VivanDivan

VivanDivan

fredag 16 mars 2012

Lilla söta blusen och “bli en bättre mamma”

God morgon bloggisar! Igår när vi åkte hem från farmor och farfar såg Emilia nåt utanför. Kanske en reklamskylt eller nåt och sa:

“Mamma, nu går det en film på bio som du borde se! Den handlar om hur man blir en bättre mamma”

Que!!!! “Jaha” sa jag…”tycker du inte att jag är nån bra mamma eller”.

“Nej! Du borde bli bättre”

“Ok, vad gör jag dåligt då?

“Jomen, du säger ju att man ska lära sig att bli bättre och gå på kurs och sånt”

Lilla stumpan. Sen blev hon ledsen när hon insett lite vad hon sagt. Jag hade ju missförstått allting. Hon menade ju att jag skulle gå en kurs för att bli en bättre mamma.

Och vet ni, skulle det finnas en kurs för hur man blir en bättre mamma skulle jag gladeligen gå den. Det är inte det lättaste att vara mamma och man gör ju så gott man kan men lite tips och trix skulle ju aldrig skada. Och jag hoppas mina barn i a f tycker att jag är en bra mamma för dem (även om min dotter tycker jag borde gå kurs och bli bättre :-))

Idag rotade jag fram sötaste lilla sommarblusen som jag tror är från förr-förra sommaren. Odd Molly Alchemistry blouse strlk 1. Den har inte blivit använd mycket men det ska det bli ändring på. Gillar den jättemycket då den känns så vårigt vit…

Till den har jag byxor Please, kavaj-jacka G-star och urgamla boots Munderingskompagniet.

P1210405P1210406P1210407P1210410 - CopyP1210409P1210411P1210412P1210414

Nu kör vi fredag, eller hur bloggisar!

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Härliga ungar! Och supersnygg outfit! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt!

    SvaraRadera
  3. Jösses vad snyggt! Detta gav mig mersmak. Nu ska här rotas i garderoben. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig liten betraktelse från en dotter... tänk jag minns numera inget av vad mina barn sa som små, så kul att se vad dina verkar leka så mycket kul. Mina var så med när de var små,badade i badkaret ihop och tältade ute på gräsmattan. Nu pratar de inte särskilt mycket med varann mer än sporadiskt. Det beror väl på att den ena pratar för mycket och den andre är fåordig, haha. KRAM och ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Va fin du är, supersnygga byxor! Vet du namnet på modellen och färgen! VILL HA...... Vet du om Tullhuset skickar?

    Ha en härlig helg!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  6. Hihi ja såå himla lika outfit med både skor o byxor:):) och att vi gör inläggen samtidigt:) bra smak där!!
    farligt att bo så nära dem! Byxorna sitter så skitsnyggt på dig!! kram!

    SvaraRadera
  7. Snygg outfit! Byxorna är bara såå otroligt snygga, coola, såg dem i någon webshop och det är de snyggaste som jag sett just nu. Troligen passar inte jag i dem, sorgligt skulle gärna vilja ha dem. De flesta jeans, byxor brukar fastna redan vid vaderna som inte går av för hackor:)ja,ja vad är väl en bal på slottet, får hitta några andra för är i stort behov av byxor , jeans just nu.
    Ha en härlig helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar