VivanDivan

VivanDivan

måndag 14 november 2011

Är jag alldeles för godtrogen? Plus lite syskonkärlek

God kväll bloggisar! Först måste jag tacka alla som tipsade mig angående min efterlysning av två Odd Molly Rock-a-fellow underklänningar här. Fick jättemånga fina tips och ett var att båda dessa fanns i en annons på Blocket. Hur tur kan man ha tänkte jag för det var dessutom rimligt pris. Mailade annonsören och båda fanns kvar. Bra, jag köper dem tänkte jag och har fört över pengar. Men så inser jag att shit, är jag alldeles för godtrogen som bara för över pengar sådär till en helt främmande människa som påstår att hon har två fina klänningar och ska skicka dem till mig? Hon verkade jättetrevlig i mailkontakten men det är ju ingen garanti…Nu får man väl leva på hoppet här i några dagar och se om det dyker upp nåt paket….Usch, borde kanske utnyttjat Blockets tjänst för säkert internetgiro men det visste jag inte ens fanns förrän nu efteråt. (Funkar visst som Paypal eller liknande vad jag förstått). Och handlar man på Blocket har man ju inte heller ömdömessystemet som på Tradera att gå efter. Hur stor tror ni sannolikheten är att jag får dem? Fasen vad dum jag är ibland…

Men jag lever på hoppet om mänskligheten och dess ärlighet ;-)

Bilderna nedan har absolut inget med texten att göra men syskonkärlek är väl alltid härligt :)

IMG_0016IMG_0018IMG_0019IMG_0021IMG_0022IMG_0023IMG_0024IMG_0025

…och där fick en nog :)

IMG_0030

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Ojdå. Men för det mesta fungerar det säkerligen. Jag brukar aldrig handla på Blocket eftersom jag är så nervös för att bli lurad, men jag köpte min Spring Coat där och var helt hysterisk ett par dagar innan kappan kom då säljaren inte svarade på mina mejl. Men det gick så bra! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag heter Joanna och är 23 år men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är llika värda oavsett bakgrund, så kolla gärna in min blogg:)
    kram
    Ps. Finns flera tävlingar med fina priser också:)

    SvaraRadera
  3. Som oftast går det ju väldigt bra! Det finns så många fler ärliga än oärliga personer. Jag har - peppar peppar - aldrig råkat illa ut. Tycker man ska vara godtrogen och lita på folk tills motsatsen är bevisad, det går säkert bra den här gången också! :-) Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är i samma situation! Hua!!! Hur godtrogen får man vara? Men det har ju funkat hur bra som helst alla andra gånger. Betalade klänningen, som jag hittade på Blocket, för 10 dagar sedan och inget paket har dykt upp. Säljaren säger att hon skickat det. Kanske bara är posten som slarvat =), jag hoppas iaf det!!! Och fortsätter vänta....
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får klänningarna..:-(

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag köper inget på blocket. 2 gånger har jag betald men inte fått plaggen. Hot om polisanmälan har i alla fall gett mig pengarna tillbaka:) Håller tummen för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina bilder på barnen! Jag handlar inget på Blocket. Har mailat några och frågat om plagg, får aldrig några svar. Då drog jag öronen åt mig! Men det finns ju faktist ärligt folk där också! Håller tummarna för dig! Kram

    SvaraRadera
  8. Oftast är det ju faktiskt ärliga människor man har att göra med. Problemet är ju att man inte vet var de oärliga gömmer sig...
    Jag hoppas verkligen det går bra!
    Kram!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Har blivit lurad på Blocket tyvärr..Redan när jag ville ha mått på plagget så tyckte jag att det var en väldigt stor 2:a men det brukar ju skilja mkt på OM storlekar. Betalade, säljaren var så trevlig per mail och jag väntade o väntade på paketet som aldrig kom..Hon insisterade på att det måste kommit bort men m tanke på att jag redan kände mig tveksam över storleken så var det nog tyvärr så att hon försökte lura mig. Fick reda på vem kontonr tillhörde och lite annat och då blev hon skraj och satte faktiskt tillbaka pengarna. Fick sedan tag på linnet på annat håll, och inte ens stl 3 var så stort som hon uppgav att stl 2 var så hon hade uppenbarligen aldrig haft ngt linne att mäta. Hoppas din affär går vägen iaf!! Alla är ju inte oärliga som annonserar på Blocketm har själv kläder ute där men det går trögt så det märks att folk är rädda att handla där, blir Tradera istället.
    Annelie

    SvaraRadera
  10. Jag köpte en OM-jacka på blocket och hade både mail- och telefonkontakt med en väldigt trevlig säljare. Valde ändå att använda "internetgirot" som funkade bra. Fast jag tror iof att de flesta är att lita på! Ser fram emot att se kombosar med dina nya plagg!
    Kram
    Ps. supersöta syskon :)

    SvaraRadera
  11. Hej, jag har inte köpt några kläder på Blocket men däremot har jag köpt två katter. Helt otroligt eftersom det egentilgen strider helt mot min uppfattning hur man ska köpa djur. Men det gick så otrolig bra, det var en väldigt seriös säljare som först kom och tittade hur vi bodde innan hon bestämde sig för att sälja till oss. Vi har jätte bra kontakt och hon kommer ibland och hälsar på oss och de små ögonstenarna.

    Jag har själv sålt på Blocket men då träffat köparna och vi har bytt pengar och vara direkt på plats. Det har alltid fungerat./C

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar