VivanDivan

VivanDivan

måndag 26 mars 2012

Tyckte ju det stod 44 men det tyckte inte polisen…

Grrrr, aaargh vad sur jag är just nu. Mest på mig själv för att jag är sååå himla klantig att jag får spel…

DSC_0471

Guess what? Jo, hade visst lite bråttom hem idag då mitt möte drog ut på tiden och jag skulle hem och hämta barnen från förskolan. Råkade visst köra 44 km/h på 30-väg och de hade fartkontroll de luringarna till poliser. Stod bakom ett träd minsann och hoppade fram och vips, satt man i polisbilen och skrev på boten….

DSC_0472

2400 kr fattigare och de pengarna hade man ju kunnat haft mycket roligare för. Gissa om jag är surare än surast

DSC_0473

Klantarsel är vad man är och jag kan ju gott ha’t som kör för fort men rackarns vilka böter. Rena rama rånet….

DSC_0474

Suck, de pengarna kunde jag ju köpt nån fin Molly för….

Men jag får trösta mig med det här ikväll…

DSC_0465

Årets “påskägg” från jobbet. Nu ska här svullas

DSC_0468

Och dubbel anledning har vi att tröstäta ikväll. När jag hämtade Felix idag var han jättehängig. Dels hade han en golfbolls-stor bula i pannan då han sprungit in i en lyktstolpe och hade ont i pannan men det värsta är att han har feber och grym örvärk IGEN!!!! Han grät hela vägen hem och jag var tvungen att släpa med dem in och handla ifall vi blir hemma imorgon. Då kan det behöva fyllas på lite både i medicinskåpet och kylskåpet…

DSC_0477

Så här sitter jag nu och surar och så fort barnen somnat måste jag jobba dessutom. Den där himla godislådan kommer nog gapa tom imorrn tror jag Smile

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

29 kommentarer:

  1. Ååå så trist!!
    Trösta dig med att du har kortet kvar i alla fall och mycket påskgodis!!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tekniskt sett har jag inte kortet kvar för det blev visst stulet för ett tag sen och jag väntar på ett nytt :)

      Men man får vara tacksam för det i a f...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Du behöver GODIS en dag som denna!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, godis är gott såna här dagar

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Så himla tråkigt. Det är jammen saftiga böter om dagen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy sjutton men inget att göra åt..

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Åh, vad galen man blir på sig själv! Så surt att lägga pengar på böter!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oh noo... superträligt! Fortkörning kan man ångra till förbannelse och inte kunna göra nåt åt efteråt. Tyvärr. Jag brukar särskilt vid 30-skyltar sätta på farthållaren direkt på 30 km/h för det är svååårt att hålla även om det är jätteviktigt eftersom den farten ofta är vid skolor osv. och av viktiga anledningar.
    Ta det lugnt med godiset :=) kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte kul men det går ju inte att gräva ner sig heller. Det är ju bra att de har höga böter vid låghastighetssträckorna men det gör ju också marginalerna mindre. Man tycker liksom inte att man kör för fort...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Men du berättade väl för polisen att du faktiskt har bättre användning av en Odd Molly än en bot (av papper dessutom?)
    Åh visst är det så att barnen, för det var väl vid en skola, kan ses sig för när man kommer farandes i sina egna tankar?
    Nä, Vivi så tråkigt klantigt av dig! Undrar hur många gånger jag stått på bromsen när man fått syn på skåpbilen eller polisen med kamera. Försöker att använda farthållare så mycket som går. Förstår att man blir trött på sig själv för man vet ju så väl men så flyter trafiken bara så fint.
    *Skrattar* Skönt att du har sådan humor så att du bjuder oss på detta och ger iallafall mig en tankeställare.
    Kram
    Shit happens, ingen blev skadad förutom ekonomin ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, nä sån sinnesnärvaro hade jag inte. Skämdes rätt rejält kan jag säga...Det var INTE vid en skola utan inne i stan där det är 30 en kort sträcka där bussarna stannar. (Lika illa i o f)

      Man får tänka lite så...ligger ju lite allvar i det men det går ju inte att gå och gräva ner sig för det. Man får sig ju en tankeställare i a f och det kan väl vara värt pengarna...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Åh vilka sura pengar :(

    Krya på sig till sonen!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tackar :)

      Ja, surt sa räven...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  8. Det var minsann inget dåligt påskägg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man brukar få kasta hälften när påsken är över...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Skit vad trist! Men du - påskägget var ju super :) Vi får små med ganska äckligt godis i haha
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jooo...ja, de är inte snåla vid ¨påsk på mitt jobb inte :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Det är så jäkla retligt! Och det är dyrt att köra för fort nuförtiden. Ät godis du! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det, även om det är ren klantighet...Godis är gott i a f

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  11. Nej, din stackare! Tur i oturen att påskägget dök upp så precis. Du har all anledning att tröstäta. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag kan ju bara vara sur på mig själv...Men gott med godis i a f

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  12. hej du! har följt ditt blogg ett tag och vill kommentera just detta inlägg!!! uppfatta det dock ej som påhopp. håller precis på att ta körkort och måste säga att du ska vara glad att det är böter du fick och inte råkat köra på ngn :( enligt statistiken så vid hastighet på 30 km/timme omkommer två av de tio olyckligt påkörda, då vid hastighet på 50 km/timme omkommer åtta av de tio...och de som överlever mår inte så hyfsat bra, sa min körskolelärare när vi gjorde Risk1. man glömmer dock bort det rätt så fort..sen överskattar man också rätt så ofta sin förmåga att hantera situationen (jag menar bromsa i tid) så tänk positivt! att du faktiskt har haft tur att betala endast en sur peng istället för att undra hela livet om jag kunnat göra ngt annorlunda... det gäller också mig som blivande förare, för det händer ofta att man trycker extra mycket på gasen och jag är inget undantag! kram/Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Självklart ser jag det inte som ett påhopp och det är klart jag vet om statistiken och att man inte ska köra för fort. Förbannar mig själv också för min klantighet. Är ju lite därför jag skrev detta inlägg också fast det kanske var lite otydligt. Som en reminder eller vad man ska säga... Men däremot är ju inte jag mer än människa och jag gör också fel ibland...

      Däremot anade jag att inlägget skulle irritera någon och det får jag väl bjuda på då...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  13. Å nej, vilken otur! Tur att du redan har investerat i en skinnjacka så att inte den blev hängande i en tunn tråd ;-)

    Vilket påskägg!!! Ett sånt hade jag inte sagt nej till

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nedrans...ingen mer shopping den här månaden...

      Men gott godis i a f

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  14. Hm, jag är en sådan där luring (trots en stor skylt som det står 30 på), och brukar säga "att man kör som man har råd", har man råd att betala tusenlappar för sina fortkörningar eller råd att mista körkortet, ja då har man. Kan poängtera att om du kör för fort igen inom ett halvår, KAN du mista körkortet! Jag förstår att detta var en engångsföreteelse, då du var försenad efter ett möte, men tiden du tjänar på att köra för fort är marginell. Tänk hur bökigt det blir att åka buss i 2-3 mån. istället!

    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag vet att det var 30. Jag är ju inte dum. Jag tänker inte försvara mig för det var ju otroligt dumt och klantigt vilket jag ju också skrev och jag skrev också att jag gott kunde ha't men däremot är jag ju inte mer än människa och alla kan vi väl göra fel. T o m polisen jag pratade med berättade att han åkte fast förra veckan då han såg min skamsna min så inte ens ni kanske alltid är så perfekta. Man gör så gott man kan här i livet och ibland gör man misstag, lär av dem och går vidare.

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  15. Shit vad trist att sonen är sjuk igen och med bula. Och fortkörningshistorien var ju inte kul den heller. Låter bra med godiset!

    Stor kram till dig och krya på sig hälsning till sonen!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar