VivanDivan

VivanDivan

söndag 5 februari 2012

Bästa “Mello”-kommentatorn

God morgon! Fy tusan vad kallt det är ute. Här har vattnet i kranarna nere i köket frysit och nu minns man eländet förra vintern då vi hade så av och till hela vintern. Största nackdelen med att bo i gammalt hus…

Tittade ni på Melodifestivalen igår? Det gjorde vi och laddade till max var vi med massa gottis till

DSC_0730

Felix laddad med kuddar och filtar

DSC_0731

Emilia koncentrerad till max

DSC_0735

Hon är rätt rolig min lilla dotter för hon var nog inte tyst en sekund under hela programmet. Och vi andra hade så kul åt hennes kommentarer så vi brydde oss inte så mycket att vi inte hörde så mycket av musiken :) Här är några godingar hon vräkte ur sig…

Först ut om The Moniker: “ Han tog på sig guldpyjamasen idag tror jag”

03_Moniker_20120203_DSC6601

Afro-Dite: “De har ju rätt fina “klädsar” [kläder] men de är ju inte så snygga

04_Afro_20120203_DSC6674

Dead by April: (om sångaren med “trash-rösten”) “Antingen tror jag att han har ont i magen eller också är han nog rädd för nåt”

05_Dead_20120203_DSC6758

Marie Serneholt: 1. (när de visade låtskrivarna): “ Där sitter hennes mamma och pappa” 2. “Jag hejar på hon som bestämde förra året", vad heter hon nu”…(alltså syftade hon på Marie när hon var programledare förra året)

06_Marie_20120203_DSC6780

Loreen: 1. “Jag önskar att hon inte glömt kamma sig imorse” 2. Mamma, så du vet så är det där bara låtsassnö”

08_Loreen_20120203_DSC6880

(alla bilderna från SVT.se)

Ja, det var lite av hennes reflektioner. Var mycket mer men jag minns inte allt. Och det är svårt att skriva ut det här som hon verkligen sa det för jag inser nu när jag läser att det inte ser så kul ut men tänk en liten fem-åring som babblar i ett om hår, sång, kläder och dansstilar. Det var hysteriskt kul…:-)

Själv är jag väldigt nöjd med finalisterna. Hade både Loreen och Dead by April som favoriter och röstade på Loreen. Hon var grym och vilken röst hon har…I övrigt var jag inte förvånad att Torsten Flink gick vidare till andra chansen tillsammans med Sean Banan. Båda har nog väldigt genomslagskraft i sina målgrupper och då blir det så även om låtarna inte var några höjdare. Det som förvånade mig var dock att Marie Serneholt inte gick längre. Tyckte om hennes låt och hade gärna bytt ut henne mot Torsten i andra chansen. Då hade jag  fått full pott i min gissning :)

Såhär slutade vår kväll igår. Precis som den oftast slutar. Jag ihopklämd med två små i den minsta soffan. Och förstås somnade vi allihop (Felix somnade innan röstningen var slut, Emilia däckade nog sekunden efter programmet var slut och jag somnade halvvägs in i “Sherlock”…

DSC_0737DSC_0739

Nu ska jag iväg på dag två av gympaledarutbildningen. Vi får höras senare.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

21 kommentarer:

  1. Söta ni är i soffan. Jag orkade inte kolla på allt utan lyssnade mest..
    Men vilka guldoveraller!"

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket glitter och glamour ska det vara :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Ja här blev det mest lyssnande oxå.
    Ha ha klockren kommentar på Dead by April!!! om inte de där skriken varit hade det varit bättre!!
    Loreen min favorit.
    Kram Titti i KALLA norrland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också lite skeptisk mot sånt där vrålande men annars var låten bra faktiskt..

      Loreen var ju bara bäst

      kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Vilka mysiga Mello-bilder från ert vardagsrum. Jag hade precis de två favoriterna som gick till final. Tycker det är kul med Dead by April som avviker lite från schlager-normen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul tycker jag. Sååå trist med såna där schlagerdängor som t ex Afro-dite. Var riktigt nervös att de skulle norpa en finalplats...

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Ser ut som att ni haft en helkväll!!
    Jag slötittade en liten stund men sen blev min bok ganska spännande och försvann in i den....
    Så himla roligt med barnens kommentarer, hade önskat att jag skrev ner fler!

    Ha en bra dag, hoppas ni får upp ångan i huset.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bloggen är ett bra sätt att dokumentera deras härliga kommentarer :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Vilka bra kommentarer :-) och så mysigt det ser ut! Vi lyssnade lita, men såg inte så mycket. Var nog riktiga låtar som gick vidare.

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var faktiskt riktigt bra båda två :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Vad supermysigt ni ser ut att ha haft det och vilka kommentarer! Haha.. Tittar inte själv på Melodifestivalen, men det ser ut att vara en mysig familjegrej! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ju erkänna att jag alltid älskat mellon, även när jag var singel och yngre. Är väl schlagernörd jag kanske :)

      kram
      /Vivvi

      Radera
  7. Underbara kommentarer. Hon borde bli programledare:) Så mysigt med alla tre i soffan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbara kommentarer! Minns mina grabbar när de var mindre hur de satt med papper och penna och poängsatte själva när den stora finalen var;) Myyyyysigt i soffan!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa, det gjorde jag också. Både låtarna och kläderna :) Måste erkänna att vi gör det fortfarande ibland :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  9. Hej! Kan du hjälpa mig att sälja en dyrgrip från Odd Molly? Coolwool dress i royal stl 0.
    Mvh V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, visst kan jag göra det. Maila mig info hur du vill att jag ska lägga upp det så kör jag ett inlägg. Gärna med nån bild om du har för jag vet inte riktigt vilken klänning det är...

      vivandivangoesfashion@gmail.com

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  10. Åh vilken mysig bild när alla ligger huller om buller i soffan.


    Ha en fin söndagskväll!
    Kramar från ett snöigt Halland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi hade supermysigt :)

      Ha en fin kväll tillbaka :)

      Kramar
      /Vivvi

      Radera
  11. Hihi, vilka underbara kommentarer! Och vad MYSIGT ni ser ut att ha haft :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar