VivanDivan

VivanDivan

söndag 19 juni 2011

Spelet om vad DU tror om dina vänner…det kostar att ligga på topp och den här klänningen blev det…

Halloj igen! Här har det varit tyst över ett dygn nu. Jag öppnade inte ens datorn igår fast jag hade den med mig. Vi hade så oerhört trevlig jag och mina tjejer i tjejklubben att bloggen inte riktigt var det första jag tänkte på.

Först träffades vi arrangörer och åt frukost tillsammans. Jag tog räksmörgås, färskpressad juice, en kopp te och ett glas treo för att orka med dagen…Hade lite huvudvärk as usual…

P1120333 

Sen åkte vi iväg till Stockholm och inkvarterades hos en tjej i klubben som bor där. Det blev picnick i Hagaparken och vädret var på topp.

Jag stod för picnickmaten och det blev en grekisk pastasallad med bönor, fetaost, soltorkade tomater, rödlök,oliver mm gott. En potatissallad på  färskpotatis med dijon-vinägrette och färska örter (dill, gräslök, dragon, persilja). Dessutom vanlig grönsallad med citrondressing, rädisor och äpple. Till det balsamicomarinerad kyckling och basturökt skinka, melon, bröd, smör, ost och förstås mousserande vin. Till efterrätt var det färdigköpt mandeltårta med maräng och choklad. Så smaskigt…

DSC_0893DSC_0896DSC_0953

Vi hade ett spel med som heter “Trodde du ja – spelet om vad DU tror om dina vänner.” Det kan jag verkligen rekommendera för det blev otroligt mycket skratt och i det fina vädret, god picnickmat och underbara vänner kan det liksom inte bli bättre.

trodde-du-ja-4629812_new

Efter det gjorde vi oss iordning och åkte in till Södermalm för en fin middag. Efter det var tanken att vi skulle gå vidare men vi satt på restaurangen till efter tolv och då var hälften av oss lite trötta och åkte hem. De andra stannade en stund till. Själv kände jag mig rätt mör efter att ha varit lite  sjuk i veckan och det betalar sig lite idag. Var en väldigt lugn kväll men är man inte helt i topptrim blir man tröttare än man tror, som en urladdning liksom.

Kvällens outfit blev i a f efter smakråd från tjejerna den otippade H&M klänningen som jag bara slängde med för att få lite alternativ. Jättefin och somrig och med Jeffrey Campbell skorna och ett brunt bälte i midjan tyckte faktiskt det blev en lyckad outfit. För övrigt var skorna sååå himla sköna. Fick inte ont alls trots att de var nya och inte ett dugg svåra att gå i. Inte mitt sista par Jeffrey Campbell, det kan jag lova. Och ett tips för er som gillar klänningen, de rear den nu på H&M shop-online.

P1120336P1120337P1120338

T åkte precis iväg och skulle kika på fotboll så jag tror jag och barnen åker in och köper pizza nu ochnär de somnat ska jag läsa ikapp hos alla andra. Ha en fin kväll bloggisar.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

18 kommentarer:

  1. Snygg som vanligt! Och vilken mysig dag ni hade. Har spelat ett liknande spel med tjejkompisarna och det är himla roligt; man lär verkligen känna varandra.

    Ha en fin eftermiddag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow så fin!
    Alltså jag måste sluta kolla in här på all bra inspiration tror jag bestämt om jag inte ska bli ruinerad haha.
    Nä skämt o sido....slutar nog aldrig kolla in här :-D
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Ähh glömde ju fråga om du har den i xs eller s eftersom vi ju har samma storlek :-)
    kramis

    SvaraRadera
  4. Sååååå lovley outfit, förstod att det skulle bli en grym kombo ihop det där! Ni verkar haft en mysig tjejträff, kul! Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig kväll låter det som...

    Vacker du är vännen!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Meen, vad snygg du är i denna vita dress...men du är ju alltid så snyggo:) Ska klart kolla upp spelet för det verkade ju riktigt kul:) krameli krameli:)

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni, alltid lika gulliga :-)

    Hoffsan: Jag har strlk 34 på den vilket väl är XS tror jag.

    Kram underbaringar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. WUNDERFUL outfit dag mat kväll jaa hela kittet!!
    Du ser ljuvlig ut som alltid gillar klänning och skorna skarpt tuff men romantiskt !!

    hellyckad tjejträff med andra ord GILLAR`T

    KRAM / Tina

    SvaraRadera
  9. Ok tack Vivvi en 34 får det bli, superpris också ju ;-)
    kram

    SvaraRadera
  10. Åh! Så snygg du var! Klänningen är verkligen underbar och du matchar den så snyggt! Så synd på ett sätt att du inte fick visa upp dig mer igår utan "satt gömd" bakom ett restaurangbord ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. DU ÄR SÅ SNYGG!!! WOW!!! Jag har också provat den men du ÄR snyggare än jag i den.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  12. Jättesnygg som alltid. Finns den verkligen på rea? jag försökte skicka efter den för länge sedan och då var den slut. Kanske bara var i min storlek:)
    Räksmörgås och färskpressad juice, det godaste man kan få till frukost.
    Ha det gött.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  13. Helt sjukt snygg är du i H&M-klänningen! Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag med tjejerna!! Super snygg som alltid!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så snygg du var i klänningen och tjejträff låter ju helt underbart.
    kram!

    SvaraRadera
  16. Wow va snygg du är! Den sitter som ett smäck på dig:-)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack snälla ni. Blir så rörd när ni är så gulliga.

    Berit: Sist jag kollade fanns den i flera storlekar på webben. Ganska stor i storlek. Jag har 34 på denna.

    Hoffsan: Bra köp, visst är den ett fynd :-)

    Odd-Molly-Holic: Tror visst du var superfin i den :-)

    Marika: Tack snälla

    Lingon: Tack goa du

    Jeanette: Tack, vad gullig du är

    Linda G: Tack fina

    Viveca: Tack snälla och ja, visst är det lite synd :-)

    Tina: Tack snälla du

    Kram alla fina

    /Vivvi

    SvaraRadera
  18. Ciao Snyggo! Vill önska dig och de dina en GLAD MIDSOMMAR!

    PS: helt rätt med jobbklädseln!!

    KRAMIS

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar