VivanDivan

VivanDivan

söndag 27 november 2011

Mysmorgon

God morgon bloggisar!  Förrutom en fruktansvärd huvudvärk plus det faktum att jag nu måste ta tag i jobb är det en riktig mysmorgon här. Jag och Emilia sov på madrassen nere i vardagsrummet igen medans T och Felix hade “killmys” uppe. Sååå varmt och gott att ligga bredvid en sprakande brasa. Fast inte så skönt för ryggen kanske men det får det vara värt :-)

Nu har även Felix kommit ner och de ligger och spelar på våra Iphones.

P1190650

Första ljuset i adventsstaken brinner också så fint. Idag ska jag få till den andra som vi ska ha i matsalen.

P1190651

En suddig bild får visa mysfaktorn med mörkret och bara den tända brasan och ljusen (självklart har jag nu stängt luckan så det inte sprätter iväg glöd men ville visa elden)

P1190653

Hög koncentration

P1190656

1a advent, det känns inte riktigt som det med regnet vräkande ner utanför fönstret

P1190657

Nu ska jag ta en treo och sen blir det jobb några timmar innan vi ska fara iväg på julbord med jobbet hela familjen. Vi fick t o m lov att ställa in gympan idag för min kollega är sjuk och jag måste verkligen jobba idag. Trist för barnen men det är sånt som händer ibland….'

Hoppas ni alla får en riktigt fin 1a Advent. Jag återkommer med en veckans kombo och förstås en dagens med finstassen på (vad är ännu inte bestämt för min del men barnens hänger här så fint.

Felix med byxor Nova Star, skjorta H&M, slipover Mexx, skor Deichmann och fluga från Strands i Västerås.

P1190662

Emilia har klänning, strumpbyxor och väska Lindex, lacksor KappAhl och pälsbolero Girls by Cadeau.

P1190663

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Åååå kakelugn - det ser urmysigt ut :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Va mysigt det ser ut. Däremot inget kul att behöva jobba en söndag....känner tyvärr alldeles för väl igen det. Hoppas ni får det mysigt på julbordet senare idag.
    P.S. Tack rara för dina fina kommentarer ;-D
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Kakelugn, ljus och gosiga täcken och filtar... Det syns att barnen njuter :-)
    Ha en fin 1a dvent!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trist, men ibland nödvändigt att jobba på en söndag, men efteråt har du ju i alla fall julbordet att se fram emot. Vilken härlig söndagsmorgon barnen verkar ha. En brasa i kakelugnen är bland det mysigaste som finns. Kram!

    SvaraRadera
  5. Trist med helgjobb men hoppas det går rasande snabbt och lätt och att ni sedan får en kanontrevlig middag. Kram vackra!

    SvaraRadera
  6. Vilken mysfaktor! Jag beställde plädet i fuskpäls efter tips från dig, tack för det! Är det den som är på bilderna?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni har det med kakelugn och allt :) Inte kul att jobba på helgen men hoppas ni får en mysig julmiddag! Kram

    SvaraRadera
  8. SÅ mysigt ni har det! Tycker om det lilla randiga djuret där under fällen också :-) En kakelugn hade jag så gärna velat ha nån gång. Det heter förresten "svenske-ovn" på norska!

    Synd du måste jobba, men hoppas det blir lite tid till mys ändå.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar