VivanDivan

VivanDivan

onsdag 9 november 2011

Nintendo, Gametech, VSmile och allt vad det heter…och en Lita-dagens

God morgon bloggisar! Har ni börjat fundera på julklappar än? Mina barn har alldeles nyligen upptäckt det där med data- och TVspel och är duktigare än jag på Iphonen med alla spelappar som finns och det är ständigt bråk om vem som ska spela. Så då började jag fundera på om de ska få nån form av spel i julklapp men det finns ju en massa varianter. Bonusdottern E har ett Nintendo DS nånting men det kostade ju runt 2500 kr och jag vet inte om de små kanske är för små och oaktsamma för ett sånt? Vi har sånt där TVspel VSmile och tydligen finns det även “småspel” (VSmile Pocket) där man kan använda samma spel och det vore ju smutt. Nån som har testat såna? De var lite billigare än Nintendo DS i a f och lite mer lärspelinriktade vilket jag gillar. Sen har jag också hittat nåt som hette Gametech och det var ännu billigare och hade 100 inbyggda spel…

NINTENDO NINTENDO DS(TM) SYSTEMSZFJTNTYC

gametech

Sen har tanken slagit mig att vi ska köpa nån form av surfplatta istället men vi kan ju inte bara köpa en och då blir det dyrt…

Hur gamla ska barnen vara för att få såna här grejer? Är jag mossig som tycker att de kommer ha all tid i världen för sånt? Gillar inte TVspel och sånt själv men är det ett lärspel tycker jag det är ok och dessutom lever vi ju i en teknikvärld och man vill ju att de ska hänga med. Då får man ju istället ha regler med hur mycket de får spela varje dag…Usch, det är inte lätt att vara en bra förälder…

Dagens idag blev nya skorna från Jeffrey Campbell, Lita Fur, tunika Odd Molly Mulan i dark lilac strlk 1, byxor Miss Sixty (gamla). Sjal KappAhl

P1190184P1190185P1190179P1190180P1190182P1190183P1190186P1190190P1190193

Nu är det full rulle till jobbet igen.

♥Puss & Kram♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. ÅHHHH herrejisses vad du är snygg ÄLSKAR DENNA KOMBO oslagbart snygg!!

    Min son är 5år fick ett nintendo Ds i julklapp förra året å det går perfekt han har även ett wii..får anpassa spelen efter deras ålder så brukar det gå..han älskar det har nyss börjat anv det igen efer sommaren :)

    Ha en bra dag och du är såå snygg !!

    KRAM /Tina

    SvaraRadera
  2. Wohoo snyggo!

    Vi diskuterar som bäst om vi skall låta vår 4,5åring få en ipod touch i julklapp.. liten-smidig och det öppnar möjligheten att se på onlineprogram, ladda ner olika spel när man tröttnat på ett osv. Storsyrran på 7,5 fick just en iPhone (obs - köpt beg) för samma ändamål och som ny telefon.

    Vi har några olika konsoller här men tänk det blir tjatigt snabbt och det är nyhetens behag.. Wii går fortfarande ibland, och då oftast supermario.

    Det där med tiden, lagom! Är de bara ute också, fungerar normalt och deltar vid måltider utan att ha panik att springa iväg för att spela och givetvis inte har med sig spel i sängen så anser jag att man inte behöver vara stenhård med exakta tider för hur mycket.

    Ha en härlig dag!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Om du är lite emot spel och sånt tycker jag du ska gå på den känslan. Om inte maken misstycker förstås, då får ni hitta nåt mellanting. Elliot har en ipodtouch och tycker det är kul med alla spel. Han har även ett Nintendo DS som är super! Det finns ju hur många bra och lärorika spel som helst till det. Sen har han och dottern även en padda....(nu skäms jag men har man Appleälskande man blir det ofta "gamla" modeller över om du fattar).
    Elliot sitter verkligen inte hela tiden bara för att han har grejerna. Vet itne om vi har tur eller så men det är iaf inte nåt problem.

    Du, skorna, de skulle min dotter kunna döda för. Själv skulle jag nog mer dö om jag skulle ge mig på att gå i dem. Eller f ö r s ö k a mig på rättare sagt.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jättefin blogg med såå fina kläder har du! Fick hem en Mulan tunic fr Full circle star igår men vad stor den var i storleken, alltid lika svårt med det där på OM! Det andra plagget jag köpte, dot wrap var istället lite trångt trots samma stl...
    Ang spel så visste min 6-åring knappt vad det var när farmor köpte ett åt honom i 6-årspresent. Han blev genast helt beroende och i perioder är det ett ständigt tjafs om hur mkt man får spela, och andra perioder glömmer han liksom bort det. Hade jag fått välja och vetat detta hade han inte fått ngt spel förrän han själv efterfrågat det! Tids nog kommer de att upptäcka alla dessa prylar och tiden vid dem är nog för de flesta längre än vad vi föräldrar skulle önska. Förhoppningsvis lär de sig något oxå och på resor etc är de iaf bra som sysslesättning.

    Ha en bra dag, kram Annelie

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Läser din blogg dagligen och inspireras i massor! Det tillhör morgonrutinerna, kaffe, dagens tidning och Vivvi (måste ju se vad du har på dig) Undrar om du är intresserad av att köpa begagnat Nintendo DS? Mina båda tjejer har var sitt och numera används de inte alls, pga att de har alldeles för fina telefoner med massa appar med spel.

    Ha en härlig dag!

    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  6. Äldsta sonen fick DS när han var 6 år gammal. Wii, Playstation och X-box fanns redan i hushållet då maken är ett stort barn:) Jag tycker det är svårt. Min 3½ åring styt till exempel detta med att starta explorer och surfa själv, men det är det storebror som lärt honom. Jag tycker själv att det är för tidigt för lilleman.
    Lita på magkännslan.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gud vad du passar bra i den lilablå färgen!! Verkligen Din färg! Spel har jag ingen större koll på...Vet bara att det finns en hel del "lärspel" till Nintendo Ds också, tex "Josefin" spelen. Kram

    SvaraRadera
  8. Supersnygg Dagens!!! Vilken fin färg på Mulan!

    Spel... jag håller med de andra, lita på magkänslan...
    Egentligen tror jag inte det för tidigt, men det är ju oerhört olika hur barnen blir "beroende" av spelandet. Jag har två killar som spelat en hel del sedan de var i dina barns ålder, och jag tror på Nintendos apparater, speciellt när barnen är små. De har haft flera generationer av handvarianterna och även Nintendo Gamecube och numera Wii sedan några år. Håll koll på åldergränser på spelen och köp "snälla" spel...
    Kram!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Snygga brallor! Min stora tjej fick inte nåt data-spel förräns hon var 9, ett Nintendo DS. Wii köpte vi förra året. Man ska nog avgöra själv när det är dags för såna saker för barnen....Alla är ju olika! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar