VivanDivan

VivanDivan

onsdag 29 juni 2011

Kan man bli förkyld av AC?

God morgon sötnosar!

Vilket underbart sommarväder vi har. Jag har absolut ingen lust att sitta inne och jobba idag men nu är det ju bara tre dagar kvar till semester så jag får väl stå ut :-) Tror nog det kan komma att bli årets finaste dag idag. Helt fantastiskt och varmt ute men ändå inte sådär kvavt.

Tack alla snälla som tipsat om hur jag ska få min blogg att hoppa ner till slutet på sidan. Jag ska mecka lite med det ikväll.

Vi har ju AC i vårt sovrum och den brukar stå på på kvällarna tills det blir sådär lite lagom svalt och sen stänger jag av den för den låter så förfärligt. Nu stod den dock på hela natten för vi somnade ifrån den och nu på morgonen har jag jätteont i halsen och förkylningen har kommit tillbaka. Vet inte om det har med ACn att göra men av någon anledning har jag fått för mig det. Någon som vet?

Nu ska jag väcka två tröttisar som inte somnade förrän halv tio igår kväll. Stackrarna, de kommer vara helt färdiga…Hoppas de fixar någon form av plaskdamm åt dem idag om det blir varmt på gården där. Annars blir det nog inte kul.

Usch, vilket svamligt och ogenomtänkt inlägg. Men så får det bli ibland. :-)

Dagens idag blev i a f gammal kjol från Koola Anna, blus Vila och skor Jeffrey Campbell. Accessoarer från Gina T och KappAhl.

P1120714P1120715

P1120709P1120722P1120724P1120721P1120717P1120716P1120720P1120718P1120711P1120710

Ha nu en riktigt fin dag alla. Ni som har semester, se till att njuta i solen och ni som jobbar, tänk vad skönt att vi har vårat kvar Smile

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. jaaaaa, AC har jag blivit tvärsjuk av tidigare..Måste fråga..Ser du så fin ut på ditt arbete??
    Kram kram:)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att AC kan hjälpa en förkylning på traven. Vi har AC på jobbet och förkylning och munnsår kom som ett brev på posten. Du är skitsnygg i dagens outfit!

    Nu hoppar förresten inte bloggen ned på sidan när man öppnar den och jag ser att kalendern är borta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, dessvärre börjar man tro det. Vi hat AC i varje rum här i Grekland. Dottern Sanna vill inte ha på deras AC på natten då hon är rädd för att bli förkyld. Fin är du, jätte söt blus!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut! Dessa svängningar mellan kallt och varmt är inte allt för bra för oss egentligen samt att luften blir mer torr. Vi har också AC men som tur är har vi timer på den, men vi har inte behövt använda den ännu.
    Kram
    Jeanette (Morty)

    SvaraRadera
  5. Inget hopp idag! Bra att du hittade felet, det var väl kalendern!?

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. SÅ snygg du är! Värsta coola outfiten!
    AC är ju toppen man jag har oxå råkat ut för att få ont i halsen av det på mitt förra jobb...
    Skönt med semester snart!!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Jag är känslig för ac. Ligger hellre och toksvettas när jag är på semester! Fräck som tusan är du i din dagens :) Kram

    SvaraRadera
  8. Drag och kall luft gör att immunförsvaret försämras och virus får "fäste". Man blir alltså inte förkyld av själva ACn men av sämre immunförsvar. Själv är jag extremt känslig för att frysa om fötterna, så om vintern sover jag med sockar på :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jättesöt blus. Ja jag tror faktiskt man kan bli förkyld av AC.
    Kram och ha det gott i värmen.
    Berit

    SvaraRadera
  10. Så himla snygg du är! Jag brukar blir lätt snuvig av ac och det kanske beror på att luften blir torrare? Torkar ut slemhinnor så blir man lättare förkyld..
    Ha lite mindre effekt på kankse?

    kram

    SvaraRadera
  11. Först ett gemensamt svar: Skönt att höra att vi är fler som reagerar på AC och att det kanske kan ha nåt med förkylningen att göra :-)

    Too di Loo: Jag är lite sådär att om jag känner för att klä upp mig till jobbet så gör jag det. Väldigt blandat hur alla andra klär sig :-)

    Hilde: Japp, tog bort kalendern som några tipsade om och det funkade :) Tack snälla du!

    Marika: Tack söta!

    Jeanette: Tror vi har timer på vår också men har inte luskat ut hur man får den att funka. Måste nog testas :-)

    Christina: Japp, kalendern var det nog. Tack för tipset :-)

    Adela: Tack snälla! Semestern är efterlängtad :-)

    Odd me: Tack snälla

    Oslotigern: Aha, tack för infon :-)

    Berit: Tack goa! Ha det gott du å

    Lingon: Tack söta! Ska se om jag kan förstå mig på reglagen så det blir lite mindre effekt :-)

    Kram och tack för era fina kommentarer
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar