VivanDivan

VivanDivan

söndag 18 mars 2012

Vår myslördag i bilder…

God morgon! Här är man som vanligt vaken före tuppen. Blir snart galen på att jag inte kan sova ut på morgnarna. Måste lära mig att somna om tror jag…

Igår kväll hade vi slappt soffmys med en riktig favvo-rätt: Jättecrepes med köttfärs (alltså tjockpannkaka som man rullar ihop med köttfärssås innuti och ost uppepå). Smaskens…

Tänkte jag skulle visa lite bilder från igår…

Först var vi på Biblioteket. Barnteater och lite boklåning var tanken. Förväntansfulla små först i kön in till teatern.

P1210450

Med biljetter och allt

P1210451

En hög med böcker fick följa med hem också…

P1210457

Efter Felix lilla äventyr utan mamma och syster  som jag skrev om igår blev det lunch på stan. Barnen lyxade till det med Sprite

P1210452P1210453

…och pannkakor förstås

IMG_0808IMG_0811IMG_0814

Mamman tog en Caesarsallad. Sååå god

IMG_0815

Efteråt gick vi på stan en stund för jag tänkte barnen skulle få nya vårjackor. De har sina funktionsjackor från Polarn men jag tänkte nåt lite finare att ha när man går på stan eller så. Felix har hett önskat sig en skinnjacka och vi hittade en på H&M. Gissa om han var lycklig

IMG_0816

Till Emilia hittade vi ingen som hon gillade så det blir att söka lite på nätet. Men förstås blev hon sur för hon fick gå hem utan påse. Det där försöker jag hålla stenhårt på. Vi var ute efter jackor och då köper vi inget annat bara för att vi inte hittar det vi ska. Men humöret steg igen när vi kom till mataffären för vi hade en hel säck med pantflaskor som jag lovat dem att de skulle få pengarna för och köpa vad de ville.

IMG_0818

Och med flaskor och burkar blev det nästa 100 kr var.

IMG_0819

Så mot leksakshyllan

IMG_0823

Rätt kul när de själva får räkna efter hur mycket de har råd att köpa för sin peng. Slutade i a f med två nöjda barn och småkrafs som tatueringar, lösnaglar liten skateboard, smådjur och nåt flygplan.

IMG_0825IMG_0827

Blev lite smågodis också och kolla vad mamman fick med sig hem….Absoluta favvosnackset…

IMG_0830

Och den kartongen är slut kan jag säga. Jag är helt addicted to cocosbollar. Och tur att barnen inte gillar det så får mamman alla för sig själv…

Idag ser vi fram emot att T kommer hem ikväll. Som vi har längtat…Dock är det lite halvrisigt igen. Emilia har jätteont i halsen och jag misstänker att hon har feber. Ska gå och ta tempen på henne nu få se. Själv har jag världens värsta huvudvärk. Kanske håller vi på att få nåt blä-virus igen…

Hoppas ni får en bra söndag sötisar så hörs vi senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Härlig dag ni verkar haft! Kul att få följa den i bilder!detta med pantflaskor måste jag kopiera, kul ide´! kram

    SvaraRadera
  2. Härlig dag :) Choklad bollar är min stora last...varenda extra kilo består av chokladbollar...kram/Diana

    SvaraRadera
  3. Fin dag ni har haft! Jag älskar att ha en sån där ensam-mysdag med barnen! Din sallad såg ju för mumsig ut och en sån där köttfärsrulle ska nog göras i veckan här! Lät gott! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig lördag ni har haft. Ledig dag ensam med barnen är toppen tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har haft det och Felix ser så lycklig ut i skinnjackan. :-d
    Kramar och hoppas alla kryar på sig.
    <3

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar