VivanDivan

VivanDivan

onsdag 7 mars 2012

Middag som slutar med kärlek och youghurt…

God kväll sötisar! Tack så jättemycket för alla fina ord ni skriver till mig. Det värmer oerhört kan jag säga och ger den där lilla kicken att orka när det är lite tungt…

Idag skulle jag ge mig på att laga middag men det gick visst sådär. Satte på ris och glömde bort det så helt plötsligt kände man bränt-lukten. Fasen, det gick inte så bra. Testar makaroner istället och sätter på nytt vatten. Men shit, inga makaroner kvar (och det har vi ALLTID annars hemma). Vad göra då, kidsen är hungriga…tortellini…ja, det får funka. Kokar såna men det blev inte heller bra. Köttet som var i dem var jättehårt och barnen vägrade äta. Shit, orkar inte ställa mig och laga nåt nytt så det blev fil och youghurt med banan och flingor. Tack och lov att de nöjde sig med det och blev mätta….

Det är visst lite upp-och-ner här hemma men sakta men säkert går det framåt. Syster-yster kanske kommer hit i helgen och umgås lite. Skönt…

Tills dess värmer jag mig med detta…Mina bästa underbara små ungar som jag älskar så det gör ont i bröstet…

P1210322P1210321P1210320P1210323

För visst kan man leva på kärlek när middagen inte blir så lyckad. Youghurt och kärlek, bästa receptet :-)

Och visst matchar vi varann rätt bra jag och Emilia idag?

Ha en fin kväll sötisar så hörs vi imorgon

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Massa kramar till dig och er alla!
    Önskar jag kunde pipa över med lite middag till i morgon kväll kanske?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här kommer också massor med kramar.

    Esmeralda tycker att Emilia var söt och hade fin kjol. =)

    Men nu måste jag stänga datorn och följa med henne upp och läsa Vitnos.

    Hoppas du får en mysig helg med din syrra, syrror är guld värda.

    Kraaaaaaaam igen!

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte så konstigt att det känns lite upp och ner! Söta är ni :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tänkte just det : att ni matchar varandra bra idag. Wrapen är snygg, snygg. Älskar Odd Mollys wrapar har tyvärr endast en men det kanske blir fler.
    Härligt med systrar.
    Sköt om er och Kram såklart.

    SvaraRadera
  5. Så fina ni är ihop! Kärlek! KRAM

    SvaraRadera
  6. Söta, rara; det är förfärligt det som skett, och jag känner så med dig och din familj. Klart vi vill dela både glädje och sorg med dig; det är ju därför vi är här!

    Den där by Ti Mo klänningen är helt fantastisk! Samma tyg som yttertyget på min "bröllopsklänning" - måste nog ta en tur till by Ti Mo-butiken och spana in den här också :-)

    Roligt att du hittade wrapen - du provade väl den på Freeport? Precis din stil tycker jag!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Ett bra stalltips till den stressade barnfamiljen är verkligen att inhandla en riskokare. Tänk vad onödigt jag tyckte när vi fick den i present för ett antal år sedan. Men jag ändrade mig pronto. Bästa riset och inget pass. Sedan serverar man direkt vid bordet om man inte vill finduka förstås. Om den går sönder kommer jag att köpa en ny direkt. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar