VivanDivan

VivanDivan

tisdag 13 mars 2012

Nu kommer våren…då vill man ha en skinnjacka…

God kväll bloggisar! Här gör vi inte mycket ikväll. Emilia har haft balett och under tiden var jag och Felix på biblioteket och läste ett par böcker. Nu har vi precis suttit i soffan och ätit och de små tittar på Bollibompa medans jag bloggar lite.

Idag var det ju riktigt vårigt ute och för första gången iår kändes det som lite ljumma vindar och helt plötsligt blir man ap-trött på sina vinterjackor och kappor. Och jag blir lite sugen på en ny skinnjacka. Min jag har som jag haft forever gick sönder i höstas så en ny skulle sitta fint. Svart är ju alltid snyggt men lite sugen på en ljus…

Först ut två fina från Jofama. Båda finns på Bubbleroom och kostar 2495 resp 1995 kr.

JofamaJofama2

Rock ‘n’ Blue också hos Bubbleroom 1999 kr

rocknblue

Munderingskompagniet gör ju sååå fina. Denna kostar 3099 kr och finns på Tintinstyle resp NoboDesign. (Tror det är samma jacka men tyckte båda var så fint kombade så jag tog två bilder)

munderingskompagnietMunderingskompagniet_2

Muubaa gör också snygga tycker jag. Denna från Nelly 4495 kr

Muubaa_2

En supersnygg modell i mocka från Vero Moda. Finns hos Nelly och till riktigt bra pris 899 kr.

veroModa

Vad tycker ni? Nån ni fastnar för? Själv är jag nog mest sugen på den översta från Jofama eller den från Munderingskompagniet. Vad tycker du?

För mig är skinnjacka lite vårkänslor. Att känna doften av läder blandat med vårens alla dofter ute och att frysa halvt ihjäl första gången på våren man tar på sig skinnjackan för man längtat så…De är vår det…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Det hängde en liten ljus skinnjacka på Freeport, bara så du vet.
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Det hängde en liten ljus skinnjacka på Freeport, bara så du vet.
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Snygga allihopa! Jag har aldrig haft en ljus skinnjacka tror jag. Kanske dags.

    kramar!

    SvaraRadera
  4. Röstar på dom två översta med viss reservation. har haft en pissdag med mitt skethuvud=migrän och har nog snedtänt på pillerna för allt är helt bakvänt. Första meningen i ditt inlägg läste jag som att "E" haft toalett, låg här och gapskrattade ett tag tills jag läste igen...lät ju mycket trevligare med balett! Så jag säger god natt och kram redan nu!

    SvaraRadera
  5. Snygga jackor. Min favorit är den översta! Du skulle ju rocka hela högen i och för sig:) Kram

    SvaraRadera
  6. Din beskrivning av när man använder en skinnjacka första gången är klockren;) Den översta är superfin!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Oh yes, det vill man! Många snygga! Jag hade min idag, och jag är nästan kär i den :-) Misstänker att det är den Christina skriver om. Kanske värt att undersöka.

    Kul att du stannar över! Jag måste åka jättetidigt lördag morgon, men ändå skoj om vi kan sova på samma ställe allihopa. Jag ska undersöka lite och hör av mig till er!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar