VivanDivan

VivanDivan

onsdag 28 mars 2012

Fetgrymma skor och lille färgmatcharen

Hallojsan bloggisar! Idag har det varit en sån där tuuuung arbetsdag så hjärnan är alldeles mosig. Förra veckans migrändag, halv begravningsdag och ledig fredag är nästan helt injobbade redan. Då kanske ni fattar hur mycket jag jobbat senaste veckan. Inte mycket sömn m a o så även om det bara är onsdag längtar jag redan till helg. Men å andra sidan måste jag jobba i helgen också så där sket sig den vilan. Tur man fortfarande lever på euforin över förra helgens Stockholmsvistelse Smile

Just nu tar jag en paus för att kika på “Haja Läget” med småttingarna innan det är dags för dem att sova. Men kan ju inte låta bli att ha datorn i knät samtidigt :)

Och vad ser jag då om inte såååå himla fetgrymma skor från Jeffrey Campbell. Fastnade redan för dessa Lita Spike i höstas när de fanns i svart men nu har det alltså kommit en vårigare variant i beige. Hur coola är inte dessa?

litaspike

Men kanske lite väl vågade eller vad säger ni? Finns att klicka hem från Nelly

Som jag berättat tidigare brukar mina barn få välja kläder själva om de lägger fram dem kvällen innan de ska till förskolan för annars tar det så lång tid om de ska göra det på morgonen. Ibland blir det riktig mix-match och vad spelar det för roll men Felix är verkligen helt otroligt duktig att matcha faktiskt. En riktig stylist är vad han är och har verkligen den där känslan för vad som passar ihop. Emilia tar det hon tycker är snyggt var för sig och sätter ihop och mycket färger och mönster men Felix är helt annorlunda mot nåt barn jag någonsin stött på. Han ser liksom “fashion” som jag inte tror är så vanligt hos killar. Lite kul faktiskt…

Idag matchar han mörka jeans, ljus jeansskjorta och orange tisha

“För det är ju orangea trådar i jeansen mamma så det passar ju”

DSC_0512

Fint ska det ligga utlagt också

DSC_0505

Nu är han nöjd och sitter och tittar på sitt verk

DSC_0509

Emilia körde sommarstilen med solklänning och hatt. Kan tänkas att det kommer bli en liten kofta eller tisha under kanske imorgon bitti….

DSC_0507

Och kanske tar vi mössan istället för hatt. Lite kallt än kanske men känner jag henne rätt tar hon hatten ovanpå mössan och så blir alla nöjda och glada Smile

DSC_0513

Ha det “nicigt” ikväll. Själv ska jag nog koppla bort jobbet och hyra en film när de små somnat. Imorgon hoppas vi att pappan i familjen kommer hem. Han är efterlängtad nu men han kanske var tvungen att vara kvar tills på fredag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

22 kommentarer:

  1. Jösses vilka coola skor. Kan man ju döda mördarsniglar med? :-D Ja, nä det menade jag egentligen inte. Förlåt.
    Hoppas ni får en skön kväll och du kan koppla av lite.
    Och din dagens från i morse, jag vet inte om jag kommenterade då men jag sparade ner tre bilder till mobilen för du var så snygg. Sant!

    Kramar!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, vad rar du är :)

      Mördarsniglarna får passa sig här i sommar om skorna hittar hit :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Barnen har ju att brås på!
    Skorna är för mycket för mig, kan kanske tänka mig att Lady Gaga har dem som scenskor. Fast det skulle inte förvåna mig om dom hittar hem till dig ;-)
    En fråga till dig... Jag fick hem swedish hasbeen tofflor och jag undrar om det kan vara så att om man går upp i storlek blir skon bara längre eller/och bredare? Vet du? Beställde 39:or men min andra tå är precis framme vid kanten och jag är rädd att den åker ändå längre utanför när skon töjer sig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja Lady Gaga skulle nog älska dem :) Och jag med då hi hi

      Jag har ju bara två olika modeller och inga tofflor och jag har inte upplevt att de töjer sig märkbart alls faktiskt. Tycker alla jag provat varit jättesmala och vet inte hur det skiljer sig om man går upp i storlek...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Snygg dagens. Skorna säkert coola på dig. Jag är lite lik din dotter tror jag:)
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) De är ju lite speciella, få se om man vågar :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Vivvi testar

    SvaraRadera
  5. Klart du ska ha skorna! Dom är INTE för mycket alls!! Kööööp! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, få se om man vågar :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Grymma pjux! Håller med Linda: de är absolut inte för mycket! Och dessa är snyggare än de svarta tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är riktigt coola va? Få se om man vågar

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Vilken cool liten kille du har! Aldrig hört talas om något barn som har den matchningsblicken :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, han är lite speciell min son. Blivande stylist tror jag :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Rent ut sagt skitfula! Ska man döda nån med dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä man ska ha dom på fossingarna:)

      Radera
    2. Ja, smaken är ju som baken och tur är väl det :) Men man får nog jobba hårt om man ska döda nån med dem :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Coola dojor!
    Kul att killen har koll på detaljer! Och lilla tjejen, klart att det ska vara sommarklänning, det är ju nästan sommar! Min yngsta tjej ville ha bikini när hon gick i förskoleklassen och det var sol och ynka 10 grader...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har inte riktigt det där begreppet att det kanske kan vara lite kallt ute :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Skorna är verkligen superfula, hur kan man sätta nitar på? Det är ju rent livsfarligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag tror det är så livsfarligt men det är ju lite kul att vi alla tycker olika eller hur? :=)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Grymma pjux! Håller med Linda: de är absolut inte för mycket! Och dessa är snyggare än de svarta tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de lite coola :)

      kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar