VivanDivan

VivanDivan

söndag 12 juni 2011

Städdag i hettan och H&M-blusfyndet

Halloj därute! Hur har ni det? Vi hade litet åskväder imorse också här och nu är det riktigt molnigt så jag tänkte vi skulle ha lite städdag idag. Men fy sjutton vad kvavt det är. Svetten bara rinner. Vi skulle åkt hela familjen och tittat på när Elin spelar fotbollsmatch idag men det blev sent igår för alla så jag ville inte väcka småttingarna och dessutom regnade det imorse så det kändes inte så upplyftande att stå och kika på fotboll. T åkte därför själv med henne. De små sov nästan till 10 imorse så det var riktigt skönt att ligga och dra sig lite.

Emilia har lite feber så hon är lite seg idag och det kan man förstå i värmen…Tufflan, tänk att man känner så väl när ens barn börjar bli sjuka. Behöver nästan inte ta tempen på dem för att veta att de har feber bara genom hur de är. Får hoppas det är snabbt övergående och att det inte blir mer VABbande den här veckan. Blir tokig på dessa sjukdomar som envisas med att drabba oss. Skapligt immunförsvar de kommer få när de blir stora så mycket som de är sjuka nu…

Igår gjorde jag ju värsta fyndet på H&M då jag köpte en blus för runt 70 kr med rabatt och bonuscheck. Provar den idag till jeansshorts från G-star och skor som jag inte har en aning om vad det är för märke. Det har liksom gnagts bort för de är flera år gamla…

P1120204P1120203P1120202P1120201P1120200P1120197P1120198P1120199

Jag återkommer om en stund med lite bilder som jag tog igår på mina blommor och uteplatsen. Blev dock riktigt irriterad för taket till vår pergola blåste sönder så nu ser det inte riktigt klokt ut…Önskar mig verkligen en riktig altan…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad snygg du är i blusen. Jag kan inte fatta att det finns värme där ute i landet. Senaste veckan har varit kall och full i regn här. Nu är det sol men ingen värme. Njut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tycker mig kunna ana att du har en bh under som har modellen av ett brottarlinne...?!? Har letat efter ett spådan bh och undrar var du hittat din?
    Tack för en inspirerande blogg!
    Hälsningar
    Lena

    SvaraRadera
  3. Ja vad ska man säga, snygg som f-n! Som vanligt.....Kram!

    SvaraRadera
  4. Hilde: Tack snälla. Nu är det lite svalare här men fortfarande lite sådär kvavt...

    Lena: Tack för dina fina ord. Jag har köpt den bh-n på Lindex (Ella M) men det är nog ett eller ett par år sen.

    Linda: Tack du gulliga...:-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Gillar blusen mycket, här fanns såklart ingen kvar. Min vanliga tur:)
    Men,men på dig är den cool, på mig skulle den troligen se pluttig ut så kanske lika bra.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mitt liv som förskollärare: Tack snälla! Tror säkert den skulle se supertuff ut på dig :-) Tror den finns kvar i webshoppen...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar