) ha en härlig kväll! kram

    SvaraRadera
  4. Klart man ska pausa och vända lampan inåt..<3

    Bilderna är underbara, jag höll på att skriva underljuvliga. :-D Så mycket glädje och skratt i dom..
    många kramar och ha nu det fint!
    L

    SvaraRadera
  5. Håller oxå på Loreen...
    Å ibland är det faktiskt skönt att bara ta ett break å få lite distans till allt - allt måste få smälta in i omgångar...
    Så du har gjort helt rätt!

    Önskar er en skön kväll men mycket hejjande

    kram

    SvaraRadera
  6. Förstår att du behöver tid till dig och familjen. Bra att stanna upp och bara andas.
    Verkar ju ha varit en tokrolig Mello hos er förra året!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder - blir glad av att se er :-) Ser ut som att ditt knep med röstningen gick bra! Jag höll också på Loreen.

    Skönt att ta det lite lugnt en stund! Hoppas det går bra med er.

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar