VivanDivan

VivanDivan

söndag 8 juni 2014

Frånvarande i djupa tankar…paus is needed…

God kväll alla fina bloggläsare! Ni kanske märkt att jag varit lite frånvarande här. Jag är i en sån där riktig svacka igen med bloggen. Har ingen inspiration alls och det känns lite som jag tappat både läsare och interaktionen med er läsare samt att mitt eget engagemang är på botten. Jag orkar helt enkelt inte just nu av en massa olika anledningar som jag varken kan eller vill ta upp här. Jag är trött, orkeslös och det känns liksom inte som att jag bloggar för någon just nu. Inte mig själv, inte er och varför ska jag då? Nä, jag behöver en paus och det kan mycket väl vara så att den blir permanent…tyvärr men så är det…:-(

Det höga tempot har kommit ifatt mig tror jag och jag känner att jag inte hinner med på något sätt. Och de flesta som läser här verkar vara mest intresserade av mina dagens-bilder men jag har helt totalt tappat det intresset själv. Spanar aldrig på nytt nästan och väljer hellre gamla favoriter nuförtiden. Engagemanget att hitta på bra combos är puts väck. Så om jag bestämmer mig för att fortsätta blogga (för jag gillar ju egentligen att skriva. Gillar den där dagboksdelen där jag kan skriva av mig, få utlopp för mina funderingar och tankar mm) så kommer nog bloggen ändra inrikting lite. Sen kanske jag tappar er alla men då får det vara så. Jag kan liksom inte blogga för någon annan än mig själv. Fastnade i en kommentarsdiskussion för nåt inlägg här där det var några som hade åsikter om de där reklamlänkarna som blir i texten här ibland. Jag försökte då förklara att jag driver INTE denna blogg i vinstsyfte. Dessa reklamlänkar är google ads och visst skulle jag väl säkert kunna luska ut hur jag skulle kunna få bort dem men nä, just nu har jag ingen lust att grotta i detta och även om det också var något som nån retade sig på så är detta faktiskt MIN BLOGG MINA REGLER och det är INGEN som tvingar någon att varken läsa eller klicka på länkarna heller för den delen. Aja, det var gårdagens irritation och har inget med mina funderingar att sluta att göra men givetvis förstärker det känslan…

So, for now, tar jag några dagars brejk och så får vi se…

Och medans ska jag njuta av lite sommar och värme, läsa böcker, ta hand om mina små och se fram emot stundande semester…jag behöver ta hand om mig själv helt enkelt och prioritera det som kan ge mig kraft istället för det som sänker mig och stressar mig…

IMG_1105IMG_1108IMG_1129IMG_1132IMG_1133

Puss & Kram

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Hoppas du fortsätter med bloggen när du känner för det.....gillar att läsa hos dig även om det är lite si och så med kommenterandet från mig!
    Ha det så bra.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Skäms på mig, jag tittar ju in till dig mest varje dag men är urusel på att skriva kommentarer just nu. Det är väl för mycket här med. Hoppas i alla fall att du tar ordentlig njutsemester och vad ska man säga, outfitbilder är ju bara en yttepyttedel av dig, du är ju än mer.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du fortsätter ditt bloggande. Jag tycker du skriver bra och har härliga bilder. Jag tittar in på din blogg dagligen och gillar att du skriver om blandade saker. Tycker att du ska vila dig och återkomma när du känner dig redo.
    Ha en bra sommar
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
  4. Håller med ovanstående! Jag är en läsare som inte lämnar kommentarer men gillar din härliga blogg!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Din blogg är en av få som fortfarande ger mig något. Vardagliga händelser som du delar med dig av, som sedan mixas med härliga outfits. Det är just den blandningen samt din härliga person som gör denna blogg till något extra. Samtidigt har jag full förståelse för om livet ibland inte räcker till. Naturligtvis går familjen först i alla lägen. Hoppas du får en underbar sommar och kan ladda batterierna. Förhoppningsvis får vi se dig någon gång framöver. Vi finns kvar ska du veta.
    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  6. Kram fina Vivi och ta den tid du behöver. Tror många är stressade nu för tiden och "orkar och hinner" inte skriva kommentarer tyvärr, det märker jag med i min blogg:)
    Njut och sköt om dig❤
    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Vivi, det finns massor jag skulle vilja säga - för du imponerar djupt på mig ofta hur du orkar och hinner! Samtidigt som jag oroar mig - som om jag skulle vara nån slags bloggmorsa ;=) - mest för att jag vet att du mår dåligt ibland och för mig, som typ är förkyld en gång om året typ, kanske inte riktigt är på topp med hälsan. Jag tycker du gör alldeles rätt att vila, ta timeout från bloggen nu när det är sommar och så kort tid till annat. Inget krav ska det vara! Tror att vi är många som slentrianläser den här tiden på året, kanske helt och hållet numera när mobilläsandet gör att feedbacken inte blir likadan. Jag uppskattar det du gör, för mig är inte outfitbilder en stor grej alls utan mer allt-det-andra. KRAM Milla

    SvaraRadera
  8. Kram och ta hand om dig. Jag återkommer hit dagligen och det jag tycker om med din blogg är det öppna och ärliga. Outfitsen är fina men de ser jag mest som en bonus. Blogga när du har lust och tänk på dig själv i första hand. Tempot som du har gör mig en aningens orolig och de ständigt återkommande huvudvärken, mage som krånglar osv är tecken som du borde ta på allvar.

    SvaraRadera
  9. Fortsätt och skriv! Jag gillar ditt liv! Vi har barn i samma ålder. Jobbar heltid. Bor i hus. Gillar även din klädstil. Du ger mig mycket genom att dela med dig av hur du får ihop ditt liv.
    Varva ner nu när maj och juni är över. Det behöver iallafall jag. Tok-stressiga månader!
    Och dina outfit-bilder gillar jag. Men inte att det är nya kläder. Utan färg-val och material-valen är det som gör det intressant.
    Kram på dig! Marie

    SvaraRadera
  10. Fortsätt blogga Vivvi! Saknar redan dina inlägg! Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Jag är själv dålig på att kommentera men gillar din blogg och hoppas att du fortsätter! Om du tappat intresset för "dagens" - sluta med det men fortsätt gärna att dela med dig av dina kloka tankar!
    Ta den paus du behöver och grunna över vad du själv tycker är viktigt och om du fortsätter är det för din egen skull och för att du fortfarande har ett driv i skrivandet.
    Ta hand om dig!
    Kram
    P

    SvaraRadera
  12. Hej. Nu har det gått ett tag men saknar dina blogginlägg. Hoppas du hade en bra sommar och fick lite ny energi.
    Btw om du vill sälja din hunky Dory Japan Kbit guldknappen så är jag först i kö att vilja köpa den av dig !!
    Ta hand om dig.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  13. Saknar din blogg!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej
    Vill bara titta in och säga att jag saknar ditt skrivande och dina fina bilder.
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
  15. Var håller du hus? Slutat blogga?
    Saknar dina fina bilder.
    Vad har hänt?
    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar