VivanDivan

VivanDivan

onsdag 28 mars 2012

Kärlek i luften och Converse

God morgon sötisar! Ni har väl inte missat att jag har en liten bloppis här i bloggen. Klicka På “Till Salu” här till höger och kom till inlägget. Planerar att lägga ut fler saker här inom kort då jag verkligen behöver rensa så håll utkik…

Imorse var Emilia sådär filosofisk så man undrar hur gammal hon är egentligen. Kändes inte som det skulle komma från en sexåring…

“Åååå mamma, det är så underbart när fåglarna kommer tillbaka såhär på våren. Det är verkligen kärlek i luften just nu känner jag….”

Och visst börjar vårkänslorna smyga sig på och det är ju faktiskt lite kärlek i luften om man tänker efter. Alla vårens dofter, fågelkvittret, färger som kommer tillbaka i form av gräs, löv och blommor. I helgen ska vi baske mig ta en liten skogsutflykt tror jag och kika om det finns några vårblommor…

Så idag tar jag vår på riktigt och rotade fram mina vita Converse. Det är väl vår om nåt när man får ta fram Conversen :)

Till dem har jag klänning Odd Molly Ceremony s/s dress i indigo strlk 1 och var också tvungen att ta koftan för lite kyligt är det. Den är också Odd Molly Jumble knit i vintage brown strlk 1.

P1210491P1210496P1210492P1210493P1210494P1210495P1210497P1210498P1210499

Och nu tycker jag verkligen det får bli vår så man får de där “kär-känslorna” igen och slut på sjukdomar och elände. Nu har jag bestämt att det verkligen är så och så får det bli, eller hur! Nu kör vi vår fullt ut….

Felix är piggare idag också och får åka till förskolan. Han hade ont igen igår eftermiddag men vi körde en sväng nässpray och alvedon och han somnade före halv sex lillplutten. Var väl helt slut efter natten i förrgår….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

20 kommentarer:

  1. Like it alot..underbart fin kombo !!! Ceremony dress wow klär dig verkligen !!
    Söt hon ärdet är underbart när det kommer såna vuxna tankar kommentarer ur de små kropparna!!!
    Skönt att han e bättre lillprinsen

    /Tina

    SvaraRadera
  2. Alldeles underbart:) Jättefin dagens på dig i dag Vivvi!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den där klänningen är du toksnygg i. Jag gick bakom dig i fredags till Grilll och konstaterade att du har 1 mil långa ben!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, skorna min vän, skorna. Det är de som gör det :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Åh, så snygg du var i klänningen!!! Hmm, måste nu titta närmare på denna vid tillfälle ;-)
    Ja, barn har en del underbara kommentarer som ibland bara poppar fram ;-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Den är helt lovely faktiskt och jag skulle vilja ha den i typ alla färger :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Ok. Ha-begär igen! Så snygg outfit! Är också sugen på mina Converse nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det lycka när man får plocka fram Conversen

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Klänningen är verkligen fin i den här färgställningen....beställde en i pink men tyckte inte om den lila spetsen så den fick åka åter!!
    kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Ja den är lovely. Har faktiskt beställt en i silky white också :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Underbart sagt av din lilla dotter! Och du är underbart fin i klänningen!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Du är så otroligt fin i Ceremony dress!

    kram

    SvaraRadera
  9. Gick du förresten upp i storlek eller brukar du ha 1? Är den normal i storlek?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker den är normal till stor i storlek. Kunde ha 0an också men vågade inte ta den då siden lätt spricker om man vrider sig. Den är väldigt generös runt bysten vilket jag tycker är ett plus. Tror du kan ta din normala storlek. Jag brukar ha 0 eller 1 ungefär lika mycket.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Den är så himla fin den där klänningen/tunikan! Skulle gärna vilja ha den, men undrar hur tyget är, blir det svettigt under, måste man ha ett linne under?
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den är hur skön som helst mot huden. Det som är bra med siden är att det håller både värmen på vintern och är svalt på sommaren. Ett linne kan dock vara bra för den är lite urringad :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar